Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan jeg klage på muntlig eksamen?

Anbefalte innlegg

Hei! Er det for sent å klage på muntlig eksamen? Privatist. Jeg hadde den noen dager siden. Noen steder står det at man må klage med engang man får vite karakter, andre steder står det at man skal klage innen 10 dager. Hva er riktig? Vet det siste definitivt gjelder skriftlig, men gjelder det muntlig og?

Vet jeg kun kan klage på formelle feil, men er det jeg skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at hvis jeg får medhold - slettes karakteren, eller står den pluss at jeg får ta en ny? Om første er tilfellet kan jeg jo risikere å gjøre det dårligere neste gang. Fikk nemlig 5, og hadde omstendighetene og bedømmingen vært rettferdig og riktig for seg hadde jeg vært fornøyd, men det var det ganske tydelig ikke. Men det blir jo kjedelig å risikere å få en dårligere karakter og måtte ta alt på nytt. Tror jeg bare kontakter skolen og hører med dem jeg.

Endret av detvarengang
Lenke til kommentar

Er det slik at hvis jeg får medhold - slettes karakteren, eller står den pluss at jeg får ta en ny? Om første er tilfellet kan jeg jo risikere å gjøre det dårligere neste gang. Fikk nemlig 5, og hadde omstendighetene og bedømmingen vært rettferdig og riktig for seg hadde jeg vært fornøyd, men det var det ganske tydelig ikke. Men det blir jo kjedelig å risikere å få en dårligere karakter og måtte ta alt på nytt. Tror jeg bare kontakter skolen og hører med dem jeg.

Karakteren slettes og du går opp i ny eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...