santonse Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei. Håper dere kan hjelpe meg. Jeg har et excel dokument der jeg har navn i kolonnene bortover Med ett tall i radene under. La oss kalle dette ark1. F.eks kolonne c1 står det Stig. c2 står det 1, c3 står det 1 og c4 står det 3. Nå ønsker jeg å overføre disse tallene over til ark2 men slik at når det står 1 i c2 skal det nå i ark 2 stå Stig. Og ikke noe i c4. Altså at kun de verdiene som har 1 i ark 1 skal vises i ark 2. Videre skal det i ark 3 stå Stig om det i kolonne c står 3.. Noen som skjønte hva jeg mente og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 I C2 i ark 2 vil du få en formel som ser ut noe slik som dette (avhengig av navn på ark1 da) =hvis(Ark1:C2=1;1;"") Nå husker jeg ikke nøyaktig hvordan referansen til et annet ark formatteres i Excel, men det er bare å trykke på arket og cella så lager det seg selv i formelen. Lenke til kommentar
santonse Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 takk... formelen ble slik: =HVIS('Ark1'!E3=$A$1;'Ark1'!E$2;"") og fungerer helt som planlagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå