IntelAmdAti Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Han var veldig ubehagelig på tlf og jeg tenker at det ikke er verdt å bruke tid på forliksrådet osv for 1000 kr. Og selv om han har rævva forretningsskikk så er jeg usikker på hva som strider mot loven. Han er bare veldig på kanten. Men om noen har noen tips eller innspill tas det i mot med takk!Fyren er en svindler, han kan ikke sende regninger til inkasso. Hadde et inkassoselskap hatt avtale med han ville de mistet bevilgningen fort. Det er derfor han ringer deg, det eneste han kan gjøre er å tigge deg etter penger. Hvis han plager deg anmelder du til politiet så han får besøks og kontaktforbud. Det var dumt å betale han, men du får sikkert pengene tilbake om du går til forliksrådet. Endret 30. oktober 2015 av Pycnopodia 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) be han sende det til inkasso, vil neppe høre fra han eller det påståtte inkassoselskapet hans Endret 30. oktober 2015 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Dette er jo helt klart en sak for tv2 hjelper deg Men WhatDoYouMean: Selfølgelig vil han ha deg til å betale. - Hvis han hadde hatt ett realt krav og enkelt kunne sende dette til inkasso, hvorfor skulle han gidde å gi deg halv pris på kravet? Han har jo allerede titals krav som må til innkasso, dit krav er jo ikke mere jobb for han. Hele firmaet bedrives av en tullete forretningsmodel, og jeg forstår ikke hvorfor han ikke bare tar disse pengene som tapte penger, og beklager seg og heller prøve å bygge opp tjeneste for å kunne tjene penger på den videre. Pr idag er tjeneste elendig, og jeg håper virkelig ikke han tjener på dette. Fyren er en svindler og dette er en lettvint og enkel måte å svindle folk på. Det er ingen tjeneste å bygge opp, alt han trenger er en underskrift fra lettlurte personer som tror de må betale han og at de har en gyldig avtale. 1 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Etter å ha fulgt med på denne tråden måtte jeg finne ut om han faktisk har et firma... Fant dette på brreg: https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997385373. Regner med det er han? Steen & Jensen økonomi AS er oppgitt som rengskapsfører. Siden han ikke vil oppgi hvem han bruker til inkasso, kan man regne med at han ikke har avtale med noen inkassoselskap... 1 Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Han har fleire ganger sagt Østfold Inkasso . Eg og fleire andre har kontakta dei og eg har det skriftlig at dei har ingen avtale med han 3 Lenke til kommentar
Whatdoyoumean Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Jeg har heldigvis ikke betalt enda, var nære på i stad for å slippe mer ubehageligheter men å la han slippe unna med det her går jo bare ikke. Endret 30. oktober 2015 av Whatdoyoumean 1 Lenke til kommentar
Whatdoyoumean Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Han har fleire ganger sagt Østfold Inkasso . Eg og fleire andre har kontakta dei og eg har det skriftlig at dei har ingen avtale med han Jeg spurte han om det når han ringte og han sa han hadde byttet til et nytt firma fordi, quote "Østfold inkasso var for softe". Jeg tror vel hva jeg vil om den forklaringen. 5 Lenke til kommentar
b011a Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 lol, nå har jeg faktisk laget meg en bruker her bare på grunn av denne tråden. Jeg har også fått mail fra osloVIP i dag, helt urimelig krav med purregebyr *kremt* jeg mener selvfølgelig "forsinkelsesavgifter" som ikke stemmer overens med kontrakten i det hele tatt. Takk for input dere, det er jo en slags trøst at jeg ikke er alene om å være sløv nok til å skrive under på det greiene der (djises, åssen er det mulig liksom?) OG kjempebra med tips. Jeg har også svart at jeg bestrider kravet. Så får vi se Whatdoyoumean, kunne du ha sent meg telefonnummeret hans på pm? forresten, om du får ubehagelige telefoner så er det lett å sperre nummeret på mobilen din. sikkert like greit å ta mest mulig kommunikasjon skriftlig, tenker jeg.. 1 Lenke til kommentar
Whatdoyoumean Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 HaHa den tanken har gått gjennom hodet mitt et par ganger, fatter ikke at jeg lot meg lure! sender deg mld med nummeret nå! Forsøkte å si til han at jeg ikke ville snakke men ha alt skriftlig, men samtalen varte likevel i 26 min. Litt av en type.. 1 Lenke til kommentar
Krøllis Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Jeg har vært veldig aktiv med å sende mail til meg også i det siste, og er virker ganske desperat etter å få meg til å betale før 1 nov, midnatt. Hva er greia? Kravet blir mindre og mindre for hver mail, men han gir seg ikke. Står på mitt, der jeg har bestridt kravet. Jeg opplever mailene som trakkaserende og på grensen til truende. 1 Lenke til kommentar
Krøllis Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Rettelse : HAN har vært aktiv!!! Heisann.Siden vi ikke får noe respons på våre siste påminnelser så begynner vår tålmodighet å ta slutt, derfor sender vi deg dette siste tilbud om redusert oppgjør, før vi sender saken til inkasso. Du skylder oss egentlig 2871kr, men fikk 22okt15 nytt tilbud om 2376kr, dette ble heller ikke betalt. Så vi gjør dette veldig enkelt, du skal få lov å innnbetale 2000kr blank til konto 9001.13.39971 før midnatt 31okt15 så skal vi avslutte ditt medlemskap. Om dette ikke er betalt før fristen så vil saken bli sendt til inkasso. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Send svar. "Innsigelse på inkasso.Jeg bestrider dette kravet.Mvh, ......"Så hører du aldri fra han igjen, og om du gjør det så blokkerer du han. Selv om han ikke bryr seg om lover og regler, så må inkassoselskaper gjøre det.Han har veldig lyst på eget inkassoselskap, men det får han ikke bevilgning til 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Anbefaler at dette både sendes per mail og via sneglepost. Ta kopi av all kommunikasjon med ham. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Ett seriøst firma som har alt på sitt rene har ikke tolmodighet eller senker kravene sine. Går du over blir det sendt til inkasso ferdig snakka. Det er ingen bevis på at den gjøken der har sendt noe til inkasso. Så ta det mer ro og ikke betal Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Han var veldig ubehagelig på tlf og jeg tenker at det ikke er verdt å bruke tid på forliksrådet osv for 1000 kr. Og selv om han har rævva forretningsskikk så er jeg usikker på hva som strider mot loven. Han er bare veldig på kanten. Men om noen har noen tips eller innspill tas det i mot med takk! Ringte han deg? Da er det fort snakk om brudd på god inkassoskikk. http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1699/1765/1767 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Bestrid kravet. At han ikke godtar bestridelsen betyr bare at han igjen bestrider din bestridelse. Med tanke på at det er han som vil ha penger fra deg/dere, så er det han som må ta videre skritt i form av inkasso. Håper virkelig TV2 hjelper deg tar fatt i saken snart, for det der må være noe av det mest useriøse jeg noen gang har hørt om. Klart at hvis du driver et seriøst firma, så følger du bare opp med purring på betaling og lar inkassoselskapet ta seg av de som ikke betaler. Det han er driver med er svindel, og han vet at den eneste måten han kan få penger på er å lure folk til å betale gjennom trusler. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Bestrid kravet. At han ikke godtar bestridelsen betyr bare at han igjen bestrider din bestridelse. Med tanke på at det er han som vil ha penger fra deg/dere, så er det han som må ta videre skritt i form av inkasso. Nei, dersom kunden bestrider kravet og kreditor fortsatt mener å ha en sak så må kreditor ta saken videre i forliksrådet. Kreditor har ikke lov til å ta saken til inkasso og inkassoselskapet har ikke lov til å behandle saken før saken er avgjort og en er blitt enig, eller det har blitt vedtatt en dom i forliksrådet som evnt viser at kravet er gyldig. OsloVIP vil aldri klare å vinne frem ett gyldig krav her og derfor vil *fjernet navn* gjøre alt i sin makt for å gjøre kunden så usikker som overhode mulig, gi "gode" tilbud og sørge for betaling _før_ saken sendes til inkasso. Dette ser vi jo flere ganger her. Hadde *fjernet navn* virkelig hatt en god sak, og ikke minst hatt ett inkassoselskap som var villig til å ta sakene hans - så hadde han jo bare gjort det. Han har klagd så mye på tid, lite effektiv drift og enormt mye arbeid at det vil være idiotisk å bruke så mye tid på innkreving av penger som *fjernet navn* gjør. Med mindre han innser at forretningsmodellen hans revner, veksten stagnerer og kundene flykter. Da er det eneste han kan gjøre er å presse så mye penger ut av gjennværende kunder som overhode mulig - slik han nå gjør - med så ufine metoder som mulig. Ufine metoder er jo ikke ett problem siden han strengt tatt ikke forventer å beholde kundene etterpå - kun få pengene. Det er lett å se desperasjonen her. IKKE aksepter noe tilbud om redusert krav! Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Bestrid kravet. At han ikke godtar bestridelsen betyr bare at han igjen bestrider din bestridelse. Med tanke på at det er han som vil ha penger fra deg/dere, så er det han som må ta videre skritt i form av inkasso. Nei, dersom kunden bestrider kravet og kreditor fortsatt mener å ha en sak så må kreditor ta saken videre i forliksrådet. Kreditor har ikke lov til å ta saken til inkasso og inkassoselskapet har ikke lov til å behandle saken før saken er avgjort og en er blitt enig, eller det har blitt vedtatt en dom i forliksrådet som evnt viser at kravet er gyldig. OsloVIP vil aldri klare å vinne frem ett gyldig krav her og derfor vil *fjernet navn* gjøre alt i sin makt for å gjøre kunden så usikker som overhode mulig, gi "gode" tilbud og sørge for betaling _før_ saken sendes til inkasso. Dette ser vi jo flere ganger her. Hadde *fjernet navn* virkelig hatt en god sak, og ikke minst hatt ett inkassoselskap som var villig til å ta sakene hans - så hadde han jo bare gjort det. Han har klagd så mye på tid, lite effektiv drift og enormt mye arbeid at det vil være idiotisk å bruke så mye tid på innkreving av penger som *fjernet navn* gjør. Med mindre han innser at forretningsmodellen hans revner, veksten stagnerer og kundene flykter. Da er det eneste han kan gjøre er å presse så mye penger ut av gjennværende kunder som overhode mulig - slik han nå gjør - med så ufine metoder som mulig. Ufine metoder er jo ikke ett problem siden han strengt tatt ikke forventer å beholde kundene etterpå - kun få pengene. Det er lett å se desperasjonen her. IKKE aksepter noe tilbud om redusert krav! Forstått det sånn at det kan gå til inkasso, men inkassoselskapet kan derimot ikke gjøre noe så lenge det er bestridt, og den bestridelsen blir som du sier da i forliksrådet mellom kunde og firma. Mulig jeg som har misforstått den ene biten, men resultatet blir uansett det samme og jeg er enig i det du sier. Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Poenget er at neste skritt er ikke inkasso, men forliksrådet. Inkassoselskapet kan ikke gjøre noe når saken er omstridt, så å sende saken videre dit har ingenting for seg. Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Jupp:) jeg tipset foresten tv2 om dette nå. Foreslår at så mange som mulig også gjør det, slik at det blir satt litt fokus på omfanget 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå