Rubenevo Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei!Jeg er int. i hva folk tenker om sladding?Hva syns dere om det? Er det greit på åpen plass uten biler? Det er kun for å finne ut hva folk tenker om dette temaet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Åpen plass uten at det forstyrrer noen spesiellt er ok. Åpent område kl 3 om natten er ikke ok. Heller ikke i trafikken. Politiet er ikke fornøyd uansett... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hører i hvert fall ikke til i trafikken når du har andre biler rundt. På en tom parkeringsplass kan du holde på så mye du vil for min del. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Er det jeg og tenker, åpen plass er det ok så lenge det ikke forstyrrer noen eller utsetter andre for fare, men ikke i trafikken. Hvorfor mener du at kl 3 på natta ikke er greit? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Det lager mye støy, og vil nok være irriterende for mennesker i nærheten som ønsker å sove. 1 Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Det lager mye støy, og vil nok være irriterende for mennesker i nærheten som ønsker å sove. ser den, er ganske enig der. Ikke langt fra der jeg bor driver rånere å sladder, men de blir bare vist vekk av politiet, sjelden noen mister lappen elns på det. Hva er grunnen til at de bare blir kastet vekk og ikke noe annet skjer tror du? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Det er nok politiet som er snille. Kanskje dei er for snille? Plagar rånarane deg? Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Det er nok politiet som er snille. Kanskje dei er for snille? Plagar rånarane deg? Rånerne plager ikke meg, og der de holder på er det heller ikke noen hus i nærheten, er et stort industrifelt som de lar stå åpne om natta selvom de har bom. Vet bare at det stedet er veldig populært siden det er stor åpen plass, og det blir veldig glatt der. Det skjer ofte i området her at de bare blir vist vekk. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Er vel Politiet som ikke gidder å ta seg tid til førerkortbeslag. Går nok mye på trynefaktor og godvilje hos Politiet. Godt mulig de gir ut advarsler? Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Er vel Politiet som ikke gidder å ta seg tid til førerkortbeslag. Går nok mye på trynefaktor og godvilje hos Politiet. Godt mulig de gir ut advarsler? Det kan hende, for i det området er det ekstremt mange rånere, der og i sentrum. Hva er egentlig straffen for å bli tatt i å sladde på en plass uten å utsette noen for fare? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Er det jeg og tenker, åpen plass er det ok så lenge det ikke forstyrrer noen eller utsetter andre for fare, men ikke i trafikken. Hvorfor mener du at kl 3 på natta ikke er greit? fordi folk flest vil sove om natten. Men, er du langt nok unna folk til at ingen hører det så kjør på, men tenk på de som evt. Bor nærme som kanskje ikke får sove pga kjøringen Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Er du langt fra boligområde og på åpen P-plass v/ f.eks en ikea eller et kjøpesenter er det helt OK for meg. Vi pleide f.eks å sladde rundt her på nettene i helgene: https://goo.gl/maps/VuoOd 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Eit anna problem med å gjere dette kl 3 om natta er at det då ofte er mørkt, og dermed vanskeligare å argumentere for at du heile tida hadde kontroll med omgivelsane. Grunneigaren av f.eks parkeringsplassen vil også kunne ha innvendinger mot slik kjøyring på sin eigendom. Generelt så er kravet for å kunne bryte vegtrafikklova til å f.eks øve på sladding er at kjøyringa foregår på lukka bane eller avsperra område. Ein offentlig tilgjengelig parkeringsplass vil ikkje kunne definerast som verken lukka eller avsperra, men det er sjølvsagt vanskeligare for politiet å argumentere med brudd på vegtrafikklovas § 3 (aktsomheitsparagrafen) dersom kjøyringa foregår ein plass der det umogleg kunne ha ført til skade på personar eller eigendom. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (u)Lovligheten av dette er det vel liten tvil om, jeg får inntrykk av at TS er ute etter å diskutere det moralske aspektet/folkeopinionen rundt dette.. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Tja det er jo en praktisk egenskap du kan få bruk for når du en gang i fremtiden får skrens på bilen når du er på tur til hytta med kone og barn i bilen. Så lenge sladdinga ikke er til fare for andre eller deg selv så er det vel ingen problem? Øvelse gjør mester 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 MongoMan, det er det glattkøyringskurset er til for. So vidt meg bekjent kan ein til og med låne glattkøyringsbana for ein ikkje altfor dyr penge når det skulle passe. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Det er bestandig noen som eier slike plasser, og tror du at de er fornøyde med mange sorte skrense spor etter dekkene på asfalten? Er det greit å komme hjem i gårdsplassen din å gjøre det samme? Mange utbyggere eller de som eier de store kjøpesenterene som har slike plasser, koster på mange penger i asfalt, til merking av park.plasser, rabatter med busker/planter og belysning. Vinterstid med snø så er det jo ikke så "farlig" med selve asfalten, men det er likevel mange andre ting som eierene ikke vil være interessert i få ødelagt. Tror du at de er interessert å få dette ødelagt av noen som bare skal ha det "morro"? Det stiller i hvertfall jeg meg sterkt tvilende til. Det finnes jo andre plasser enn slike jeg nevnte her også, men det er jo likevel noen som eier dem også, og jeg tviler sterkt på at de vil enten tillate eller sette pris på at enkelte gjør noe slikt på deres eiendom uten lov. For de som er så "heldige" å bare bli bortvist fra stedet av politiet når de holder på med dette, kan jo prise seg lykkelige for det. I omerådet her jeg bor har politiet mer enn en gang tatt førerkortet fra de som "børner og drifter/sladder". Dette er flere hundre meter i luftlinje unna meg og jeg er ikke direkte plaget av dette, men støyen av dette når langt i de sene kvelds/natte timer. Så for de som bor nærmere enn hva jeg gjør, så vil jeg absolutt si at dette er en plagsom støykilde. Endret 28. november 2014 av fotonisse Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Det er bestandig noen som eier slike plasser, og tror du at de er fornøyde med mange sorte skrense spor etter dekkene på asfalten? Er det greit å komme hjem i gårdsplassen din å gjøre det samme? Mange utbyggere eller de som eier de store kjøpesenterene som har slike plasser, koster på mange penger i asfalt, til merking av park.plasser, rabatter med busker/planter og belysning. Vinterstid med snø så er det jo ikke så "farlig" med selve asfalten, men det er likevel mange andre ting som eierene ikke vil være interessert i få ødelagt. Tror du at de er interessert å få dette ødelagt av noen som bare skal ha det "morro"? Det stiller i hvertfall jeg meg sterkt tvilende til. Det finnes jo andre plasser enn slike jeg nevnte her også, men det er jo likevel noen som eier dem også, og jeg tviler sterkt på at de vil enten tillate eller sette pris på at enkelte gjør noe slikt på deres eiendom uten lov. Skal understrekes at for min del trodde jeg dette dreide seg kun om snø-sladding - altså fullstendig harmløst for asfalt/merking. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Det er bestandig noen som eier slike plasser, og tror du at de er fornøyde med mange sorte skrense spor etter dekkene på asfalten? Er det greit å komme hjem i gårdsplassen din å gjøre det samme? Mange utbyggere eller de som eier de store kjøpesenterene som har slike plasser, koster på mange penger i asfalt, til merking av park.plasser, rabatter med busker/planter og belysning. Vinterstid med snø så er det jo ikke så "farlig" med selve asfalten, men det er likevel mange andre ting som eierene ikke vil være interessert i få ødelagt. Tror du at de er interessert å få dette ødelagt av noen som bare skal ha det "morro"? Det stiller i hvertfall jeg meg sterkt tvilende til. Det finnes jo andre plasser enn slike jeg nevnte her også, men det er jo likevel noen som eier dem også, og jeg tviler sterkt på at de vil enten tillate eller sette pris på at enkelte gjør noe slikt på deres eiendom uten lov. Skal understrekes at for min del trodde jeg dette dreide seg kun om snø-sladding - altså fullstendig harmløst for asfalt/merking. Dette er snakk om vinterstid ja, ikke snakk om drifting/burning/sladding på asfalt. Det bråker mye og er veldig lite omtenksomt med tanke på de som eier området (u)Lovligheten av dette er det vel liten tvil om, jeg får inntrykk av at TS er ute etter å diskutere det moralske aspektet/folkeopinionen rundt dette.. Er det som var meningen ja! 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg ser null problem med moderat sladding, det hender da rett som det er at en del av oss legger ut hekken også på veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå