Populært innlegg AnotherShoe Skrevet 13. desember 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) Folkens, Oslovip ble nå nylig felt av Forbrukertvistutvalget vedr. angrerett, se arkivsak 16/985 Utdrag fra vedtaket: "Av angrl. § 18 fremgår det at forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved «fjernsalg» løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt. Forberedelsen og inngåelsen av avtalen i denne sak skjedde ikke utelukkende ved bruk av fjernkommunikasjon, og det er dermed ikke å regne som et fjernsalg, jf. angrl. § 6. For salg som ikke er fjernsalg, men salg utenfor fast utsalgssted, inneholder loven ingen alternativ lengre angrefrist for det tilfelle at opplysningene ikke er gitt. Lovens tidligere lengstefrister ble for salg utenfor fast utsalgssted opphevet i 2005, fordi slike frister ble ansett for å være i strid med det såkalte dørsalgsdirektivet som Norge er forpliktet til å innrette sin lovgivning etter. Dersom innklagde ikke har gitt de lovpålagte opplysningene, vil det dermed ikke være noen lengstefrist for å angre." Sjekk om det står noe i avtalen deres om angrerett - det gjorde det ikke i de "juridiske avtalene" han brukte i 2014 iallefall. Videre; "Ved bruk av angreretten, faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort, jf. angrl.§ 21. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Klageren frifinnes da for betalingsplikt av kr 4 324,-. Innklagde plikter også å tilbakebetale klageren kr 199,- for startavgift og kr 297,- for medlemsavgift." + ev. renter om han tilbakebetaler for sent God jul! Endret 13. desember 2016 av AnotherShoe 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 13. desember 2016 Populært innlegg Del Skrevet 13. desember 2016 Moderatormelding Ovennevnte innlegg er satt som Beste svar-status slik at det blir særskilt uthevet. Bra funnet! 14 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Dette kan vel bli dyrt for han 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. desember 2016 Del Skrevet 13. desember 2016 Det er jo merkelig at han tilsynelatende har fortsatt å sende ut krav etter dette. Kanskje mange nok betaler til at det uansett går i pluss? 2 Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Han gir seg aldri. Jeg sendte inn en innsigelse på kravet for over et år siden, og han sender meg e-poster støtt og stadig. Jeg vet ikke om han husker innsigelsen min eller ikke, men kan han fortsette å true meg på denne måten?? "Heisann. Om du ønsker å stoppe saken og gjøre opp for deg så kan vi fortsatt tilby deg redusert oppgjør og by på alle forsinkelsesavgifter, og saken vil bli avsluttet i sin helhet. Si fra senest fredag 20jan17 om du ønsker å stoppe saken. Om dette ikke godtas, så tvinger du oss så sende saken videre til inkasso, der juridiske avtalen du har signert, vil sørge for at du må betale fullt oppgjør + inkassoavgifter på toppen, og der etter namsmannen, som vil opprette trekk i lønn hos din arbeidsgiver, basert på den signerte avtalen. Besøk vår hjemmeside her: www.OsloVip.no Medlemsvilkårene & Svarene på de vanligste spørsmålene:http://oslovip.no/FAQ.htmlMed vennlig hilsenKundeserviceOsloVip.no" Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Om han sender saken til inkasso igjen er det bare å informere om innsigelsen du har på fakturaen. Men ja, blir jo litt irriterende når han holder på i årevis... Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Om han sender saken til inkasso igjen er det bare å informere om innsigelsen du har på fakturaen. Men ja, blir jo litt irriterende når han holder på i årevis... Han har aldri sendt meg noen faktura eller sendt saken til inkasso før. Jeg sendte innsigelsen for 15 måneder siden. Skal jeg bare la være å svare? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Nei, du kan jo si at du har innsigelser på fakturaen og oppgi en grunn. Hvis han sender det videre til inkasso informerer du dem bare om at kravet er bestridt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Det er i strid med god inkassoskikk å fortsette utenrettslig inndriving etter at innsigelser er gitt, jf. inkassoloven § 8. 4 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Om han sender saken til inkasso igjen er det bare å informere om innsigelsen du har på fakturaen. Men ja, blir jo litt irriterende når han holder på i årevis... Han har aldri sendt meg noen faktura eller sendt saken til inkasso før. Jeg sendte innsigelsen for 15 måneder siden.Skal jeg bare la være å svare? Det har allerede sendt innsigelsen. Det han håper på er at du skal svare han. Så nei, du verken trenger eller bør svare han. La han holde på, videresend innsigelse til inkassoselskap hvis nødvendig. 2 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Husk at innsigelse og oppsigelse er 2 forskjellige ting Lenke til kommentar
Ponyboy Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Jeg ba om å få bruke angrerett innen fristen og spurte hvordan jeg skulle sende tilbake kortet. Han nektet og jeg fikk beskjed om dette Ikke var mulig. Har mottatt trusler om inkasso ca 2 ganger i året siden 2015. Burde jeg skrive en innsigelse eller la det stå? Kjenner jeg har angst for å kontakte denne fyren hvis han begynner å ringe... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Jeg ba om å få bruke angrerett innen fristen og spurte hvordan jeg skulle sende tilbake kortet. Han nektet og jeg fikk beskjed om dette Ikke var mulig. Har mottatt trusler om inkasso ca 2 ganger i året siden 2015. Burde jeg skrive en innsigelse eller la det stå? Kjenner jeg har angst for å kontakte denne fyren hvis han begynner å ringe... IKKE svar hvis han begynner å ringe deg. Blokker nummeret hans. Vent til du får brev om inkasso, så bestrider du det til inkassoselskapet, IKKE til selger. Bare ignorer han helt. 1 Lenke til kommentar
Ponyboy Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Ok takk men burde jeg sende en innsigelse på de mailene han sender meg eller skal jeg vente med å sende en innsigelse til jeg faktisk mottar en legitimt inkassokrAv med saksnr og sånt. Nå er det bare inkassovarsel/trusselmail fra oslovip. Jeg ringte det inkassoselskapet han påstår at han har en avtale med og de hadde aldri hørt om han eller selskapet oslovip Lenke til kommentar
Ponyboy Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Jeg ba om å få bruke angrerett innen fristen og spurte hvordan jeg skulle sende tilbake kortet. Han nektet og jeg fikk beskjed om dette Ikke var mulig. Har mottatt trusler om inkasso ca 2 ganger i året siden 2015. Burde jeg skrive en innsigelse eller la det stå? Kjenner jeg har angst for å kontakte denne fyren hvis han begynner å ringe...IKKE svar hvis han begynner å ringe deg. Blokker nummeret hans. Vent til du får brev om inkasso, så bestrider du det til inkassoselskapet, IKKE til selger. Bare ignorer han helt. Ok. Så faktisk at du svarte på sprørsmålet nå. Takk. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Du sender én mail til ham (OsloVIP) hvor du sier du har innsigelser på fakturaen og oppgir grunnlaget. Dersom han sender det videre til inkassoselskapet informerer du dem om at du har innsigelser på fakturaen. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Denne fyren er ikke i stand til å tjene penger på redelig vis. Han kommer ikke til å stoppe før politiet eventuelt raider lokalene, på grunnlag av svindel (og den dagen kommer nok til å komme), eventuelt namsmannen går inn pga. tilbakekrav han ikke greier å betale. Akkurat dette har man sett før med ymse kataloghaier og andre svindlerforetak. Og når et foretak blir stengt eller slått konkurs, så popper neste opp. Som sagt, slike folk er ikke i stand til å tjene penger på redelig vis. Det er bare å følge stegene som blir nevnt her. Motsi krav, kast det i søpla. Dersom han skulle kalle noen til forliksråd eller lignende, så skal jeg vedde gode penger på at han aldri møter opp. Disse selskapene tjener penger ene og alene på inkassotrusler. Det er halve businessmodellen deres. (der andre halvdel består av å lokke kunder til "gratis" produkter, som viser seg å være dyre abonnement, ref. kataloghaier) Lenke til kommentar
Woods Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Synd denne tjenesten fungerer så dårlig, da jeg fint kunne brukt denne rabatten på en rekke butikker (trodde jeg). Tok kontakt med en del av butikkene nevnt på sidene til OsloVIP og forhørte meg om rabatten, hvorav de fleste skriver at de har avsluttet samarbeidet. Mange nevner også at de ikke får fjernet "tilbudet" deres på nettsiden til OsloVIP til tross for gjentatte forsøk. Edit. Jeg er ikke kunde av OsloVIP, jeg ble nysgjerrig når jeg så denne tråden og ville sjekke om tilbudene var reelle. Ikke bare rot med fakturaene med andre ord.. Endret 4. mai 2017 av Woods Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå