Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oslo VIP krever betalt 2 år etter


Solefald

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er innenfor lovens grenser å henvende seg til daglig leder og si at man ikke vil handle hos et selskap som samarbeider med OsloVip på grunn av OsloVips uetiske markedsføring og avtalevilkår. (Vær forsiktig med å påstå ulovligheter - *fjernet navn* fremstår som en fyr som har små motforestillinger med å gå til sak om ærekrenkelse, og da er det best å holde seg til manglende etikk.)

Endret av Quote
*fjernet navn*
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er innenfor lovens grenser å henvende seg til daglig leder og si at man ikke vil handle hos et selskap som samarbeider med OsloVip på grunn av OsloVips uetiske markedsføring og avtalevilkår. (Vær forsiktig med å påstå ulovligheter - *fjernet navn* fremstår som en fyr som har små motforestillinger med å gå til sak om ærekrenkelse, og da er det best å holde seg til manglende etikk.)

 

Har ikke sendt mail, eller påstått noe som helst - sier bare at noen burde kanskje sende en mail til de, mtp at det virker som om hele businessen legges ned(?) Nettsidene forsvinner jo blant annet?

Endret av Quote
*fjernet navn*
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått denne mailen om en "vennlig" påminnelse om at jeg har ett aktivt medlemskap i Oslovip, og at kortinformasjonen min må oppdateres. Jeg ble lurt av en selger på gaten i fjor sommer, selgeren opplyste ikke om at det var 3 måneders oppsigelsestid, og om registreringsavgiften på nesten 300 kroner, til tross av at jeg spurte veldig spesifikt på dette med oppsigelse og bindingstid. Jeg forsto også at denne summen skulle trekkes automatisk av kortet mitt, og dermed så skulle jeg få "slippe" å tenke på det. 

 

Jeg klaget inn til facebook chatten deres etter å ha lest litt mer om oslovip, fikk svar og dermed tenkte at det ble greit etterpå i om med at jeg hørte aldri noe mer fra de. Ser nå at hele facebook siden er nede, og jeg finner ikke igjen beskjedene. Etterpåklokskapen sier jo det at jeg skulle ha tatt denne samtalen over epost, og fått bekreftelse på at medlemskapet var avsluttet. Jeg glemte rett og slett hele greia, og slik som alle andre avtaler med lignende opplegg som trekkes automatisk, slik som netflix, hbo eller spotify, så forventer jeg å få en betalingspåminnelse etter at summen ikke har blitt trukket på kortet. Per epost, eller post. Derfor gikk hele opplegget raskt i glemmeboken.

 

Per instruksjoner her, så har jeg send ett enkelt svar om at jeg har innsigelse på betalingen og bestrider kravet. Jeg har ikke fått vite hva dette kravet er, på grunn av at de vil at jeg skal oppdatere min kortinformasjon FØR jeg får vite hva jeg "skylder". Dette vil de at jeg skal sende på mail med å bruke dette "skjermaet"

 

Hva er neste steg? Jeg har allerede fått svar, hvor de spør meg om hvilket grunnlag jeg har for å bestride den juridiske avtalen jeg har signert, ugyldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått denne mailen om en "vennlig" påminnelse om at jeg har ett aktivt medlemskap i Oslovip, og at kortinformasjonen min må oppdateres. Jeg ble lurt av en selger på gaten i fjor sommer, selgeren opplyste ikke om at det var 3 måneders oppsigelsestid, og om registreringsavgiften på nesten 300 kroner, til tross av at jeg spurte veldig spesifikt på dette med oppsigelse og bindingstid. Jeg forsto også at denne summen skulle trekkes automatisk av kortet mitt, og dermed så skulle jeg få "slippe" å tenke på det. 

 

Jeg klaget inn til facebook chatten deres etter å ha lest litt mer om oslovip, fikk svar og dermed tenkte at det ble greit etterpå i om med at jeg hørte aldri noe mer fra de. Ser nå at hele facebook siden er nede, og jeg finner ikke igjen beskjedene. Etterpåklokskapen sier jo det at jeg skulle ha tatt denne samtalen over epost, og fått bekreftelse på at medlemskapet var avsluttet. Jeg glemte rett og slett hele greia, og slik som alle andre avtaler med lignende opplegg som trekkes automatisk, slik som netflix, hbo eller spotify, så forventer jeg å få en betalingspåminnelse etter at summen ikke har blitt trukket på kortet. Per epost, eller post. Derfor gikk hele opplegget raskt i glemmeboken.

 

Per instruksjoner her, så har jeg send ett enkelt svar om at jeg har innsigelse på betalingen og bestrider kravet. Jeg har ikke fått vite hva dette kravet er, på grunn av at de vil at jeg skal oppdatere min kortinformasjon FØR jeg får vite hva jeg "skylder". Dette vil de at jeg skal sende på mail med å bruke dette "skjermaet"

 

Hva er neste steg? Jeg har allerede fått svar, hvor de spør meg om hvilket grunnlag jeg har for å bestride den juridiske avtalen jeg har signert, ugyldig.

 

Du har mye å gå på :

 

1 Du fikk aldri riktig informasjon om hva du skrev under på , selgeren til Oslovip løy til deg.

2 Du klaget inn det hele via Facebook siden til selskapet , selv om du ikke tok det skriftlig via epost / sneglepost så har du tatt kontakt. Det kan være denne informasjonen kan hentes inn om du tar kontakt med facebook og forklarer situasjonen.

 

Sånn sett bør du begrunne at du aldri fikk riktig informasjon om hva du signerte på i første omgang og at når du tok kontakt med selskapet via Facebook fikk du inntrykk av at ting ble ordnet siden selskapet ikke tok kontakt med deg tilbake etter at du hadde en samtale med dem og du ble ikke trukket fra konto.

 

Det er også fult mulig å få frirettshjelp om ting skulle balle på seg , men en ting er sikkert , måten selskapet har oppført seg på og de sakene som har kommet opp minner meg om direkte svindel og dette er noe som kan straffeforfølges av rettvesenet.

Man kan jo også se videre på inntektene til selskapet og om disse er korrekt oppgitt i forhold til alt av avgifter så det bør ikke være noe tvil om at ting kan bli tøft om selskapet ikke har alt 101% på det rette , men det er vel mer et forhold til kemneren som man kan selvsagt tipse om dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mottok nå en "Tilbuds" mail fra OsloVip, hvor de henviste til denne tråden. Fikk endelig vite kravet, og det er på 7 kvartalstrekk. Jeg snakket med denne selgeren tidlig i August 2014, så ikke forstår jeg helt hvordan summen er på 7 kvartalstrekk når det er 5 kvartal siden dette skjedde. 

 

Det var samme rabatter som ble tilbytt som de som har blitt tilbytt tidligere i denne tråden, mot at jeg skulle slutte å "diskutere" her. Har skrevet ett kort svar hvor jeg bestrider kravet på nytt. Orker ikke å legge ut i en diskusjon med denne fyren, han har jo tydelig lest hva jeg har skrevet her og funnet frem til min mail som jeg sendte tidligere. Kan ikke ha mye å gjøre på en Søndag.

 

Så, hei du mr Oslo Vip som sitter og leser aktivt her. 

 

Det ble påpekt i denne mailen at jeg "pynter" på sannheten angående det med kortinformasjonen. For å rette opp det, så var det slik at jeg fikk inntrykk fra mailen av at jeg måtte oppdatere kortinformasjonen slik at kravet kunne blitt stilt. Så, nei, det står ikke det, og nei, jeg spurte ikke etter info, men etter å ha gjort ett kjapt google søk så fortalte det meg allerede hva dette "kravet" ville bli på sånn ca. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått denne mailen om en "vennlig" påminnelse om at jeg har ett aktivt medlemskap i Oslovip, og at kortinformasjonen min må oppdateres. Jeg ble lurt av en selger på gaten i fjor sommer, selgeren opplyste ikke om at det var 3 måneders oppsigelsestid, og om registreringsavgiften på nesten 300 kroner, til tross av at jeg spurte veldig spesifikt på dette med oppsigelse og bindingstid. Jeg forsto også at denne summen skulle trekkes automatisk av kortet mitt, og dermed så skulle jeg få "slippe" å tenke på det.

 

Jeg klaget inn til facebook chatten deres etter å ha lest litt mer om oslovip, fikk svar og dermed tenkte at det ble greit etterpå i om med at jeg hørte aldri noe mer fra de. Ser nå at hele facebook siden er nede, og jeg finner ikke igjen beskjedene. Etterpåklokskapen sier jo det at jeg skulle ha tatt denne samtalen over epost, og fått bekreftelse på at medlemskapet var avsluttet. Jeg glemte rett og slett hele greia, og slik som alle andre avtaler med lignende opplegg som trekkes automatisk, slik som netflix, hbo eller spotify, så forventer jeg å få en betalingspåminnelse etter at summen ikke har blitt trukket på kortet. Per epost, eller post. Derfor gikk hele opplegget raskt i glemmeboken.

 

Per instruksjoner her, så har jeg send ett enkelt svar om at jeg har innsigelse på betalingen og bestrider kravet. Jeg har ikke fått vite hva dette kravet er, på grunn av at de vil at jeg skal oppdatere min kortinformasjon FØR jeg får vite hva jeg "skylder". Dette vil de at jeg skal sende på mail med å bruke dette "skjermaet".

 

Hva er neste steg? Jeg har allerede fått svar, hvor de spør meg om hvilket grunnlag jeg har for å bestride den juridiske avtalen jeg har signert, ugyldig.

Det er ikke noe neste steg, du er ferdig og slipper å betale.

Hvis svindleren plager deg med mailer så blokkerer du han, du trenger ikke å svare han.

Han er innpåsliten og vil prøve å skremme og true deg til å gi han penger, ikke gi han oppmerksomhet. Når han skjønner at han ikke klarer å lure deg går han fort videre til neste offer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Har fått en ny mail i dag med ett kontonummer de vil jeg skal overføre pengene over på, i og med at jeg ikke synes det var trygt å sende kortinformasjon over epost. 

 

Jeg tror nok jeg også at jeg vil få mye mer ut av ett medlemskap her for å si det sånn, så takk :p 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar. Har fått en ny mail i dag med ett kontonummer de vil jeg skal overføre pengene over på, i og med at jeg ikke synes det var trygt å sende kortinformasjon over epost.

 

Jeg tror nok jeg også at jeg vil få mye mer ut av ett medlemskap her for å si det sånn, så takk :p

Bare å svare: "bestrider med dette kravet deres". Da får du en epost tilbake om at de ikke godtar at du bestrider. Den trenger du ikke svare på, og saken er ute av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt: "Jeg bestrider med dette kravet deres" er ikke en magisk setning som gjør at du ikke må betale for ting, men den gjør at inkassoselskaper ikke vil røre saken før de er helt sikre på at det faktisk eksisterer et krav, noe jeg tror OsloVIP vil streve med å bevise.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...