Gå til innhold

Anonym diskusjon burde bli fjernet

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

De kategoriene hvor det er åpnet for å poste under denne brukeren er så fulle av trollposter og tråder at graden av seriøsitet blir så lav at kredibiliteten for disse kategoriene er helt fraværende.

Jeg skjønner tankegangen om at noen ikke ønsker å knytte sin normale brukerkonto opp mot vanskelige temaer. Og da foreslår jeg heller at diskusjon.no åpner for en brukerkonto nr.2.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt samme tanken. Jeg har bare 1 konto og prøver å være seriøs så godt jeg kan. Men jeg savner å bare tulle litt. Hadde vært gøy med en "trolle-konto" i tillegg, eller kjekt med en konto for mer farlige ting som helsespørsmål/utroskap osv. Eller kanskje en mulighet for å markere tråden en starter eller posten en lager med et symbol som signaliserer at en ikke er helt seriøs

Eller den som starter en tråd, kunne markert den med et symbol som viser graden av seriøsitet som kreves i tråden. Hvis jeg nå finner en tråd "Var Jesus homo?" er det håpløst å vite om dette er ment som en spøk, eller om det er alvorlig ment. Innholdet avklarer ikke alltid dette spørsmålet.

Kanskje ødelegges hele poenget med å trolle ved å markere en tråd som trolling, men jeg synes det høres ut som noe som kanskje kunne vært noe.

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar

Å åpne for en egen trolle-konto tror jeg nok er uaktuelt, trolling ødelegger forumet. Tviler på at det blir åpnet for 2 kontoer også. Alternativet er non å bare fjerne anonym posting.

Ikke at jeg har noe å si, men tipper det er sånn det evt blir.

Ja, jeg burde ikke brukt det ordet. Jeg tenkte mer på underfundige poster som er blanding av humor og alvor, men som er såpass alvorlige at de ikke hører hjemme i humor-seksjonen. Tenkte mer på "tongue-in-cheek" enn rene provokasjoner.

Lenke til kommentar

De kategoriene hvor det er åpnet for å poste under denne brukeren er så fulle av trollposter og tråder at graden av seriøsitet blir så lav at kredibiliteten for disse kategoriene er helt fraværende.

Jeg skjønner tankegangen om at noen ikke ønsker å knytte sin normale brukerkonto opp mot vanskelige temaer. Og da foreslår jeg heller at diskusjon.no åpner for en brukerkonto nr.2.

Rapporterer du disse trollepostene? Vi har muligheter til å undersøke hvis vi mistenker misbruk av funksjonen og jeg har personlig utestengt brukere for å misbruke den.

Det er selvfølgelig et problem at man risikerer tulleposter, men anonymiteten er basert på at det skal være anonymt også fra moderatorstaben på forumet, en brukerkonto nr. 2 vil derfor være lett å finne ut hvem tilhører og dermed forsvinner noe av poenget bak anonymiteten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, for mange så er også pseudonymet blitt en identitet på internett som de deltar med på daglig basis. Noen av de har også utlevert seg såpass i sosiale kategorier eller sosiale cafèer på forumet at de ikke ønsker å ha visse spørsmål eller emner koblet til den identiteten (selv om de nødvendigvis ikke blir avslørt med full navn på hovedkontoen sin) og dermed trenger/ønsker en anonymiseringsfunksjon til.

Som sagt, hvis den primære innvending mot disse er at det brukes til trolling og useriøse emner, kan det rapporteres.

Lenke til kommentar

Hadde ein ikkje kunne løyst problemet ved å sette eit ekstra høgt krav til sakligheit når ein poster som anonym?

Sjølv dei dumme spørsmåla er eigentleg heilt uproblematiske så lenge svara som blir gitt er saklige og at den anonyme trådstarteren ikkje sporer av tråden med usakligheiter.

Så sjølv om nokon finner ut at dei vil "trolle" forumet og lager ein anonym tråd med spørsmål om f.eks. "kvifor bæsjen lukter rart?" Så er vell ikkje det eit problem så lenge alle andre er saklige og svarer skikkelig?
Sjølv om trådstarteren ikkje har nytte av svara som kjem inn, så vil det kunne være andre seinare som har nytte av svara dersom dei søker i forumet.
Lukt på avføring vil kunne være tegn på mange sortar sjukdommer og problemer. Så sjølv om det ikkje var seriøst meint så kan vi fortsatt lage ein seriøs tråd ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...