cenenzo Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Bourne Shell Script Hvordan kan jeg se argument? Dette er i Linux. Jeg driver med Bourne Shell script, og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan se hva som er argumentet til f.eks $1 , $2 , $3. Har prøvde å lære meg det, men jeg klarer bare ikke å forstå det. kan noen lære meg? Endret 25. november 2014 av cenenzo Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Ikke det ikke så enkelt som følgende? echo $1 $2 $3 Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Ikke det ikke så enkelt som følgende? echo $1 $2 $3 andre eksempler? Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Ikke det ikke så enkelt som følgende? echo $1 $2 $3 andre eksempler? f.eks ps -aux -rss hva er argumentene her? Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 (endret) andre eksempler? f.eks ps -aux -rss hva er argumentene her? Jeg forstår dessverre ikke helt hva du mener. Er det mulig å foreklare litt mer tydelig hva du vil? Dersom du starter skriptet ditt kalt "ps.sh" med argumentene "-aux -rss" skal $0 inneholde "ps.sh" eller hva enn du anga som banen til skriptet; $1 inneholder "-aux", og $2 inneholder "-rss". Altså til dette eksempelet: echo "0 = $0; 1 = $1; 2 = $2" ... Skal output'en være noe som dette: 0 = ps.sh; 1 = -aux; 2 = -rss Dette er noe du kan teste selv uten å spørre, så jeg tviler på at det er det du spør om.. Derfor trenger jeg litt hjelp av deg. Endret 27. november 2014 av ahw_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå