Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router klikker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kar fra kristiansand som har ei 2mbit fiberlinje fra Ivisjon. Denne deler jeg ut til 5 maskiner via en 3Com Officeconnect router og en 16ports 3Com switch. Har testa i ei uke nå med bare 1 pc, og samme problemet.

Kjører såklart P2P på maskinen som er oppe. Er forresten en XP2000 maskine med 1/2gb ram og xxxGB disk så det burde ikke være problemet.

Nå har det seg slik at etter et helt tilfeldig antall minutter/timer/dager så låser routeren seg fullstendig. Ikke mulig å logge på den eller noe som helst. Dette er såklart et så stort irritasjonsmoment at jeg har lyst til å feste C4 til hele skiten og sprenge jævleskapet til... Med andre ord - Frustrasjonen når nye høyder for min del.

Noen som har hatt lignende problem og løst det, er routeren eller Ivisjon som er problemet tor jeg, da routeren er like ille når jeg er koblet rett i den...

Noen som kan hjelpe???

D-Fender

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det Emule eller Edonkey du kjører?

Har lignende problemer med en SMC router.

Problemet ligger i at du får for mange connections..for mange spør etter filer som du har på din pc samtidig.derfor kneler routeren..Har sånn halveis løst problemet.tror jeg har funnet en firmware versjon som klarer dette.men det er ikke den nyeste..

Lenke til kommentar

Seff et eselprog. *grin*

Kanskje ikke så bra når min onkel har en av sine pc'er stående å gjøre dette åsså.

Hmmm, sette opp en server da kanskje som kan betjene linja med software og dele til de andre maskinene i nettet.

Men skulle helst hatt router og sånn te å virke. Noen ideer der ute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...