Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er denne bilen brukandes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt bra biler. Har selv en 9-3 2002. Er en del på div. Saab-forumer og grupper på Facebook, og ser til stadig flere av disse modellene med 300 000 km++ på telleren. (Både diesel og bensin).

Litt usikker på hvordan prisen er, men syns kanskje den er priset noe høyt. Ville prøvd å prute noe på den.

Ville helt klart sett på den! Ikke kjøp usett, og få en prøvetur! Kjente problemer med disse bilene er dårlig vedlikehold når det kommer til oljeskift, og at oljesilen går tett (oil sludge). Sjekk at oljeskift og generelt vedlikehold er blitt gjort.

Vanlig at disse modellene ruster i hjulbuer og lister, men kan ikke se noe til det. Sørg for å ta en god titt der og under bilen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Rust i fjærbein er også vanlig. Jeg liker bensinmotorene mye bedre(2.0T)

Geniale biler, jeg hadde min 1999 9-3 i 4 år, og det eneste jeg fikset var at jeg byttet bremser, fordelerlokk, plugger og pluggledninger når jeg kjøpte den. Så var det egentlig bare lyspærer, olje, filter og bensin det gikk i. Samt et eksosklammer.

Lenke til kommentar

Oil sludge-problemet gjelder i hovedsak bensinmotorene fra 98 til 02. Saab tilbakekalte disse og oppgraderte veivhusventilasjonen. Det er ikke så relevant for dieselmotorene, men oljeskift er fortsatt viktig. Dieselen har andre punkter man bør være obs på, som EGR-ventilen og dysene.

9-5 er godt rustbeskyttet. Innerskjermer foran og bak, galvanisering og understellsbehandling. Dog er det alltid lurt å ta en titt under før man kjøper.

Personlig ville jeg ikke ha valgt dieselmotoren. Kjøp 2.0t eller 2.3t, 02 eller nyere.

Lenke til kommentar

Hvis (når) du skal oppgradere spilleren, så er det greit å vite at den originale ikke er 2 DIN, men 1,789 SAAB-DIN. Du kan sage av en plastikkplate mellom spilleren og kjørecomputeren og sparke inn en 2DIN-spiller, men bredden stemmer heller ikke. Bra blir det altså ikke. Hvis det finnes en ramme, så er vanlig DIN-spiller bedre i den bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...