Gå til innhold

Kort for bruk av Pinnacle studio 8

Anbefalte innlegg

er dønn fersk på dette, men ble spurt av eni niese somjeg har hjulpet endel med pc'n.

Jeg har Pinnacle Studio 8, men hva slags rimelig kort vil dere anbefale for å kunne koble opp cideokameraet til dette for redigering etc.

Hun er primært interresert i å jobbe med å redigere stillbildene som hun tar samtidig som hun filmer,

Ber og hjelp ,og

forståelse for at på dette er jeg grønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er Video du skal redigere så må du ga Firewire inngang på PC'en. Det kjøper du enten som et eget kort eller du får inngangen på f.eks et nytt lydkort.

Hvis det er stillbilder lagret på videokameraets minnebrikke, så kan de overføres via USB, enten direkte eller via en minnekortleser. Du trenger da USB inngang på PC'en, noe som er standard på alle nyere PC'er.

Du må nok beskrive bedre hva slags kamera samt hvilken PC (og hvilket operativsystem som brukes) får å få mer konkrete svar.

Lenke til kommentar

takker for kjapt svar..

det er et DV kamera hun har,, har ikke tilgang til navn og specs på det akkurat nå, men det er med tape og ikke minnebrikker.

Så hun må vel til med firewire da ??

Tviler litt på om maskin hennes vil klare det. det er en 700Mhz intel med 256 Mb RAM og ikke så veldig stor hd.

Maskinen kjører win98 2 nd edition.

vil hun ha noen mulighet med denne utrustningen om hun får inn et firewirekort??

Lenke til kommentar

Ja det med for svak maskin nevnte jeg for henne. Det var da hun sa at det kun var bildene som hun kan ta samtidig på samme tapen hun var interresert i å kunne gjøre noe med, men det blir vel samme saken det.

Og takker for raske og for meg oppklarende tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Redigeringa kommer ikke an først og fremst på prosessoren! Minimumskrav for å installere firewirekort tror jeg er en Pentium MMX 200 mhz, og 700 er absolutt raskt NOK. MEN du skriver hun har en liten harddisk... Dersom du nevner hvilken modell det er er det mulig jeg kan klare å finne ut om den er rask nok.... Mest sannsynlig er den det, og da er vel det eneste du mangler et firewirekort til ca maks 300,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...