Gå til innhold

Skifte til studiespes. på VGS


Neton

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg går for tiden på Service og Samferdsel men innser nå at det var feil valg så jeg ønsker å bytte til studiespesialisering. Tror dere at det forsatt er en mulighet for at den finnes en ledig plass? Eller må jeg søke på nytt til neste år før mars?

 

Og viss det er tilfellet bør jeg da forsette på s&s eller ta et friår og jobbe? (Jobben er i boks)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på hvordan fellesfag studiespes og S&S har (matte, norsk, gym osv). Om det er noe lignende pensum det første semesteret, kan du høre med rådgiver om å få byttet. Evt ta opp manglende fag (vet ikke om det er mulig). Ellers må du nok søke på nytt til høsten 2015 (mars-april er vel søknadsfristen?).

 

Hvis du kan jobbe fulltid det semesteret, kan du evt ta halvåret fri. Igjen er jeg usikker på hvordan fag du har som som også studiespess-elevene har, men det er greit å fullføre slik at du slipper å ta de samme fagene igjen neste år (si at norsk, matte, samfunnsfag er det samme).

Lenke til kommentar

Det er nok for sent i år. Selv om det skulle vært en ledig plass, har du gått glipp av altfor mye undervisning i fagene. Jeg vet ikke om du får godkjent noen av fagene du har nå, slik at du slipper å ta dem på nytt neste år, men hør med rådgiveren din. Da ville jeg i hvert fall fullført dem og droppet de fagene som ikke er relevante på studiespesialisering. Hvis du ikke kan følge undervisningen fordi den kolliderer med jobb, er det også en mulighet å ta fagene som privatist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...