Gå til innhold

Komplett Self

Anbefalte innlegg

:gretten: :grin: Hei jeg bestemte meg for å spare litt penger på å bygge selv men det viste seg at det ikke var så lurt. jeg fikk en prosessor type Athlon xp2400 og så monterte jeg en xp2800 CPU kjøler det gikk greit helt til den første gangen jeg startet opp så ble det ikke noe bildet. jeg sende til bake prosessoren etter å ha funnet ut at det var noe galt med den. dette var svaret jeg fikk: AMD XP 2400 avvist da denne har skader på venstre hjørne av kjernen. AMD gir desverre ikke garanti på slike skader da de er forårssaket av uvøren/feil montering av CPU kjøler. Vi beklager dette.

men jeg har jo montert mangen Porsessorer uten problem. å dessuten så skal det jo ikke bli skader på en prosessor første gangen du monterer den.

Jeg trekker tilbake det at jeg ikke kommer til å kjøpe noe fra komplett.no men de har gått litt ned på karakter skalaen min på nett butikker :grumpy:

MVH Nokk En Ufornøyd Komplett kunde :grin::(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Sukk*

Enda en som ikke vet hva han begir seg ut på og legger skylden over på andre.

Hvis du ødelegger CPU core får du ALDRI erstatning! Fra noen! Ikke Komplett, ikke Elkjøp eller MPX. Knust core kommer pga uforsiktighet og brutalitet under montering og er en skade du selv påfører den. Blir det samme som å klage på Komplett fordi de ikke gir deg en ny skjerm da du kastet den ut vinduet.

Ellers er det jo synd at du greide å ødelegge core da. Har bare hørt om problemet på forumet et par ganger før selv. Ingen jeg kjenner har greid det liksom. Man bør være forsiktig vettu :)

Prosessorer kan alltid bli ødelagt, første eller hundrede gang du monterer dem. Og hvis du har montert masse CPUer før burde du ha visst å vise mer forsiktighet :)

Lenke til kommentar
*Sukk*

Enda en som ikke vet hva han begir seg ut på og legger skylden over på andre.

Hvis du ødelegger CPU core får du ALDRI erstatning! Fra noen! Ikke Komplett, ikke Elkjøp eller MPX. Knust core kommer pga uforsiktighet og brutalitet under montering og er en skade du selv påfører den. Blir det samme som å klage på Komplett fordi de ikke gir deg en ny skjerm da du kastet den ut vinduet.

Ellers er det jo synd at du greide å ødelegge core da. Har bare hørt om problemet på forumet et par ganger før selv. Ingen jeg kjenner har greid det liksom. Man bør være forsiktig vettu :)

Prosessorer kan alltid bli ødelagt, første eller hundrede gang du monterer dem. Og hvis du har montert masse CPUer før burde du ha visst å vise mer forsiktighet :)

:yes: Men blib jeg var jo forsiktig :yes: er det ingen mulighet til å få ny prosessor

Lenke til kommentar

Heh, du var visst ikke forsiktig nok.

Og som Komplett.no hyggelig nok sier i mailen sin så er det ingen garanti fra AMDs side på knust core. Det betyr at du ikke vil få noen ny CPU nei :(

Du må nok regne de kronene som tapt, kjøpe en ny Duron 1300Mhz til du får spart opp penger igjen og lære av opplevelsen :( (<-- Den smilyen er IKKE sur, den er lei seg. Har sendt klage på at den bør byttes ASAP!)

Lenke til kommentar
..å dessuten så skal det jo ikke bli skader på en prosessor første gangen du monterer den.

Så Dette Er SISTE gang jeg bestiller noe på Komplett.no

MVH Nokk En Ufornøyd Komplett kunde :(  :grumpy:

Hvorfor skulle det ikke kunne bli skade på CPU`en første gangen du monterer den? Du har mest sannsynlig brukt stor kraft når du monterte kjøleren, og har selv ødelagt varen. Det er en fysisk skade på kjernen, ikke en skade som følge av bruk.

At du ikke kommer til å bestille mer fra Komplett fordi DU ødela varen er jo _virkelig_ smart.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt? Kjøp en Intel prosessor så slipper du problemet med knust core, svidd core, dritt core osv...  :yes:

Du pleier vel å foreslå Opera til brukere som vil ha popup-killer til IE også? Eller kjøpe en Ferrari når de vil ha bedre vindusvaskere til Forden sin? :)

Å bytte produkt fullstendig er jo bare dustete. Som han sier har han jo montert flere CPuer, så dette var et engangstilfelle og vil nok ikke skje igjen iallefall! bare være snill med komponentene dine så skal du se at de smiler tilbake. :) Å kjøpe Intel vil jo medføre nytt hovedkort også, og med mindre han har penger langt ned i magesekken har han vel ikke råd til å flekke ut det han har av hardware og bytte pga en knust core? :)

Edit: la til noen smilier så jeg ikke virket for hissig. Fått noen tilbakemeldinger på at jeg virker slik av og til. Sorry :love:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt? Kjøp en Intel prosessor så slipper du problemet med knust core, svidd core, dritt core osv...  :yes:

Du pleier vel å foreslå Opera til brukere som vil ha popup-killer til IE også? Eller kjøpe en Ferrari når de vil ha bedre vindusvaskere til Forden sin?

Å bytte produkt fullstendig er jo bare dustete. Som han sier har han jo montert flere CPuer, så dette var et engangstilfelle og vil nok ikke skje igjen iallefall! bare være snill med komponentene dine så skal du se at de smiler tilbake. Å kjøpe Intel vil jo medføre nytt hovedkort også, og med mindre han har penger langt ned i magesekken har han vel ikke råd til å flekke ut det han har av hardware og bytte pga en knust core?

:lol: Enig med deg der Blib :lol:

Lenke til kommentar

Nja... Köp Athlon64 i så fall, har oxo fullt skydd.

Annars kan jag bara hålla med om att det inte spelar någon roll om du monterat 1 eller 100 cpus (vilket jag har passerat många gånger om vid det här laget), det kan ske vem som helst, jag lyckades nyligen med detta då jag var stressad och skulle montera en värdelös kylare på en Duron.. :roll: Ooops!

//LD

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt? Kjøp en Intel prosessor så slipper du problemet med knust core, svidd core, dritt core osv...   :yes:

Du pleier vel å foreslå Opera til brukere som vil ha popup-killer til IE også? Eller kjøpe en Ferrari når de vil ha bedre vindusvaskere til Forden sin? :)

Å bytte produkt fullstendig er jo bare dustete. Som han sier har han jo montert flere CPuer, så dette var et engangstilfelle og vil nok ikke skje igjen iallefall! bare være snill med komponentene dine så skal du se at de smiler tilbake. :) Å kjøpe Intel vil jo medføre nytt hovedkort også, og med mindre han har penger langt ned i magesekken har han vel ikke råd til å flekke ut det han har av hardware og bytte pga en knust core? :)

Edit: la til noen smilier så jeg ikke virket for hissig. Fått noen tilbakemeldinger på at jeg virker slik av og til. Sorry :love:

Blir litt sånn å snakke med "snill stemme" til dyrene; jeg skal drepe deg, du ditt lille.... :D

Lenke til kommentar
Kan jo godt hende CPU'en var skadet da du fikk den. Viktig å se etter :)

Men dette er noe man MÅ sjekke FØR man forsøker å montere CPUen... Har selv opplevd å få en skadet Duron, men heldigvis sjekket jeg før jeg forsøkte å montere. Dermed var det meget lite sannsynlig at skadet var min feil; og jeg fikk ny fra Komplett.no uten mere diskusjon.

Dette gjelder ALLE komponenter/varer ... før du prøver dem første gangen, så se etter at ;

1.) Embalasjen ikke erfysisk skadet

2.) Varen ikke er fysisk skadet

3.) Alt som skal følge med, faktisk følger med (sånn som kabler, koder, CDer osv)

Da er det mye lettere å få gehør for evt. klager om det skulle oppstå problemer.

Lenke til kommentar
Takker deg UFO dette her skal jeg huske neste gang jeg monterer noe men kan noen si meg hva som er forskjellen på AMD XP og AMD Duron ?

AMD AthlonXP er "fullversjonen". Den finnes i flere utgaver (Palomino, TBred-A, TBred-B, Thorton og Barton). Forskjellen ligger blant annet i prosessteknologi, FSB-frekvens og mengden av L2 Cache. Heldigvis kan du bruke modellbetegnelsen til å finne ut hvor raske de er i forhold til hverandre. En XP2500+ er raskere enn en XP2400+ osv osv. Høyere tall; høyere ytelse (det kan forekomme mindre forskjeller i helt spesielle tilfeller, men du kan se på dette som Über-hoved-reglen)

AMD Duron er "billigutgaven" av Athlon. Den har lavere FSB-frekvens og mindre L2-cache (128kB vs 256kB eller 512kB), noe som gjør den tregere ved lik frekvens som en AthlonXP. Duron er beregnet for de som skal ha en billig maskin som de ikke trenger all den ytelsen som AthlonXP gir. For spilling derimot, ville jeg heller valgt en AthlonXP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...