Gå til innhold

Oslo VIP krever betalt 2 år etter


Solefald

Anbefalte innlegg

På toppen av alt annet som er rart, provoserende, lite kundevennlig og provoserende med reglementet i oslovip.no er det også ingen garanti for at kundene faktisk får det de betaler for:

I et av punktene i FAQén står det nemlig presistert at:

Hva skjer ved konkurs etc? Olsovip.no er ikke ansvarlig for økonomisk skade eller tap som skjer hvis noen av OsloVip.no´s samarbeidspartnere avslutter samarbeidet med OsloVip.no, nekter å gi medlemmet fordel i henhold til samarbeidsavtale med OsloVip.no eller går konkurs.

 

Jeg har bare i løpet av siste uken opplevd å få to avslag på rabatt ved bedrifter som ifølge OsloVip.no er tilknyttet en samarbeidsavtale. Men dette er altså ikke Olaussons problem, både ifølge Faq og ifølge han selv i mailkorrespondanse tidligere i dag. I prinsippet kan han altså i teorien liste opp hvilke bedrifter han vil, for vi som forbrukere har ikke innsyn i disse samarbeidsavtalene per idag. Men vi velger å legge godviljen til...det angrer jeg på. Jeg fikk et frekt og uforskammet svar tilbake da jeg tidligere i dag gjorde Olausson oppmerksom på dette. I mine øyne ville en profesjonell respons vært at dette er noe kundeservice skal sjekke opp i, og at bedriftene da midlertidig fjernes fra OsloVip.no sin oversikt over bedrifter med rabatt. Det er å lure kunder å ha disse bedriftene oppført!!

Jeg etterlyser at vi som kunder også får det vi betaler for!, i likhet med at du Olausson henvisert til at det eneste rettferdige er at man betaler for det man har bestilt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har skrevet til deg flere ganger så er jeg villig til å endre og til rettelegge slik at alle lover og regler følges og at kundene blir rettferdig behandlet, men du velger å fortsette å attakere meg, hvorfor? Er du eller har du vært kunde hos meg, det høres ut som om du har mye sinne du vil få ut?

Dette var mitt 2. innlegg i tråden og det første rettet til deg. Jeg har aldri bodd i nærheten av Oslo og har følgelig ingen som helst kontakt med oslovip. At du i det hele tatt presterer å svare på den måten uten å ha lest innleggene mine tyder på at du ikke er den løsningsorienterte personen du utgir deg for å være, men er ute etter å flå "kundene" dine. Både moralsk og juridisk ser jeg store problemer med din måte å behandle kunder på og jeg håper du tar til vett og ordner opp i henhold til både lov og moral.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest member-382093

På toppen av alt annet som er rart, provoserende, lite kundevennlig og provoserende med reglementet i oslovip.no er det også ingen garanti for at kundene faktisk får det de betaler for:

I et av punktene i FAQén står det nemlig presistert at:

Hva skjer ved konkurs etc? Olsovip.no er ikke ansvarlig for økonomisk skade eller tap som skjer hvis noen av OsloVip.no´s samarbeidspartnere avslutter samarbeidet med OsloVip.no, nekter å gi medlemmet fordel i henhold til samarbeidsavtale med OsloVip.no eller går konkurs.

 

Jeg har bare i løpet av siste uken opplevd å få to avslag på rabatt ved bedrifter som ifølge OsloVip.no er tilknyttet en samarbeidsavtale. Men dette er altså ikke Olaussons problem, både ifølge Faq og ifølge han selv i mailkorrespondanse tidligere i dag. I prinsippet kan han altså i teorien liste opp hvilke bedrifter han vil, for vi som forbrukere har ikke innsyn i disse samarbeidsavtalene per idag. Men vi velger å legge godviljen til...det angrer jeg på. Jeg fikk et frekt og uforskammet svar tilbake da jeg tidligere i dag gjorde Olausson oppmerksom på dette. I mine øyne ville en profesjonell respons vært at dette er noe kundeservice skal sjekke opp i, og at bedriftene da midlertidig fjernes fra OsloVip.no sin oversikt over bedrifter med rabatt. Det er å lure kunder å ha disse bedriftene oppført!!

Jeg etterlyser at vi som kunder også får det vi betaler for!, i likhet med at du Olausson henvisert til at det eneste rettferdige er at man betaler for det man har bestilt.

Hei du. Nå overdriver du nok litt og forteller halvparten av sannheten, siden det er ganske solklart at OsloVip.no ikke kan stå ansvarlig om bedrifter nekter kunden rabatt, dette pga at det ofte er mange nyansatte som kanskje ikke har fått med seg hva som gjelder og bedriften kanskje ikke har fått ut infoen, dette kan ikke vi så ansvarlig for. Det du også ikke forteller er at du aldri har sagt i fra til oss om at du har blitt nektet rabatt, og hvordan skal vi da få hjelpt deg om vi ikke får vite dette? Vi har hjelpt flere kunder med kompensasjon fra bedriftene når sånne ting skjer, men vi kan ikke sitte og gjette at du trenger hjelp. Og nå klager du på oss, det er litt urettferdig.

Lenke til kommentar
Gjest member-382093

Dette var mitt 2. innlegg i tråden og det første rettet til deg. Jeg har aldri bodd i nærheten av Oslo og har følgelig ingen som helst kontakt med oslovip. At du i det hele tatt presterer å svare på den måten uten å ha lest innleggene mine tyder på at du ikke er den løsningsorienterte personen du utgir deg for å være, men er ute etter å flå "kundene" dine. Både moralsk og juridisk ser jeg store problemer med din måte å behandle kunder på og jeg håper du tar til vett og ordner opp i henhold til både lov og moral.

Dette beklager jeg, men du kan sikkert tenke deg selv hvordan du hadde følt deg om alle vrenger sannheten for at du skal høres ut som en skurk og at alle sammen finner på rutiner for å stikke av fra betalingen som de selv har bestilt? jeg er veldig løsningsorientert og hjelper alle som er høvlig og ber om hjelp.

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av member-382093
Lenke til kommentar

 

 

Som jeg har skrevet til deg flere ganger så er jeg villig til å endre og til rettelegge slik at alle lover og regler følges og at kundene blir rettferdig behandlet, men du velger å fortsette å attakere meg, hvorfor? Er du eller har du vært kunde hos meg, det høres ut som om du har mye sinne du vil få ut?

Dette var mitt 2. innlegg i tråden og det første rettet til deg. Jeg har aldri bodd i nærheten av Oslo og har følgelig ingen som helst kontakt med oslovip. At du i det hele tatt presterer å svare på den måten uten å ha lest innleggene mine tyder på at du ikke er den løsningsorienterte personen du utgir deg for å være, men er ute etter å flå "kundene" dine. Både moralsk og juridisk ser jeg store problemer med din måte å behandle kunder på og jeg håper du tar til vett og ordner opp i henhold til både lov og moral.

 

Dette beklager jeg, men du kan sikkert tenke deg selv hvordan du hadde følt deg om alle vrenger sannheten for at du skal høres ut som en skurk og at alle sammen finner på rutiner for å stikke av fra betalingen som de selv har bestilt? jeg er veldig løsningsorientert og hjelper alle som er høvlig og ber om hjelp.

 

Er ingen her som vrenger på sannheten. Er du som prøver å vrenge på Norsk lov, og det gjer deg faktisk til en skurk
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hei du. Nå overdriver du nok litt og forteller halvparten av sannheten, siden det er ganske solklart at OsloVip.no ikke kan stå ansvarlig om bedrifter nekter kunden rabatt, dette pga at det ofte er mange nyansatte som kanskje ikke har fått med seg hva som gjelder og bedriften kanskje ikke har fått ut infoen, dette kan ikke vi så ansvarlig for.

Til å være så opptatt av at kundene skal holde sin del av avtalen, syns jeg det er litt vittig at det er "soleklart" at du ikke skal holde din del av avtalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei du. Nå overdriver du nok litt og forteller halvparten av sannheten, siden det er ganske solklart at OsloVip.no ikke kan stå ansvarlig om bedrifter nekter kunden rabatt, dette pga at det ofte er mange nyansatte som kanskje ikke har fått med seg hva som gjelder og bedriften kanskje ikke har fått ut infoen, dette kan ikke vi så ansvarlig for. Det du også ikke forteller er at du aldri har sagt i fra til oss om at du har blitt nektet rabatt, og hvordan skal vi da få hjelpt deg om vi ikke får vite dette? Vi har hjelpt flere kunder med kompensasjon fra bedriftene når sånne ting skjer, men vi kan ikke sitte og gjette at du trenger hjelp. Og nå klager du på oss, det er litt urettferdig.

 

Det er vel klart at du må ta ansvar for å levere produktet kundene dine bestiller.

Nei, du kan ikke kontrollere at nyansatte i butikkene du har avtaler med vet om ordningen, men du kan kompensere dine kunder dersom de opplever dette. Deretter bør du ha ordninger der du selv tar det videre med butikken for å evt. få tilbakebetalt dette beløpet.

 

At du fraskriver deg alt ansvar på produktet du tilbyr er ikke annet enn uetisk.

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei du. Nå overdriver du nok litt og forteller halvparten av sannheten, siden det er ganske solklart at OsloVip.no ikke kan stå ansvarlig om bedrifter nekter kunden rabatt, dette pga at det ofte er mange nyansatte som kanskje ikke har fått med seg hva som gjelder og bedriften kanskje ikke har fått ut infoen, dette kan ikke vi så ansvarlig for. Det du også ikke forteller er at du aldri har sagt i fra til oss om at du har blitt nektet rabatt, og hvordan skal vi da få hjelpt deg om vi ikke får vite dette? Vi har hjelpt flere kunder med kompensasjon fra bedriftene når sånne ting skjer, men vi kan ikke sitte og gjette at du trenger hjelp. Og nå klager du på oss, det er litt urettferdig

La meg pusse støv av minnet ditt og fortelle at du mottok mail med informasjon om de avviste kjøpene i går. Det var ikke behov for å gjette at jeg trengte hjelp når du svart på hvitt kunne lese om min to avviste kjøp i din mail!Sikker på at du ikke husker det? Du svarte nemlig dette tilbake: "Men det er jo akkurat dette vi mener, du har jo ikke lest avtalen en gang, siden du spør om ting som tydelig står der, som feks at vi ikke er ansvarlig om en butikk nekter deg rabatt. Imponerende "hjelp"!!

Vi har juridiske avtaler med alle bedrifter, men om bedriften ikke gir deg rabatten, er det vår feil, når vi til og med har informert deg i avtalen og på nettsiden om dette?" Svaret på dette herr Olausson er enkelt og greit; JA det er deres feil! få rettet opp i det!

Alle kundene bør få samme kompensasjon!!!!

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På toppen av alt annet som er rart, provoserende, lite kundevennlig og provoserende med reglementet i oslovip.no er det også ingen garanti for at kundene faktisk får det de betaler for:

I et av punktene i FAQén står det nemlig presistert at:

Hva skjer ved konkurs etc? Olsovip.no er ikke ansvarlig for økonomisk skade eller tap som skjer hvis noen av OsloVip.no´s samarbeidspartnere avslutter samarbeidet med OsloVip.no, nekter å gi medlemmet fordel i henhold til samarbeidsavtale med OsloVip.no eller går konkurs.

 

Jeg har bare i løpet av siste uken opplevd å få to avslag på rabatt ved bedrifter som ifølge OsloVip.no er tilknyttet en samarbeidsavtale. Men dette er altså ikke Olaussons problem, både ifølge Faq og ifølge han selv i mailkorrespondanse tidligere i dag. I prinsippet kan han altså i teorien liste opp hvilke bedrifter han vil, for vi som forbrukere har ikke innsyn i disse samarbeidsavtalene per idag. Men vi velger å legge godviljen til...det angrer jeg på. Jeg fikk et frekt og uforskammet svar tilbake da jeg tidligere i dag gjorde Olausson oppmerksom på dette. I mine øyne ville en profesjonell respons vært at dette er noe kundeservice skal sjekke opp i, og at bedriftene da midlertidig fjernes fra OsloVip.no sin oversikt over bedrifter med rabatt. Det er å lure kunder å ha disse bedriftene oppført!!

Jeg etterlyser at vi som kunder også får det vi betaler for!, i likhet med at du Olausson henvisert til at det eneste rettferdige er at man betaler for det man har bestilt.

Hei du. Nå overdriver du nok litt og forteller halvparten av sannheten, siden det er ganske solklart at OsloVip.no ikke kan stå ansvarlig om bedrifter nekter kunden rabatt, dette pga at det ofte er mange nyansatte som kanskje ikke har fått med seg hva som gjelder og bedriften kanskje ikke har fått ut infoen, dette kan ikke vi så ansvarlig for. Det du også ikke forteller er at du aldri har sagt i fra til oss om at du har blitt nektet rabatt, og hvordan skal vi da få hjelpt deg om vi ikke får vite dette? Vi har hjelpt flere kunder med kompensasjon fra bedriftene når sånne ting skjer, men vi kan ikke sitte og gjette at du trenger hjelp. Og nå klager du på oss, det er litt urettferdig.

 

Fint med hyggelige, serviceminded og behjelpelige og saklige svar fra "kundeservice":

 

"Uansett hvor mye følelser du har akkurat nå, så er du ikke i stand til å kritisere oss, når det var du som ikke betalte tids nok og ikke følgte vilkårene som du selv har godkjent, mens vi bare følger disse vilkårene"

 

Dette er Olaussons svar på "hjelp" som han beskriver så mange ganger i denne tråden at han vil gi til den som tar kontakt med kundeservice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I lys av denne åpenbare ansvarsfraskrivelsen er det grunn til å stille spørsmål om forretningsetikken til oslovip.no. Er det egentlig god forretningsskikk at profesjonell part bare kan fraskrive seg forpliktelsen til å levere tjenesten til betalende kunder i gitte tilfeller, så lenge man har spesifisert det i avtalevilkårene?

 

For det er i realiteten snakk om at kunder betaler for en tjeneste de ikke har noen garanti for å få levert, all den tid tjenestetilbyder forbeholder seg retten til å fraskrive seg ethvert ansvar, potensielt sett. Nei, selv har jeg styrt unna slike tjenester. Kommer lenger ved egen hjelp. Billigere blir det også i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tar OsloVIP saken videre, så må han også dokumentere at kunde har enorme fordeler for å kunne forsvare den ulovlige kontrakta si. Når han i tillegg fraskriver seg ansvaret og bekrefter det i offentlig fora, så viser det kor ufattelig dårlig sak dinna svindleren her har.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av ren nysjerrighet #fjernet#: Om dere(Oslovip) ikke lenger har avtale med et utested\spiseplass , hvordan blir medlemmer oppmerksom på dette? :)

 

Hvordan kan jeg holde meg oppdatert på hvilke tilbud som gjelder?

Du holder deg enkelt oppdatert gjennom vår nettside www.OsloVip.no. Vår nettside blir automatisk tilpasset din mobil eller nettbrett når du besøker www.OsloVip.no. Du kan enkelt lagre en snarvei til vår nettside på ditt skrivebord på din pokédex smartphone for å enkelt få tilgang til oversikten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SITUASJON 1.

Jeg har mottatt varsel om inkasso via mail fra OsloVip.no, det er i følge norsk lov krav om at offisielle inkassovarsel blir sendt i posten, dette synes jeg er useriøst.

SVAR: Siden vi i følge norsk lov plikter å informere kunden om hva som skjer om man ikke betaler for seg, så er vår mail om «varsel om inkasso» bare en påminnelse om at saken KAN bli sendt til inkasso, som det står tydelig i mailen, så er hensikten med mailen at vi vil at kunden skal unngå inkasso. I tillegg så har vi hatt en del saker der kunden har ringt Østfold Inkasso, som vi samarbeider med, og spurt om dette med vår mail. Problemet er at Østfold Inkassos ansatte (Vil ikke oppgi noen navn) informerer kunden om at ja, det skal være brev for inkassovarsel, men det de ikke forteller er at OsloVip.no har en juridisk avtale med Østfold Inkasso, om at Østfold Inkasso sender ut varsel om inkasso via brev til kunden før inkassoprosessen starter, og at OsloVip.no’s mail bare er en påminnelse om at saken KAN bli sendt til inkasso, dette gjør selvsagt at kunden misforstår situasjonen og blir frustrert, men dette er altså basert på mangel av fakta dessverre, og jeg håper at denne teksten hjelper.

 

Med forbehold om at jeg ikke har lest mailen har inkassoloven formkrav for inkassovarsel, det skal sendes per brev og ikke mail blant annet. Videre vil det fort være i strid med god inkassoskikk å sende en mail der man skriver "varsel om inkasso" som ingress/ emne.

Purregebyr på kr 99 er også i seg selv ikke i henhold til regelverket.

 

Anbefaler alle som er uenig i kravet om å bestride det. Det må da som hovedregel bringes inn for forliksrådet, med mindre innsigelsen er grunnløs.

 

Når det gjelder krav om å sende kortinformasjon via usikret kommunikasjonskanal som mail kan være i strid med blant annet personopplysningsloven. Uansett vil nok banken fort hevde at kortinnehaver har opptrådt grovt uaktsomt hvis de har sendt kortinformasjon via usikker kommunikasjonskanal som e-post. Dette i seg selv tilsier at det kan være grunnlag for forbruker å påberope revisjonsadgangen i avtl. §36.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ser og at selskapsformen er enkeltmannsforetak. Det kan jo gi noen interessante resultater dersom kundene begynner å kreve tilbake penger.

 

Hvordan stiller det seg i forhold til ulovlig innkrevd purregebyr. Kan kunder som har betalt dette, og blir oppmerksom på at Oslo VIP har krevd for mye i purregebyr, kreve pengene tilbakebetalt?

Lenke til kommentar

(Om du har flere spørsmål som du vil få korrekt svar på, så er jeg veldig interessert i å svare, men vennligst prøv å unngå diskusjoner og la oss forholde oss til faktiske vilkår og lover)

 

Du er klar over at dette er "Diskusjon.no", ikke sant?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...