Gå til innhold

På benken

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Så gripende du skriver til dette bildet....ja det er jo slik man kan tenke når man ser bildet ditt også. Ja det er mange som sliter på mange måter i samfunnet og her viser du en form for det. Tankevekkende og sterkt!!

Hilsen Tove

Takker for fin kommentar på denne sliteren på benken. Dette er av de ting jeg tenker på når jeg går rundt i byene og ser på alle menneskene. Det er faktisk slik at mange ser på disse sliterne som brysomme og mindreverdige. Jeg tror det er mange som ikke forstår den kampen de utkjemper, hver dag hele året igjennom.

Lenke til kommentar

Hei, Pentaxen.

Et godt bilde i seg selv, og med følgeteksten blir det (som) en god innledning til en debatt om hvordan både samfunn og enkeltpersoner behandler og tar vare på dem som av ulike årsaker "faller utenfor" ! :).

Traumatiserte og ofte alkoholiserte krigsseilere er én gruppe i vårt land som dessverre fikk lite eller ingen ting igjen for frykt og lidelser som ga varige sår i sjelen.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hei, Pentaxen.

Et godt bilde i seg selv, og med følgeteksten blir det (som) en god innledning til en debatt om hvordan både samfunn og enkeltpersoner behandler og tar vare på dem som av ulike årsaker "faller utenfor" ! :).

Traumatiserte og ofte alkoholiserte krigsseilere er én gruppe i vårt land som dessverre fikk lite eller ingen ting igjen for frykt og lidelser som ga varige sår i sjelen.

Vennlig hilsen

Albert.

Takk for fin og insiktsfull kommentar, Albert. Du setter fingeren på en gruppe som definitivt er blitt forsømt. Lett å tenke 2 verdenskrig når en snakker om krigsseilere, men har selv opplevd folk som seilte på bla. Fredriksens tankere i gulfen når de kriget som værst. De er også en form for krigsseilere. De har det ikke bra. De seilte med stor risiko for høy profitt for redere og selskap som ville gjøre store penger på oljemangelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei Pentaxen !

Dette er et godt bilde på at velferdssamfunnet ikke omfatter alle , og den kjenner best hvor skoen trykker som har den på.

Både tekst og bilde fikk meg til å stoppe opp og tenke etter hvor godt vi egentlig har det.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...