Gå til innhold

Trenger to titler oversatt fra engelsk til fransk

Schreiber

Anbefalte innlegg

Svært kort fortalt jobber jeg og en venninne i utlandet med noen bøker, og siden hun ikke bor i Norge skriver vi på engelsk. Men vi vil ha franske titler, og ingen av oss er spesielt flinke til fransk. Derfor spør jeg dere om hjelp. :) De to titlene vi trenger hjelp med er:

My friend's death

War of the worm

Takket være google translate har vi kommet frem til at de kan oversettes til

Mon ami mort

Ver de la guerre

Men det er jo google translate vi snakker om. Å oversette fra engelsk til fransk er en ting, men å oversette tilbake kan gi noen rare resultater. :p Noen som har en bedre oversettelse av disse to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært kort fortalt jobber jeg og en venninne i utlandet med noen bøker, og siden hun ikke bor i Norge skriver vi på engelsk. Men vi vil ha franske titler, og ingen av oss er spesielt flinke til fransk. Derfor spør jeg dere om hjelp. :) De to titlene vi trenger hjelp med er:

My friend's death

War of the worm

Takket være google translate har vi kommet frem til at de kan oversettes til

Mon ami mort

Ver de la guerre

Men det er jo google translate vi snakker om. Å oversette fra engelsk til fransk er en ting, men å oversette tilbake kan gi noen rare resultater. :p Noen som har en bedre oversettelse av disse to?

Om du vet forfatteren burde det gå ann å finne en franske originaltittelen om de ble gitt ut i frankrike også

Lenke til kommentar

Om du vet forfatteren burde det gå ann å finne en franske originaltittelen om de ble gitt ut i frankrike også

Beklager om det var litt utydelig skrevet, men det er faktisk jeg og venninnen min som er forfatterne. ;)

My friend's death - La mort de mon ami(e). (-e hvis vennen er hunkjønn.)

War of the worm - La guerre du ver.

Jeg er heller ikke spesielt god i fransk, så hvis det er veldig viktig å få det helt riktig, må du få noen til å bekrefte dette.

Takk! :) Tror det er tydelig nok, og det vil nok uansett ta en stund før bøkene er ferdig skrevet. Disse titlene burde holde foreløpig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...