deep750 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 har ett Cnet nettverkskort, og prøver å koble opp via en switch da jeg skal ha et lokalt nettverk. maskinen detekterer at jeg blir tilkopplet (da ikonet om nettværkskabel frakoblet forsvinner). men jeg får ikke kontakt med internett. har prøvd det med en laptop jeg har, og den kobler opp med samme kabel og i samme port. er det noe feil med nettverkskortet ? kobler jeg meg direkte opp mot adsl'n funker det fint...håper på noen gode råd Lenke til kommentar
xico Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Isp har du da? (Internettleverandør) hvis du har telenor så funker det ikke og kjøre kabel fra modem til switch... eller har jeg misforstått spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 jeg får tilgang til nettet med laptopen, men ikke stasjonære....selv om begge er opkoblet på samme tid eller abre en om gangen....den stasjonære får ikke kontakt uansett.. bdw Isp NGT Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 hmmm..kan det være noe med konfigurasjonen til nettverkskortet ? ? ? må jeg gjøre noe spes for å komme på nett med en switch ? ? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Kan jo hjelpe å lese manualen til switchen din...................? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Isp har du da? (Internettleverandør) hvis du har telenor så funker det ikke og kjøre kabel fra modem til switch... Skjønte ikke hva du mente med at det ikke funker mellom modem og switch... kjører Telenor ADSL med SMC-switch og 6 PC'er mot nettet jeg... :!: Tilbake til switchen - har du åpnet evt. brannmur for IP til den andre PCn? EDIT: For å komme på nett med den stasjonære skal det holde å gå inn i Network Wizard og velge at du har broadband connection. Funker ihvertfall hos meg - passord og brukernavn ligger lagret på switchen. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 prøv å ping en internett side. Gå på start menyen > kjør > og skriv feks. ping www.vg.no Hvis du får reply så er det ikke nettverkskortet det er noe galt med. Da må du sjekke alle innstillingene... Edit: kansje du har en brannmur som er feil konfigurert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå