Borger___ Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg har lagt en e-post adresse fra en person i både kontakter og VIP, men jeg finner ingen adressebok el.? Når jeg skriver en e-post burde det jo være en knapp der man kan velge lagrede kontakter, men jeg kan ikke se noe? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Helt til høyre i Til:-feltet i Mail er det et lite ikon med en +. Men den synes bare når markøren står i feltet. Geir Lenke til kommentar
quantum Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Adresseboka - Contacts - ligger i Applications-mappa i Finder. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Helt til høyre i Til:-feltet i Mail er det et lite ikon med en +. Men den synes bare når markøren står i feltet. Geir Joda, den synes, men den viser jo hele kontaktlista til telefonen min (synkes vel med icloud antar jeg). Må jo være en mulighet til å lagre "ofte brukte" adresser eller grupper på en enkel måte, slik som på andre mail programmer? Telenor online webmail har et gammel grensesnitt , men de har en fin variant ift denne "adressebok funksjonen": http://prntscr.com/5ap7i8 Endret 27. november 2014 av Borger___ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Det ordner du i Kontakter. Helt til venstre i vinduet der (om du ikke har valgt "Skjul grupper" i Vis-menyen) kan du trykke + enten på iCloud for å legge til en manuell gruppe, og dra inn bare de kontakter du ønsker i den gruppen ved å dra dem fra "Alle kontakter", eller du kan lage en "Smart gruppe" ved å velge kriterier, for eksempel bare de som har en epostadresse. Disse gruppene vil så dukke opp som valg i Mail. Geir Endret 27. november 2014 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Det ordner du i Kontakter. Helt til venstre i vinduet der (om du ikke har valgt "Skjul grupper" i Vis-menyen) kan du trykke + enten på iCloud for å legge til en manuell gruppe, og dra inn bare de kontakter du ønsker i den gruppen ved å dra dem fra "Alle kontakter", eller du kan lage en "Smart gruppe" ved å velge kriterier, for eksempel bare de som har en epostadresse. Disse gruppene vil så dukke opp som valg i Mail. Geir Takk. Kan du utdype, hvilket vindu? Finner ingen valgmuligheter på den boksen som dukker opp når man trykker "+" ikonet iallefall.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Nei. Du kan ikke gjøre det i Mail. Du må inn i applikasjonen Kontakter (den med ikon som ser ut som en filofax). Åpne Kontakter, gjør oppsettet der, og så blir de synlige i Mail etterpå. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå