AnonymDiskusjon Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei! I natt rundt kl.04:00 da jeg var på vei til jobb, møtte jeg en motgående politibil, som etter et par meter fant første mulighet til å foreta en (ulovlig forsåvidt) U-sving, hvor de rygget og styrte på før de så la seg etter meg inn i en tunnel, hvor det var rimelig tydelig at det var meg de var etter, da jeg i tillegg foretok en fult lovlig forbipassering av en annen bil og fulgte fartsgrensen slavisk (of couse) noe som de også gjorde. Jeg regnet med at det var på grunn av mitt defekte parkeringslys de ville snakke med meg om og jeg regnet da med at det kom til å svimle med gebyrer på både det og det manglende piggdekkgebyret. Da vi kom til et busstopp satt de på blålys og jeg stoppet. De hadde allerede sjekket all info, så jeg trengte ikke å vise vognkort, kun førerkort. Politimannen lurte på om jeg var på vei til jobb pg hvor jeg jobbet. Han sjekket førerkortet og sa at det var alt. I lykkerusen av å kunne kjøre videre uten gebyrer og bøter glemte jeg å spørre om grunnen for at jeg ble stoppet. Så det jeg da lurer på nå, er om det er vanlig at de finner en "random" bil som de følger etter for å stoppe med blålys for å sjekke førerkort? Som sagt så havnet de ikke plutselig bak meg, men foretok en, noe som jeg anser som ulovlig, U-sving for å legge etter meg.. På forhånd takk for svar Anonymous poster hash: 22ef6...6f5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Jeg kan legge til at jeg har null komma niks på rullebladet, ikke en parkeringsbot eller noe. Måtte bestå full bakgrunnsjekk og uttømmende politiattest bare for å jobbe der jeg jobber. Anonymous poster hash: 22ef6...6f5 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg opplever til stadighet å bli stoppet helt random. Hovedgrunnen til random stopping er vell å sjekke om du faktisk har førerkort, og om de ser klare tegn til rus. 2 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg kan legge til at jeg har null komma niks på rullebladet, ikke en parkeringsbot eller noe. Anonymous poster hash: 22ef6...6f5 De kan ikke vite hvem som kjører bilen før du er stoppet. 2 Lenke til kommentar
uGn Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Kl 04:00 er det helt normalt. De kan ha vært på utkikk etter en bil med samme farge som din eller noe annet vagt og trengte å sjekke deg ut av den saken. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Det er helt fjernt at de har lov til å stoppe noen på generelt grunnlag. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hèxacôres Skrevet 27. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Det er helt fjernt at de har lov til å stoppe noen på generelt grunnlag. Gi meg en god grunn ? Enhver lovlydig borger har da ingenting imot en rutinesjekk ? Det er deres kontroller som huker ut folk uten førerkort, eller de som kjører i beruset tilstand, som setter deg, dine barn og din familie i fare. Makan til smakløs kommentar. Endret 27. november 2014 av Hèxacôres 22 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Du viser tydelig at du ikke synes det er noe problem å bli overvåket og forfølgt uten grunn. Det er ikke rutinesjekk når de stopper deg på denne måten her. De går etter deg for å avsløre og faktisk PRØVER å finne noe å ta deg for. Det er rett og slett kvalmt at det er lov. Så lenge jeg ikke har gjort noe ulovlig, har ikke politiet noen som helt grunn til å kontakte meg. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Llandari Skrevet 27. november 2014 Populært innlegg Del Skrevet 27. november 2014 Så da mener du at de heller ikke har lov til å gjennomføre promillekontroller slik de gjør i dag? Da stopper og kontakter de jo mange tilfeldige bilister uten å ha noe grunnlag på forhånd. 10 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Du viser tydelig at du ikke synes det er noe problem å bli overvåket og forfølgt uten grunn. Det er ikke rutinesjekk når de stopper deg på denne måten her. De går etter deg for å avsløre og faktisk PRØVER å finne noe å ta deg for. Det er rett og slett kvalmt at det er lov. Så lenge jeg ikke har gjort noe ulovlig, har ikke politiet noen som helt grunn til å kontakte meg. Jeg syns det er helt ok å bli kontrollert av politiet. Man kommer faktisk veldig langt med å samarbeide med dem i de aller fleste tilfeller. Som jeg skrev i sta, tenk på de som faktisk blir tatt på denne måten. Den føreren av bilen som kanskje dreper din fremtidige datter pga 3 i promille kunne vært stoppet 100 meter tidligere i en kontroll på den måten. At du kan være så redd for å prate med politiet er jo helt fantastisk i seg selv. Og nei, jeg syns ikke det er ett problem å bli overvåket av lovens lange arm. Det plager meg ikke ett sekund engang. Endret 27. november 2014 av Hèxacôres 2 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Det er ikke uvanlig å bli stoppet helt random, jeg har ikke blitt det på flere år nå, men det kommer ann på tre ting. Bilen du kjører, hvor du kjører og når du kjører. Midt på natta har politiet ofte lite å gjøre og dessuten er det mye ruskjørere på denne tiden også. Kjører du en gammel bil midt på natta på en bakvei og treffer på politiet er det store sjanser på å bli stoppet. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg synes det er helt greit. Om de greier å ta bare én promillefører på den måten på et år, er det helt greit for meg 2 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Å stoppe folk random midt på natta, spesielt i disse julebordstider, er ikke uvanlig i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Du viser tydelig at du ikke synes det er noe problem å bli overvåket og forfølgt uten grunn. Det er ikke rutinesjekk når de stopper deg på denne måten her. De går etter deg for å avsløre og faktisk PRØVER å finne noe å ta deg for. Det er rett og slett kvalmt at det er lov. Så lenge jeg ikke har gjort noe ulovlig, har ikke politiet noen som helt grunn til å kontakte meg. Leste du førsteposten? Det var tydelig at TS hadde nok av ting han kunne bli tatt for, men politiet var ikke så gira på det som du vil ha det til. Om politiet får en generell beskrivelse av en bil innblandet i noe muffens må de nesten kunne stoppe noen. Eller skal kriminelle få fri bane så ingen blir stoppet unødig? Det er dessuten et privilegium å ferdes på veien med bil. Det innebærer en del plikter og ansvar, inkludert å stoppe for politiet. Hvordan tror du det ville blitt om man kunne nekte å fremvise førerkort? Hvordan skulle myndighetene kunne luke ut uegnede sjåfører før de forårsaker ullyker? At du krever at politiet er synske er å dra det vel langt. 1 Lenke til kommentar
probin Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Ta det med ro! Min mor er avisbud, og blir stoppet en gang i uka for rutinekontroll. Aldri fått bot for noe(som jeg vet) Dette er med andre ord helt normalt Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Det at det er normalt gjør det ikke mer akseptabelt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Jeg hadde skjønt det om de tilfeldig la seg bak meg, eller om de i alle fall hadde kommentert parklyset, noe som skal være meget tydelig da jeg traff de motgående. Har blitt stoppet en gang tidligere da jeg hadde klart å sette på grøftelys i mørket uten kjørelys og da fikk jeg en kommentar på det - fult og helt akseptabelt, normalt og bare positivt. Men den måten handlingene ble utført på i natt, både den måten de kom etter meg på, hvordan de hadde sjekket opp bilen (dette forstår jeg, forsåvidt), det at de ikke kommenterte lyset og at han i stedet for å spørre hvor jeg var på vei, men heller valgte å spørre om jeg var på vei til jobb, det var det som fikk meg til å undre. Syntes det er kjempefint at de stopper folk for å sjekke promille/annet og jeg har godt sammarbeid med politiet gjennom jobben og både respekterer de samt å sammarbeide med de når jeg møter de privat, i kontroller o.l, men denne gangen mener jeg at det var en merkelig oppførsel og lurer på om det er vanlig at de driver på slik eller om det er meg som overreagerer. Anonymous poster hash: 22ef6...6f5 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) Du viser tydelig at du ikke synes det er noe problem å bli overvåket og forfølgt uten grunn.Det er ikke rutinesjekk når de stopper deg på denne måten her. De går etter deg for å avsløre og faktisk PRØVER å finne noe å ta deg for. Det er rett og slett kvalmt at det er lov. Så lenge jeg ikke har gjort noe ulovlig, har ikke politiet noen som helt grunn til å kontakte meg.bare lurer, hvordan prøvde de å ta TS?De spurte etter førerkort og hvor han skulle, kan du forklare hvordan du mener dette er å prøve å finne når å ta han for? De kunne enkelt tatt han for 2 ting men ville bare se førerkort, om de var ute etter å ta han, ville de da ikke funnet ut disse 2 enkle tingene? Om lovbrudd var ett krav for at politiet skulle kunne stoppe folk ville ingen fyllekjørere, rusede kjørere og personer uten førerkort bli tatt med mindre de kjørte veldig feil... Ellers må jeg si at du har noen veldig spesielle definisjoner av hva "forfulgt og overvåket" er, hele Norges, antagelig verdens befolkning er overvåket og forfulgt om å bli stoppet av politiet er nok til å være overvåket og forfulgt. Endret 27. november 2014 av aklla 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Men den måten handlingene ble utført på i natt, både den måten de kom etter meg på, hvordan de hadde sjekket opp bilen (dette forstår jeg, forsåvidt), det at de ikke kommenterte lyset og at han i stedet for å spørre hvor jeg var på vei, men heller valgte å spørre om jeg var på vei til jobb, det var det som fikk meg til å undre. Syntes det er kjempefint at de stopper folk for å sjekke promille/annet og jeg har godt sammarbeid med politiet gjennom jobben og både respekterer de samt å sammarbeide med de når jeg møter de privat, i kontroller o.l, men denne gangen mener jeg at det var en merkelig oppførsel og lurer på om det er vanlig at de driver på slik eller om det er meg som overreagerer. Anonymous poster hash: 22ef6...6f5 Hadde det vært på en mer "normal" tid på døgnet, hadde du nok ikke blitt stoppet i det hele tatt. Klokken 04.00 derimot er en tid på døgnet med svært liten trafikk, og det er gjerne på nattestid Politiet finner kjeltringene. Innbruddtyver, narko, og mye fyllekjøring. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Spørsmålet bør egentlig være "Har vi noen grunn til å stoppe den bilen der?" Hvis svaret er "nei", basert på at han holder fartsgrensen og kjører helt normalt uten å vise tegn på rusmiddelpåvirking eller at han sover bak rattet (som kan være en reell mulighet klokken 4 om morgenen), har de ikke noen grunn til å stoppe han. Ellers må jeg si at du har noen veldig spesielle definisjoner av hva "forfulgt og overvåket" er, hele Norges, antagelig verdens befolkning er overvåket og forfulgt om å bli stoppet av politiet er nok til å være overvåket og forfulgt. ...og jeg synes ikke det er greit at politiet skal kunne stoppe hvemsomhelst for ingenting. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå