HDSoftware Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei folkens. Jeg har et rart problem: Har en gammel Windows 2003 server som i sin tid ble satt opp som VPN router ved å bruke RRAS. Den ble satt opp med to NIC's slik at RRAS fungerte som router mellom WAN og LAN. All Firewall settings ble da gjort gjennom RRAS. Nå er serveren flyttet til en annen lokasjon og plassert bak en hardware router. Routing delen er derfor tatt vekk på serveren. Den har nå stått og gått en stund med tjenestene sine og fungerer som en drøm, slik som det skal med andre ord ;-) Så, nå har jeg plutselig bruk for å publisere en port på brannmuren på den. Tidligere har jeg gått inn i RRAS og konfigurert portene der, men nå finner jeg ikke lenger det i grensesnittet. Har også prøvd å kjøre dette gjennom NETSH, men får bare beskjed om at tjenesten ikke er startet. Når jeg kjører netsh firewall>show portopening så får jeg de fire portene som jeg har konfigurert tidligere frem, så det må jo bety at tjenesten kjører. Kan selvsagt konfigurere hele RRAS på nytt, men tenkte å spørre her først om noen vet råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå