pmonstad Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg skulle gjerne hatt et script som: Via en nettside vises et input-felt og som når man klikker "søk" finner alle ord som matcher søket. Søket skal være såpass avansert at man kan bruke wildcards, for eksempel skal br? vise alle ord på tre bokstaver som begynner med br, mens br* viser alle ord som begynner med br osv. Det er vel dette som på fagspråket heter regex el? Bør derimot ikke være så avansert at vanlige folk ikke skjønner børet. Resultatet bør vises i et vindu hvor det er enkelt å kopiere ut resultatet til for eksempel videre behandling i Word. Selve ordlisten ligger som en diger tekstfil (>10MB) på web-området og bør muligens leses inn i en array for å speede ting opp? Poenget med dette er at lærere enkelt skal kunne lage ordlister ut fra gitte søkekriterier. Noen som ser en slags løsning? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) script? Vedr. regex, ja du kan bruke wildcards i regex. Men, jeg ville sagt. Få til søk først, deretter kan du starte med å legge inn søkekriterier, regex for å finne en ipadresse (dette er en simpel, som ikke sjekker om den er gyldig eller ikke) ser slik ut: \b\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\b Ja, jeg vet hvordan du skal få til dette. NodeJS gir deg veldig mange muligheter for å gjøre dette. (enkleste eksempelet jeg kom på i forbifarten) I nodejs, så kan du relativt enkelt traversere filen under oppstart og legge den til ett array, for så å søke i arrayet etter tilfeller av ordet ditt. Det er egentlig 2 måter å gjøre dette på, du kan forsøke deg med å legge hele textfilen ut i directoryet der filene ligger og la f.eks php lese igjennom den, eller du kan sette opp en backend som leser filen for deg og sender resultatet tilbake til siden. Her tror jeg du må lese deg litt opp og først finne ut på hvilken måte du ønsker å gjøre dette. https://github.com/amirrajan/word-finder der er iallefall noen som har gjort noe lignende før deg. Endret 2. desember 2014 av Lock-Aze Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Kan virke som at trådstarter egentlig spør om en CRUD løsning for å slå opp ord, f.eks. i en database. SELECT words FROM keywords WHERE word LIKE '<søkeord>%' ORDER BY words; Men kan hende jeg misforstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå