Gå til innhold

Hvordan få 144Hz?


Bahamut

Anbefalte innlegg

Ja, føler meg helt idiot nå MEN, nå skal det ha seg at jeg har kjørt med 60Hz siden jeg kjøpte PC'n, trodde at det bare var å plugge inn HDMI kabelen og så satte PC*n automatisk skjermen til 144Hz MEN, den står jo på 60Hz.

 

Så ja, slik jeg forstår det så funker ikke HDMI til over 60Hz, og skal egentlig ikke brukes til PC skjermen i det hele tatt. Det jeg trenger er en Dual DVI kabel, dvs at jeg ikke trenger 2 DVI til 1 DVI overgang MEN en DVI kontakt som har DUAL LINK DVI tilkobling ikke sant?

 

DVIQA.jpg

 

Jeg har en asus vg248qe skjerm så denne har vel DVI-D Dual link kontakt originalt? (kan ikke sjekke hjemme PC*n nå)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, føler meg helt idiot nå MEN, nå skal det ha seg at jeg har kjørt med 60Hz siden jeg kjøpte PC'n, trodde at det bare var å plugge inn HDMI kabelen og så satte PC*n automatisk skjermen til 144Hz MEN, den står jo på 60Hz.

 

 

 

Måtte le litt, fordi du er langt ifra første her på forumet som har gått på den smellen :p

 

Forige gang det skjedde, så fikk brukeren nesten sjokk når han endelig fikk satt skjermen til 120/144 hz og oppdaga hvor digg alt ble i forhold til 60hz :D

Lenke til kommentar

Er nok mye mulig problem med DVI-kabelen. Det krever svært mye av kabelen å kjøre på så høy frekvens, og vil raskt bli påvirket av små ting, som bøy på kabelen, og i kontakten. Hatt dette problemet med i alle fall halvparten av kablene jeg har hatt på DL-DVI, og noen ble bedre om jeg bøyde litt på dem eller holdt dem annerledes.

 

Kan være at du hadde den i annen vinkel når du koblet til på bærbare maskinen, eller at den kjørte på alvere oppdateringsfekvens (lavere båndbredde).

Lenke til kommentar

For 10 år siden satt jeg å spilla på en CRT skjerm med 120Hz, det var en av de siste CRT skjermer de solgte før de ble utfaset. 120 Hz var helt digg å sitte å spille på den gang, og det er ikke dårlig i dag heller. Vet ikke hvor mye bedre 144 er vs 120, får prøve det en gang i nærmeste fremtid.

 

Jeg leste noe på en 144Hz skjerm at det var noe en måtte gjøre for å aktivere 144Hz, jeg husker det ikke nå. Men greit å vite at det er noe som må gjøres for å få det aktivert.

Endret av nas700
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...