Gå til innhold

Stillits ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Hei Albert !

Flott bilde av en vakker og fargerik Stillits.

Imponerende detaljert i fjærdrakten.

Den virker nesten kontaktsøkende der den sitter med hodet på snei.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

Nydelig bilde av denne fuglen jeg stadig titter etter, men ennå ikke har hatt gleden av å møte her jeg bor - selvom det er andre som har hatt besøk av den :-(

Du kan jo alt dette om fuglefotografering, så det... :-)

Hei, Gro.

Stor takk til deg, også, - interesse for fuglefotografering har jeg hatt i flere år, men de første bildene ble tatt i fjor, så jeg er nok bare en nybegynner på dette området ! ;)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert !

Flott bilde av en vakker og fargerik Stillits.

Imponerende detaljert i fjærdrakten.

Den virker nesten kontaktsøkende der den sitter med hodet på snei.

Vennlig hilsen

Alec

Hei, Alec.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Stillitser er "skvetne", og det var mye bråk fra en relativt nærliggende metallgjenvinningsbedrift på flyttefot (heldigvis !) da bildet ble tatt, - noe som medførte at samtlige fugler av flere arter søkte tilflukt i tettvokst vegetasjon, unntatt den avbildede.

Dette gjentok seg flere ganger, til min store overraskelse.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Nydelig bilde av denne fuglen jeg stadig titter etter, men ennå ikke har hatt gleden av å møte her jeg bor - selvom det er andre som har hatt besøk av den :-(

Hei, Gro.

Stor takk til deg, også, - interesse for fuglefotografering har jeg hatt i flere år, men de første bildene ble tatt i fjor, så jeg er nok bare en nybegynner på dette området ! ;)

Vennlig hilsen

Albert.

Oi... Ja, jeg vil nå ikke kalle dette nybegynnerflaksing, da ;-)

Lenke til kommentar

Hei, Gro.

Vennlig hilsen

Albert.

Oi... Ja, jeg vil nå ikke kalle dette nybegynnerflaksing, da ;-)

Hei igjen, Gro.

Jeg skulle ønske jeg kunne motsi deg, men de aller fleste fuglebildene mine er et resultat av regelmessig fóring, en god porsjon tålmodighet, mange timers venting ved fórplassen og påfølgende smerter i nakke, skuldre, armer og rygg.

Men gleden ved å lykkes med et brukbart bilde, overskygger de ulempene som må gjenomleves for å oppnå akseptable resultater.

Et kamera med god oppløsning er en fordel, men ingen betingelse, og med grunnleggende kunnskaper i fotografi og redigering, er det innenfor rekkevidde for de aller fleste å ta brukbare fuglebilder.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Glimrende foto av vinterens vakreste!

Hei, Torhild.

Tusen takk for hyggelig kommentar, - stillitsen er en så oppsiktsvekkende vakker villfugl at mange som ser den for første gang, tror at det er en rømt tamfugl ! :)

I tillegg har stillitsen, - som også tidligere nevnt, en aldeles uforglemmelig "sang".

Vennlig hilsen

Albert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hello mr Andersson.

Well done picture of goldfinch :)

Best regards

Leif

Nikon Man :)

Good evening, Leif "Nikon Man".

Thank you for the nice comment, - I didn't know that "stillits" is named "goldfinch" in english ! .9

Kind regards

Albert.

Hello again mr Andersson.

But now u know, that name og this beauteful bird, is goldfinch :)

Best regards

Leif Olsson

Lenke til kommentar

Hello mr Andersson.

Well done picture of goldfinch :)

Best regards

Leif

Good evening, Leif "Nikon Man".

Thank you for the nice comment, - I didn't know that "stillits" is named "goldfinch" in english ! .9

Kind regards

Albert.

Hello again mr Andersson.

But now u know, that name og this beauteful bird, is goldfinch :)

Best regards

Leif Olsson

Good evening to you, Leif "Nikon Man".

Every day, I try to learn something new, and today you helped me with that, - so thank you ! :)

Kind regards

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...