IHaveADream Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hei, Fra og med våren 2015, skal det stå en kommentar på vitnemålet dersom studenten har utsatt utstedelse av vitnemål for å ta opp tidligere eksamener. Dvs utsette vitnemålet selv om alle emner i graden er bestått, for å ta opp det man ikke er fornøyd med. Jeg er litt bekymret for at det vil ha negative konsekvenser i en senere jobbsøknad. Er mine bekymringer berettiget? Har eller legger jeg for mye i at det skal merkes på vitnemålet? Jeg har spurt fakultetet mitt om dette, altså hvorvidt deg vil ha en negativ konsekvens for en senere jobbsammenheng, men fikk ikke noe svar på det... Lenke til kommentar
Mr.Viking Skrevet 30. november 2014 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg lurer på det samme... Lenke til kommentar
crystalcastles Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Oi, dette har jeg ikke fått med meg. Gjelder det videregående eller høyere utdanning? Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Hei, Dette gjelder høyere utdanning. Fra utdanningsinstitusjonen min fikk jeg høre at dette er noe alle høgskoler og universiteter skal gjennomføre fra og med våren 2015.Men på spørsmål om hvorvidt de hadde vurdert om, og evt. hvilke, konsekvenser dette kunne få for fremtidig jobbsøking fikk jeg ikke noe svar... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg vil tippe det har minimal påvirkning på jobbsøking, tror ikke bedrifter vil se så nøye på når eksamener ble tatt. Sikkert en og annen som heller vil ha folk som tar ting fort enn noen som må jobbe masse overtid for å skjønne ting. 2 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Kan ha positiv effekt og, alt ettersom hvordan man ser på det. Arbeidsgiver ser at du har tatt opp igjen en eksamen, fordi du "ikke gir deg" før resultatet er "perfekt". Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Det er én måte å se det på, men da må jo resultatet også være tilnærmet perfekt. Det er nok ikke positivt å bruke mer enn normert tid på å få middelmådige resultater. 2 Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Syns det er ganske rettferdig! Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Tusen takk til dere som har kommet med innspill! Jeg ser dette kan gå begge veier Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 At man har brukt mer enn "tilmålt tid" fremgår allerede indirekte av vitnemålet. Det eneste nye her er at arbeidsgivere får vite at tilleggstiden din kommer fordi du er misfornøyd med et bestått resultat, ikke fordi du strøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå