Whatdoyoumean Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Han var veldig ubehagelig på tlf og jeg tenker at det ikke er verdt å bruke tid på forliksrådet osv for 1000 kr. Og selv om han har rævva forretningsskikk så er jeg usikker på hva som strider mot loven. Han er bare veldig på kanten. Men om noen har noen tips eller innspill tas det i mot med takk! Ringte han deg? Da er det fort snakk om brudd på god inkassoskikk. http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1699/1765/1767 Ja han ringte og det var ikke hyggelig. Når jeg forsøkte å komme med innsigelser på det han sa sa han bare at det var uhøflig (eller uhøvlig som han sa) å avbryte, at jeg var frekk og sta og at det eneste jeg ville var å vinne diskusjonen. Dette var stort sett hans respons på alt når jeg stilte kritiske spørsmål til hvordan han holder på. Han sa også at hvis jeg visste hva som var bra for meg så burde jeg betale fordi han var så snill å redusere kravet. Og han avsluttet med å si at jeg var en idiot om jeg ikke gjorde som han sa, og at jeg fikk bestemme selv om jeg ville være en idiot. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Gleder meg til å se denne idioten på TV2 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Han var veldig ubehagelig på tlf og jeg tenker at det ikke er verdt å bruke tid på forliksrådet osv for 1000 kr. Og selv om han har rævva forretningsskikk så er jeg usikker på hva som strider mot loven. Han er bare veldig på kanten. Men om noen har noen tips eller innspill tas det i mot med takk!Ringte han deg? Da er det fort snakk om brudd på god inkassoskikk. http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1699/1765/1767 Ja han ringte og det var ikke hyggelig. Når jeg forsøkte å komme med innsigelser på det han sa sa han bare at det var uhøflig (eller uhøvlig som han sa) å avbryte, at jeg var frekk og sta og at det eneste jeg ville var å vinne diskusjonen. Dette var stort sett hans respons på alt når jeg stilte kritiske spørsmål til hvordan han holder på. Han sa også at hvis jeg visste hva som var bra for meg så burde jeg betale fordi han var så snill å redusere kravet. Og han avsluttet med å si at jeg var en idiot om jeg ikke gjorde som han sa, og at jeg fikk bestemme selv om jeg ville være en idiot. Såpass ja. Det er jo trusler han kommer med , nei her må du bare stå på , ta saken videre om nøvendig og bestrid kravene hans. Det er jo tydelig at han lurer folk til å signere på en tjeneste han ikke er i nærheten av å levere , har nå hørt fra flere at det ikke er bare å vise frem kortene der "du liksom" har en rabatt da det ofte ikke er tilfelle. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Han begynner nok å bli desperat og inntektene synker nok drastisk, og han vil nok derav fremstå mer og mer truende mot de som da ikke betaler som han mener å ha krav mot. Han følger jo ikke vanlig folkeskikk og god inkassoskikk, så det er ikke vits i å tro at han vil bli noe bedre her. Han har nok vært innom ett og annet inkassoselskap som kunde/kreditor men tviler på at det har vært langvarig og nå sliter han sannsynligvis der også. Resultatet blir at det eneste håpet han har for å få penger er ved å presse kundene sine og true med å sende kravene til inkasso. Går vel egentlig bare og venter på at leverandøren av betalingsløsningen og sier opp kundeforholdet. De er vel strengt tatt lite interessert i en kunde som ikke overholder minstekrav til sikkerhet og har såpass stor risiko knyttet til seg(klage på trekk og refusjon). Skal vel ikke se bort i fra at det blir vanligere og vanligere med krav om betaling via kontooverføring 1 Lenke til kommentar
elma Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Jeg har skrevet her inne tidligere, pga samme problem som dere andre stakkarer! Jeg sier det bare: stay strong og bestrid kravene dere måtte motta. Kanskje vi alle skal tipse TV2-hjelper deg og alle andre forum som kan ta tak i dette en gang for alle.Jeg kjenner jeg er så mektig provosert over innehaver *fjernet navn* som gjentatte ganger (også her inne) refererer til den juridiske avtalen og hvordan vi er bundet til å følge det vi selv har skrevet under på. Han har også skrevet mye om at han ønsker å bruke tiden sin på å stadig jobbe for et enda bedre tilbud til kundene. Kort oppsummert så viser han ikke noe slags interesse for å endre på det som er åpenbare tilbakemeldinger om kundenes tilfredshet. I hans øyne er det ingenting som er feil eller fungerer dårlig med «betalingssystemet» hans eller den juridiske avtalen forøvrig, det er alle kundene som er tverre. Og som vi alle skjønner nå så begynner svindel-idyllen hans tydeligvis for alvor å slå sprekker. Det at han ikke lenger har et inkassoselskap (det har jeg også fått bekreftet fra østfold inkasso) og det at han firer på kravene han har sendt ut (jeg fikk aldri tilbud om reduksjon for søren!!!), sender flere mail med hissige trusler om inkasso, og faktisk også ringer med trusler og datoer med innbetaling FØR MIDNATT - ja - ALT dette taler for at firmaet endelig er i ferd med å skrante alvorlig! Og takk og lov for det. *fjernet navn* refererer mye til at vi må gjøre opp for oss i forhold til den juridiske avtalen.Vi kan oppsummere at fyren spekulerer i en elendig juridisk avtale som inneholder flere fallgruver for de stakkars kundene. Siden sist har jeg gjort litt research. Jeg har nå snakket med to av innehaverene i butikkene som man skal få rabatt hos med Oslovip-kortet. De sier at de ikke vil ha noe mer med fyren å gjøre, og at de har sagt tydelig fra til han om dette, og sagt opp avtalen med han, men at han likevel ikke fjerner dem fra nettsiden som bedrifter han har avtale med.(Det er tydeligvis like vanskelig for bedriftene som kundene å komme ut av oslovip) Dette gjelder på shell-7eleven i østre akervei og ved Bettys beauty salong på gründerløkka. Jeg fikk ikke rabatt der. Jeg fikk heller ikke rabatten jeg ifølge nettsidene har krav på på bunnpris eller ved norgestaxi. Det mest provoserende i alt dette er: På Faq-info på oslovip.no står det presisert:"Hva skjer ved konkurs etc? OsloVip.no er ikke ansvarlig for ekonomisk skade eller tap som skjer hvis noen av OsloVip.no's samarbeidspartnere avslutter samarbeid med OsloVip.no, nekter å gi medlemmet fordel i henhold til samarbeidsavtale med OsloVip.no eller går konkurs."Mitt spørsmål er:Er dette lov? dette er jo en del av avtalen som kundene skriver under på. Men ingen hadde vel trodd at fyren spekulerer i dette punktet, slik det viser seg at han faktisk gjør!!! Er det noen av dere som har vært i kontakt med forbrukerrådet om dette? Jeg leser at flere opplever å bli oppringt av *fjernet navn*, og at flere har mottatt truende mail. Jeg har selv mottatt flere mail med en frekk og uprofesjonell tone. (Og er det ikke påfallende hvordan han alltid henviser til at andre er frekke mot han??). Han har utifra det jeg har skrevet her tidligere også nøstet opp hvem jeg er og sendt meg privat mail som jeg opplevde som truende. Skjer det igjen nøler jeg ikke med å politianmelde han. Nå er jeg på vegne av oss alle uheldige kunder FED UP!! Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 5 Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Herre gemini, nå har jeg brukt noen timer på å lese dette her! Lang tid siden jeg sist lo så godt, av trangsynhet og egoisme x) Lykke til folkens, *fjernet navn* kan umulig ha noe sjans Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Jeg leser at mange skriver at dere skal kontakte TV2 hjelper deg, men er det noen som faktisk har gjort dette? Virker som dette er en fin sak for TV2/media, særlig når det er såpass mange har som har følt seg lurt/etc av han *fjernet navn*, men det krever vel at det er flere som melder dette inn Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Jeg leser at mange skriver at dere skal kontakte TV2 hjelper deg, men er det noen som faktisk har gjort dette? Virker som dette er en fin sak for TV2/media, særlig når det er såpass mange har som har følt seg lurt/etc av han *fjernet navn*, men det krever vel at det er flere som melder dette inn Vet om "fler" som har sendt mail og bare referert til forumet her. Hehe Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 2 Lenke til kommentar
mha92 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Hei. Jeg var en av de som fikk mail angående dette, og som har skrevet her tidligere. Sa ifra at jeg ville bestride kravet, men han mente jeg ikke hadde gyldig grunn. Han skulle sende saken til inkasso osv, selv om jeg sa jeg ville bestride kravet. Fortsatte bare å sende masse mailer frem og tilbake om at jeg ikke var interessert i å betale, til jeg til slutt ikke hørte noe mer. Ca en uke etter siste mail fikk jeg mail fra OsloVIP om at de hadde droppet kravet, og at hvis jeg fikk inkassovarsel skulle jeg bare se bort i fra dettte. Fikk inkassovarsel i posten forrige uke, og når jeg tok kontakt med de sa de at kravet var sletta. Inkassobyrået han bruker er Norsk Inkasso Reform. Veldig fornøyd med at han endelig droppa kravet mot meg, selv om dette var en selvfølge. Hvis jeg var dere ville jeg bare sendt så mange mail som overhodet mulig med han, så dere har alt skriftlig. Kommer mye rart ut av han. Han avslutta blant annet mailen han sendte til meg med "Er ikke OsloVIP verdens snilleste bedrift?:)" Snakk om useriøst, glad jeg er ferdig. 2 Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 1. november 2015 Forfatter Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Har sendt en mail til Norsk Inkasso Reform og linka til denne tråden. Endret 1. november 2015 av Solefald 7 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Hjelper ingenting, sjefen i Oslo VIP har selv svart massevis i denne tråden. Han mener alle trakasserer han istedet for å høre på det han har å si i sitt forsvar. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Hjelper ingenting, sjefen i Oslo VIP har selv svart massevis i denne tråden. Han mener alle trakasserer han istedet for å høre på det han har å si i sitt forsvar. Men han har ikke svart på en stund nå... 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Hjelper ingenting, sjefen i Oslo VIP har selv svart massevis i denne tråden. Han mener alle trakasserer han istedet for å høre på det han har å si i sitt forsvar. Men han har ikke svart på en stund nå... Fordi han er opptatt med å bruke tiden sin på kundene sine og for å lage en best mulig tjeneste for dem vel! 4 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Fordi han er opptatt med å bruke tiden sin på kundene sine og for å lage en best mulig tjeneste for dem vel! Sarkasme eller seriøst? 2 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Fordi han er opptatt med å bruke tiden sin på kundene sine og for å lage en best mulig tjeneste for dem vel! Sarkasme eller seriøst? Sarkasme, hehe! 5 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Norsk Inkasso Reform, ja. "Vi tilbyr ferdigtrykte inkassovarsler med vår logo" indeed. La oss se på hva NOU 1983:8 har å si om det og forholdet til god inkassoskikk... 7.3.3.3 Salg av inkassobrev m.m Utvalget er oppmerksom på at visse inkassobyråer har forsynt sine kunder med kravbrevsformularer påført byråets navn. Disse kravbrevene blir sendt av fordringshaveren selv under foregivende av at kravet er overlatt et inkassobyrå, for dermed å utnytte den psykologiske effekt som ligger i dette. Utvalget antar at en slik praksis, som er egnet til å rokke ved tiltroen til inkassobransjen generelt, er i strid med god inkassoskikk. Utvalget bemerker videre at det er i strid med god inkassoskikk hvis fordringshaveren skriver kravbrevet (jf. lovutkastet § 4) slik at inkassator bare underskriver og ekspederer det. Dette er også i strid med inkassators plikt til å kontrollere fordringens holdbarhet. Det tilføyes at det selvsagt ikke er noe i veien for at inkassatorene selger nøytrale kravbrevsformularer m.v til sine kunder. Henvendelsene til skyldneren vil da heller ikke bære noe misvisende preg av at en profesjonell inkassator har overtatt saken. 8 Lenke til kommentar
elma Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Nå har jeg også sendt en utfyllende mail til det nye inkassoselskapet han angivelig benytter seg av. Jeg har tipset om å ta et godt blikk på den "juridiske avtalen" og bedt dem om å lese gjennom denne tråden. Har også tipset om at de kan ta en prat med østfold inkasso som tross alt ikke ville ha noe mer med firmaet hans å gjøre. Så får vi se. Jeg har bedt om en bekreftelse på om de faktisk samarbeider med OsloVip i det hele tatt. Gir dere beskjed. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Folkens, hvis *fjernet navn* kontakter dere så legger dere på røret og sender han en epost, eventuelt SMS og opplyser om at dere har innsigelse på kravet hans.Ikke snakk med han på telefon, bare legg på straks han presenterer seg.Dere vil aldri få kravet i posten og vil ikke trenge å betale en krone.Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bruke mer enn 1 minutt på en slik "sak". Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 7 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bruke mer enn 1 minutt på en slik "sak". heheh. jeg hadde gledelig snakket med han over tlf Erger meg over at jeg ikke er medlem 3 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hadde vært artig om noen i området Oslo sentrum hadde tatt seg en tur og snakket med bedriftene som gir rabatt med kort fra OsloVIP. Om det var min bedrift hadde jeg vært lite interessert i å ha noe med dem å gjøre om jeg visste hvordan de behandler kundene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå