HaKj Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei Jeg prøver å lage en møteoversikt i Excel, hvor jeg i første kolonne skriver en dato for hvert møte. Denne listen gjelder for et halvår, så det blir en del scrolling mot slutten av hvert halvår. Spørsmålet mitt er følgende: Hvordan får jeg Excel til å filtrere slik at kun radene med datoer som er etter dagens dato vises, og tidligere datoer skjules? Ønsker at dette filtreres etter dagens dato, hver gang filen åpnes. Kan noen hjelpe med det? Hilsen Harald Lenke til kommentar
santonse Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Nå vet jeg ikke helt sikkert hvordan man gjør det. Men et genialt tips (bruker det selv) om du bruker outlook kalenderen? Da kan du lage en excel oversikt over møter og slikt og overføre dette til kalenderen... Jeg setter hvert år opp en slik oversikt og overfører dette til kalender... Meget fornøyd med denne metoden. Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei! Jeg har laget et eksempel til deg hvor alle rader med dato lavere enn i dag grupperes automatisk når arket åpnes. Da dukker det opp et ettall og et totall til venstre for A'en i første kolonne. Trykker du på ettallet, skjules alle linjer med eldre datoer. Trykker du på totallet, vises de igjen. http://www.excelguru.no/download/932/ Vennlig hilsen excelguru.no Ketil Øyesvold Melhus Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Hei Det funker veldig bra i eksempelet ditt. Jeg limte vba koden inn i mitt regneark, men da klusset det seg til litt for meg. Mine datoer begynner i celle A5 og nedover. Jeg har ikke med årstall.(må det være med?) Hva skal jeg endre i vba - koden for å få den til å sortere fra A5 og nedover? Takker for god hjelp. Harald Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Bra! Det eneste du skal endre er de to 2-tallene som er endret til 5 i rødt under: Sub Auto_Open() Dim x RemoveGrouping With ActiveSheet x = 5: While .Cells(x, 1) < Now() x = x + 1: Wend Range("A5:A" & x - 1).Select Selection.Rows.Group End With End Sub Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Si fra hvis det ikke fungerer uten årstall. Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Funket bra dette, uten årstall. En liten detalj til: Jeg har to ark i Excel som jeg ønsker å sortere. hvordan får jeg denne koden til å fungere mot aktivt ark? Nå funker den bare på det første arket. Harald Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Fint at det fungerer For å få med deg koden over i et annet ark: ALT+F11 Da kommer du til VBA Høyreklikk på Module1 og velg Export File. Lagre filen Avslutt regnearket og last det andre ALT-F11 Klikk i feltet under General Klikk Insert->File Klikk på filen du lagret og klikk Åpne. Lagre Excel som Makroaktivert arkbeidsbok Nå funker det... Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå