pelle84 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 HEi jeg ønsker og ha en filserver stående lokalt (på fiber linje) som kunder kan logge seg inn på for og laste ned det de trenger i "sin" mappe. det bør være et oversiktlig grensesnitt. muligheter til og tilbakestille passord automatisk. det bruker skal kun ha lese rettigheter til sin mappe. det er tenk en mappe til hvert firma/kunde men det kan ligge flere brukere opp mot en mappe. noe forslag?? på forhånd takk. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 FTP? Yah, lag ny løsning basert på teknologi som anses som obsolete Du nevner ingen operativsystem på hverken server eller klientside som brukes her. Jeg anbefaller derfor linux på server side, med group:user rettighetsstruktruen samt NFS for å dele shares. Sharen monteres på client siden. (kan også gjøres i windows.) Automagisk passord tilbakestilling kan nok bli litt værre, men finnes sikkert noen bruekrhandeteringsgrensesnitt til linux for web som du kan kjøre. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Eg vil tru at OwnCloud vil passe til det du har forespeila. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) FTP? Yah, lag ny løsning basert på teknologi som anses som obsolete Slik jeg tolker TS, så er det snakk om kunder (eksternt) som trenger å få tilgang på filer(?), som er tilgangsstyrt. FTP kan gjøre alt dette. "Obsolite" vil jeg ikke si det er. Godt mulig at det finnes løsninger som egner seg bedre for TS, men han gir oss ikke altfor mye å gå på. Endret 26. november 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 FTP? Yah, lag ny løsning basert på teknologi som anses som obsolete Du nevner ingen operativsystem på hverken server eller klientside som brukes her. Jeg anbefaller derfor linux på server side, med group:user rettighetsstruktruen samt NFS for å dele shares. Sharen monteres på client siden. (kan også gjøres i windows.) Automagisk passord tilbakestilling kan nok bli litt værre, men finnes sikkert noen bruekrhandeteringsgrensesnitt til linux for web som du kan kjøre. NFS deling mot windows fungerer fryktelig dårlig. Siden serveren skal stå ut mot internett, så vil NFS / Samba være en fryktelig dårlig idé hvis man ikke da setter opp en form for vpn løsning. Eg vil tru at OwnCloud vil passe til det du har forespeila. +1 Det kan også nevnes at owncloud har sin egen klient som kan installeres, som sørger for en dropbox liknende løsning lokalt på klienten. Brukere kan også dele data seg imellom, pluss masse annet snæx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå