Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sa han har vært utro.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Man vet utroskap er galt men det trenger ikke bety noe, særlig ikke at man er mindre glad i deg. Hvorfor risikere å fortelle deg om det, det forstår ikke jeg... Lette sin egen samvittighet på partnerens bekostning synes jeg på en måte blir litt usmakelig - men kanskje en måte å teste forholdet på? men igjen, hva er vitsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaget at dama mi hadde vert utro selv, og etter en grundig gjennomgang av om jeg ønsket å fortsette et forhold valgte jeg å avslutte all kontakt. Hun prøvde å fremstå som angrende synder, men det er ikke alltid nok.

Når en er i et seriøst forhold og har lagt ned mye energi og følelser så er utroskap tuppen av svik mot ens egen integritet. Jeg fant ut at det eneste i meg som fikk meg til å føle savn og fortvilelse var at jeg jo hadde hatt sterke følelser for denne kvinnen. Men om en skrur av de sterke følelsene og analyserer hva som faktisk har hendt så finner en fort ut at det ikke er så mye å bygge videre på. Manglende dømmekraft, eller andre personlige unnskyldninger som måtte bli fremsatt viser bare at personen har handlet totalt på ego og impuls, uten å vurdere konsekvensene det vil ha for partneren sine følelser.

1. Hun/han har gått bak din rygg og dolket deg der det gjør mest vondt.

2. Hvordan kan du noen gang igjen stole på at vedkommende ikke gjør det samme igjen!?

3. Du kommer alltid til å ha bildene i hode om det som kjæresten har gjort, og du vil alltid hente de frem igjen når ting er vanskelig.

Så mitt beste tips: Cut your losses, step back, Rydd tingene hans når han ikke er der eller ta ditt å stikk. Du skylder han ingenting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg oppdaget at dama mi hadde vert utro selv, og etter en grundig gjennomgang av om jeg ønsket å fortsette et forhold valgte jeg å avslutte all kontakt. Hun prøvde å fremstå som angrende synder, men det er ikke alltid nok.

Når en er i et seriøst forhold og har lagt ned mye energi og følelser så er utroskap tuppen av svik mot ens egen integritet. Jeg fant ut at det eneste i meg som fikk meg til å føle savn og fortvilelse var at jeg jo hadde hatt sterke følelser for denne kvinnen. Men om en skrur av de sterke følelsene og analyserer hva som faktisk har hendt så finner en fort ut at det ikke er så mye å bygge videre på. Manglende dømmekraft, eller andre personlige unnskyldninger som måtte bli fremsatt viser bare at personen har handlet totalt på ego og impuls, uten å vurdere konsekvensene det vil ha for partneren sine følelser.

1. Hun/han har gått bak din rygg og dolket deg der det gjør mest vondt.

2. Hvordan kan du noen gang igjen stole på at vedkommende ikke gjør det samme igjen!?

3. Du kommer alltid til å ha bildene i hode om det som kjæresten har gjort, og du vil alltid hente de frem igjen når ting er vanskelig.

Så mitt beste tips: Cut your losses, step back, Rydd tingene hans når han ikke er der eller ta ditt å stikk. Du skylder han ingenting.

Det er menneskelig å feile og det er lett å trå feil. Heldigvis finnes evnen til å tilgi og ikke alltid sette sine egne følelser først.

Ett bagatellmessig sidesprang trenger ikke å ødelegge familie og barn, hus og hjem.

Kan det at partneren er utro ha noe med en selv å gjøre?

Kan det være at evnen til ærlighet bør verdsettes?

Skal ens eget ego og manglende forståelse ødelegge resten av sitt eget liv?

Kan det være at man selv analyserer feil når man er sterkt såret og ligger nede for telling?

Det å si at noe er rett og galt kommer jo helt an på situasjonen. Er man gammel eller ung, har man barn eller ikke, evner man å tilgi eller ikke, har vedkommende lært leksen sin eller vil vedkommende fortsette å være utro? Lista er så lang og man kan ikke ta stilling til slike ting uten å virkelig kjenne situasjonen.

Mange gamle menn lever lykkelig med sin bimbo til tross for ett høyt forbruk og utroskap. Ville en ungdom på 20 år gjort dette? Neppe. Grunnen til at den gamle mannen godtar dette er at alternativet er så mye dårligere.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...