Gå til innhold

Oppgradere med lydkort/dac/amp til hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Hodetelefonene er i hus. Utrolig deilig med et skikkelig kvalitetsprodukt, det er moro å ha!

Tenkte jeg skulle begynne å kikke på lydkortløsninger. Får ikke brukt potensialet hodetelefonene har, når det kommer til posisjonslyd osv. Tror det er mye å gå på!

Tidligere i trådenble det anbefalt blant annet aune mk II og schiit modi+magni.
Det jeg lurer på; vil jeg ikke trengte et nytt lydkort også? Har nå kun hovedkort (asus p8z77-v) som bare støtter dts connect. Trenger jeg ikke en enhet som støtter f.eks dolby headphone, eller cmss3d (kun lest om denne). Såvidt jeg vet, støtter ikke mitt hovedkort dette.

Hva vil være best av følgende:
a) Nytt lydkort, dac + amp (regner med at dette vil være det beste)
b) Nytt lydkort + dac
c) Nytt lydkort + amp
d) dac + amp

Blant annet fått anbefalt asus xonar dx, og f.eks Fioo E11K (portabel hodetelefonforsterker med dac). Vil dette f.eks gi bedre lyd enn hovedkortet jeg har + modi/magni?
Hovedfokuset vil være stor og presis lyd i spill :)

Hodetelefonene var såpass dyre, at jeg virkelig ikke vil bruke mer 1000-1500 på dette. Her er det absolutt mest "bang for the bucks" som gjelder!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger bare å forstå et par ting. Med en sånn usb DAC, da vil det bypasse hovedkortet. Men hva slags lydformat/teknologi støtter den du linker til?

Kan få Asus xonar dx1 brukt til 350, så ca. 700 for en fiio e11k dac/amp. Da får jeg blant annet dolby headphone. Vil ikke det være mer for pengene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...