Matryoshka Doll Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 hei, har leita etter en bil lenge nå, og han endelig funne noe som jeg vil ha. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53766969&searchclickthrough=true spørsmålet er dette en brukandes bil? er prisen ok? er litt redd for at den har rust. førstebil, snart 18. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Absolutt bra biler. Har selv en 9-3 2002. Er en del på div. Saab-forumer og grupper på Facebook, og ser til stadig flere av disse modellene med 300 000 km++ på telleren. (Både diesel og bensin). Litt usikker på hvordan prisen er, men syns kanskje den er priset noe høyt. Ville prøvd å prute noe på den. Ville helt klart sett på den! Ikke kjøp usett, og få en prøvetur! Kjente problemer med disse bilene er dårlig vedlikehold når det kommer til oljeskift, og at oljesilen går tett (oil sludge). Sjekk at oljeskift og generelt vedlikehold er blitt gjort. Vanlig at disse modellene ruster i hjulbuer og lister, men kan ikke se noe til det. Sørg for å ta en god titt der og under bilen. Endret 27. november 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Rust i fjærbein er også vanlig. Jeg liker bensinmotorene mye bedre(2.0T) Geniale biler, jeg hadde min 1999 9-3 i 4 år, og det eneste jeg fikset var at jeg byttet bremser, fordelerlokk, plugger og pluggledninger når jeg kjøpte den. Så var det egentlig bare lyspærer, olje, filter og bensin det gikk i. Samt et eksosklammer. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Oil sludge-problemet gjelder i hovedsak bensinmotorene fra 98 til 02. Saab tilbakekalte disse og oppgraderte veivhusventilasjonen. Det er ikke så relevant for dieselmotorene, men oljeskift er fortsatt viktig. Dieselen har andre punkter man bør være obs på, som EGR-ventilen og dysene. 9-5 er godt rustbeskyttet. Innerskjermer foran og bak, galvanisering og understellsbehandling. Dog er det alltid lurt å ta en titt under før man kjøper. Personlig ville jeg ikke ha valgt dieselmotoren. Kjøp 2.0t eller 2.3t, 02 eller nyere. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hvis (når) du skal oppgradere spilleren, så er det greit å vite at den originale ikke er 2 DIN, men 1,789 SAAB-DIN. Du kan sage av en plastikkplate mellom spilleren og kjørecomputeren og sparke inn en 2DIN-spiller, men bredden stemmer heller ikke. Bra blir det altså ikke. Hvis det finnes en ramme, så er vanlig DIN-spiller bedre i den bilen. Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53872101&searchclickthrough=true den her da? bensin. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg ville heller kjøpt en turbo som har gått lenger. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53765370 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå