Gå til innhold

Excel datofilter

HaKj

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å lage en møteoversikt i Excel, hvor jeg i første kolonne skriver en dato for hvert møte. Denne listen gjelder for et halvår, så det blir en del scrolling mot slutten av hvert halvår. Spørsmålet mitt er følgende:

Hvordan får jeg Excel til å filtrere slik at kun radene med datoer som er etter dagens dato vises, og tidligere datoer skjules? Ønsker at dette filtreres etter dagens dato, hver gang filen åpnes. Kan noen hjelpe med det?

Hilsen Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt sikkert hvordan man gjør det. Men et genialt tips (bruker det selv) om du bruker outlook kalenderen? Da kan du lage en excel oversikt over møter og slikt og overføre dette til kalenderen... Jeg setter hvert år opp en slik oversikt og overfører dette til kalender... Meget fornøyd med denne metoden.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har laget et eksempel til deg hvor alle rader med dato lavere enn i dag grupperes automatisk når arket åpnes.

Da dukker det opp et ettall og et totall til venstre for A'en i første kolonne. Trykker du på ettallet, skjules alle linjer med eldre datoer. Trykker du på totallet, vises de igjen.

http://www.excelguru.no/download/932/

Vennlig hilsen

excelguru.no

Ketil Øyesvold Melhus

Lenke til kommentar

Hei

Det funker veldig bra i eksempelet ditt.

Jeg limte vba koden inn i mitt regneark, men da klusset det seg til litt for meg.

Mine datoer begynner i celle A5 og nedover. Jeg har ikke med årstall.(må det være med?)

Hva skal jeg endre i vba - koden for å få den til å sortere fra A5 og nedover?

Takker for god hjelp.

Harald

Lenke til kommentar

Fint at det fungerer :)

For å få med deg koden over i et annet ark:

ALT+F11

Da kommer du til VBA

Høyreklikk på Module1 og velg Export File.

Lagre filen

Avslutt regnearket og last det andre

ALT-F11

Klikk i feltet under General

Klikk Insert->File

Klikk på filen du lagret og klikk Åpne.

Lagre Excel som Makroaktivert arkbeidsbok

Nå funker det...

Vennlig hilsen Ketil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...