Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg sliter med depresjon pga. jobb

Vetzeman

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i samme bedrift i salg og servicebransjen i litt over 2 år, og jeg har nå begynt i en ny stilling der. Han som hadde ansvaret tidligere var veldig flink og han har fått et annet større ansvarsområde, men han er fortsatt i min avdeling til tider. Jeg har nå bestillingsansvaret hans, men jeg gjør det ikke like bra. Jeg bestilte først for mye varer og fikk såvidt fortsette med det ansvaret, mens nå tørr jeg ikke å bestille mye varer og jeg er redd for at det blir for lite imorgen. Jeg tenker ikke så mye over det på jobb, men på fritiden så tenker jeg på det hele tiden. Jeg går rundt og bekymrer meg og gruer meg for å gå på jobb. Før tok jeg ekstravakter på fridagene mine fordi jeg ville, mens nå tørr jeg såvidt å møte opp. Jeg kan ikke ta fri heller, ettersom jeg er blitt "viktig". Jeg vil dagene skal gå så sakte som mulig, fordi jeg vil ikke legge meg og stå opp og få kjeft imorgen. Dette går utover min samboer.

Jeg snakket med henne om dette idag, og hun mener jeg har depresjon. Hun har tidligere jobbet der og sagt lenge at jeg trenger et miljøskifte. Hun mener jeg må gi det et par uker til, og hvis ikke må jeg slutte og finne en ny jobb i samme bransje, fordi hun mener jeg er flink nok. Det som holder meg tilbake er en gjenganger: penger. Men så er også sjefen min streng, og ser på alle grunner til oppsigelse som oppspinn. Jeg er redd for å ikke få referanse fra han, den er ekstremt viktig for meg å få en ny jobb i samme bransje. Hvis ikke jeg får det har jeg kastet bort tiden min og må evt. bruke tidligere kollegaer. Jeg er også redd for å ikke få ny jobb raskt eller i det hele tatt. Oppsigelsestiden er ut januar om jeg sier ifra i desember. Jeg har ikke så mange å snakke med dette om, så derfor så spør jeg her.

Hva skal jeg gjøre? Lege, psykolog, slutte, fortsette? Link til relevante innlegg?

Hjelp :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidsgiveren din er lovpålagt å gi deg en referanse.

Jeg foreslår at du snakker med sjefen din og forteller at du ikke er komfortabel med jobbsituasjonen din nå. Og at du enten vil få veiledning i hvordan du skal utføre arbeidsoppgavene dine eller at du vil gjøre noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...