Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Burde jeg lease eller kjøpe billig brukt? - Lav årlig km og småbruk

Christian86

Anbefalte innlegg

Hvorfor bytte så sjelden?

Hvorfor låse seg tre år om gangen?

Hvorfor gjøre det på den dyreste måten man kan gjøre det på?

Hvorfor spørre spørsmål som ikke omhandler tema jeg svarte deg på?

Forsøk på ett slags OT hersketeknikk?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan være relativt trygg på at leasing medfører et tap, noen beregner seg nemlig ekstra fortjeneste på bilen.

Noen flere avgifter til staten blir det vel også, selv om disse er marginale.. (Årsavgifta blir vel mva-belag?)

Å låse seg i tre år er ofte ikke veldig lurt, behovene kan endre seg ganske mye på såpass lang tid.

Hvis behovene endrer seg kan det være ganske så dyrt å komme seg ut av avtalen man har.. Det er ikke uten grunn at biler med gående leasingavtale ofte ligger ute på finn med betingelser svært mye bedre enn de opprinnelige.. (Altså der den som opprinnelig tegnet avtalen sponser den som tar over med ganske fine summer)

Endret av Snylter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det bare er snakk om en bruksbil som skal småkjøres i tre år ville jeg helt klart vurdert en Citroën Berlingo/Peugeot Partner til ca 30-40 lapper. (Helst en som har vært i privat eie; arbeidsbiler går det jo nærmest sport i å herpe mest mulig blandt håndtverkere.) Disse er relativt driftssikre og ruster mindre enn f.eks. WV/Skoda. I alle fall såvidt jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...