Ungjenta Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hei Har et par spørsmål jeg gjerne kunne trenge litt hjelp med * Hvordan kan man utnytte biomasse? *Hvordan utnytter vi biomasse i Norge? * Hva er forskjellen på en solcelle og en varmepumpe? * Hvordan kan man lage strøm med solfangere? Hadde blitt veldig glad om noen kunne hjulpet meg litt Lenke til kommentar
Ungjenta Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Ingen kloke hoder?? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Boken din er ikke til hjelp i det hele tatt? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Det er lettere å få svar om du også viser hva du har tenkt ut selv så langt, så kan du få hjelp med noe mer spesifikt, nemlig det du eventuelt mangler. Lenke til kommentar
Ungjenta Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Boken din er ikke til hjelp i det hele tatt? Nei, ikke på disse spørsmålene... klarer heller ikke å finne noen gode svar på nett... :S Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hvis du googler, biomasse, solfanger, varmepumpe og solcelle så er det mye info på nettet. Jeg tror ikke på at du har søkt en gang. 3 Lenke til kommentar
Annablond Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Interessante spm TS, men du kan vel prøve å svare på dem slik du tror det, så kan vi gjenerindre deg i riktig retning... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Hei Har et par spørsmål jeg gjerne kunne trenge litt hjelp med * Hvordan kan man utnytte biomasse? *Hvordan utnytter vi biomasse i Norge? * Hva er forskjellen på en solcelle og en varmepumpe? * Hvordan kan man lage strøm med solfangere? Hadde blitt veldig glad om noen kunne hjulpet meg litt Biomasse er alt du brenner, ved, kull osv. Det kan brukes til å drive f.eks. kullkraftverk. Vi fyrer også gjerne i peisen her i landet. En solcelle omdanner sollys til elektrisk energi. Den er en energiprodusent. En varmepumpe forbruker energi og endrer temperatur, men gjør det på en effektiv måte. Solfangere kan brukes til å reflektere sollys til for eksempel en vanntank, solenergien konsentreres og kan brukes til oppvarming av vann eller til å koke vann og drive dampturbiner som lager elektrisk energi. Endret 5. desember 2014 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Annablond Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hva slags forsøk kan en forvente i det faget som privatist? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå