Gå til innhold

Hva med silent boost?

sinnataggen

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en kjøler som klarer å kjøle en noe overklokket XP2500+...

Har lenge lurt på Thermaltake Volcano 11+ men har hørt at den bråker som en flyplass om man skal få skikkelig kjøling. Har derfor sett litt på Thermaltake Silent boost.

Den skal så vidt jeg har skjønt kunne kjøle vel så godt men kansje bråke litt mindre. Her er noen tester av den: TechTastic, Overclocker Cafe og PCA.

Noen som har noen meninger eventuelt erfaringer?

En ting; Den er oppgitt med 21dB fra produsent men Microplex mener den har 28dB. Uansett det er mye mindre enn Volcano 11+ på full.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt at støyen fra Volcano 11 blir senka betraktelig om du tar av grillen..

Stemmer ganske bra. Grillen som står på denne viften bråker noe forferdelig. Men det virker også som at kulelageret bråker litt. Det kommer iallfall litt ulyd fra den ved noen hastigheter.

Lenke til kommentar

Stemmer ganske bra. Grillen som står på denne viften bråker noe forferdelig. Men det virker også som at kulelageret bråker litt. Det kommer iallfall litt ulyd fra den ved noen hastigheter.

Snakker du av erfaring eller noe du har hørt?

er uansett glad for at noen har meninger men savner komentarer om kjøleren det faktisk er snakk om...

For å si det sånn; jeg har to "gode" alternativer og lurer på hvem av dem jeg bør gå for... Har lyst til å klokke opp tilca 3400+ men vil selvfølgelig ha minst mulig støy. Er ikke ut etter noen fasit svar men bare deres meninger om emnet. Om noen har faktiske erfaringer fra den aktuelle kjøleren så er det bare ett pluss.

Så kan en lure på om den overveldende anbefalingren av volcano 11+ kun kommer av at overlokking.no har gitt den en sekser? Betyr det at det er denne kjøleren jeg bør gå for, og eventuelt hvorfor?

Lenke til kommentar

Snakker du av erfaring eller noe du har hørt?

er uansett glad for at noen har meninger men savner komentarer om kjøleren det faktisk er snakk om...

For å si det sånn; jeg har to "gode" alternativer og lurer på hvem av dem jeg bør gå for... Har lyst til å klokke opp tilca 3400+ men vil selvfølgelig ha minst mulig støy. Er ikke ut etter noen fasit svar men bare deres meninger om emnet. Om noen har faktiske erfaringer fra den aktuelle kjøleren så er det bare ett pluss.

Så kan en lure på om den overveldende anbefalingren av volcano 11+ kun kommer av at overlokking.no har gitt den en sekser? Betyr det at det er denne kjøleren jeg bør gå for, og eventuelt hvorfor?

Snakker av egen erfaring.

Hadde jeg visst bedre da jeg kjøpte vulkanen, hadde jeg nok heller gått for en god kjøler fra thermalright eller swiftech og kjørt en moderat 92mm vifte. Dytter (nesten) like mye luft som vulkanen, men har et bedre støynivå/kjøleevne-forhold.

Ok, for å si litt om selve kjøleren:

- Kulelageret lager ulyder. Vil vel ikke si at det _støyer_ så veldig, men det kan høres. Litt irriterende.

- Forholdsvis stillegående på laveste turtall. Kjøler dog ikke noe særlig.

- Bra kjøling på høyeste turtall med tilhørende jetmotorstøy.

- Viftestyring. Glimrende!

Her er noen tall jeg har skriblet ned mens jeg har holdt på med denne kjøleren (XP2500):

[email protected] (2.2 GHz):

1600RPM - load (68C), idle (54C)

2300RPM - load (63C)

[email protected] (2.3 GHz):

3500RPM - load (68C), idle (55C)

Systemtemperatur var hele tiden på 32-34 C.

Lenke til kommentar

Var overaskende høye temperaturer du hadde der bart, men turtallet var jo ikke på maks.

Har også vurdert en separat kjøler-vifte løsning og titta litt på Tr SLK947u som har gjort det bra i mange tester. Men dette blir det fort en del penger av...

Er det ingen som har noen erfaring med silent boost? Vil gjerne vite om denne holder til å kjøle opp til ca XP3400 og hvilke temperaturer den da holder. I tillegg hadde det vært greit å få høre noe om støyen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...