miXer Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg er en Android-mann men har fått låne en iPhone på jobb grunnet at jeg ønsker å prøve ut hvordan iPhone er i forhold til Android. Så langt er jeg fornøyd med iOS. Det er veldig behagelig å bruke, men det er en ting som irriterer meg litt. Skjønner ikke helt hvordan de har tenkt når de har designet det: Notifikasjoner blir borte fra lock screen. Når jeg mottar f.eks en melding så kommer denne frem på lock screenen. Topp! Hvis jeg låser opp telefonen uten å gi via notifikasjonen(fordi jeg skal noe annet) og låser telefonen igjen uten å ha sjekket meldingen så er notifikasjonen borte fra lock screenen. Da må jeg hente meldingen enten fra notifikasjonssenteret eller direkte fra appen. Er det tenkt at det skal være slik? Det er ikke veldig intuitivt... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Vet ikke noe annet enn at det er tiltenkt. Grunnspørsmålet her er hvordan notifications skal behandles: er det et «flytende» hint om noe som du kan finne på å plukke opp, eller en instendig påminnelse som bør gjøres noe med før den forsvinner, som en vekkerklokke? For min del foretrekker jeg første camp; om jeg får med meg at noen har prøvd å ringe eller sendt en melding er det for så vidt kjekt, men ikke noe jeg vil ha hengende over meg inntil jeg har tid til å gjøre noe med det. I løpet av en dag kan det fort hope seg opp med mange ubesvarte anrop og en del annet jeg ikke rekker å gjøre noe med på en liten stund. Synes derfor det er fin balanse i dagens løsning. Jeg er veldig restriktiv på hvilke apps som får tilgang til notification-senteret. Mange lar alle apps som foreslår det få fritt spillerom, og i dette bildet skjønner jeg i alle fall at det er grunn til å la de forsvinne etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå