Nukleosid Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 De kan vel ikke kreve at oppsigelsen gjelder ifra de leser og besvarer mailen? Da kan de jo bare droppe å besvare alle oppsigelses mailer og dermed kunne trekke alle kundene gang på gang? Høres helt feil ut i mine ører at noe sånt er lov å skrive. Det er ikke tillatt. Men det er mye Oslo VIP gjør som ikke er tillatt. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hmm.. Ja.. Kanskje jeg skulle gitt det et forsøk uansett Kontakt banken din og fortell om ett uatorisert trekk og vis til oppsigelsen din. De ordner nok opp 7 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hmm.. Ja.. Kanskje jeg skulle gitt det et forsøk uansett Kontakt banken din og fortell om ett uatorisert trekk og vis til oppsigelsen din. De ordner nok opp Dette er nok en god løsning. 1 Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Hei alle! Har fulgt denne tråden nå den siste måneden, fikk også mail fra *fjernet navn* med krav på 3400 kroner.. Jeg bestrider alle kravene hans, men da ville han ha gydlig grunn, så jeg sendte han mange, og han kom med sine vanlige avfeinger og valgte å ikke svare på resten. Har kontaktet forbrukerrådet og har en dialog med de. Jeg har også hatt en samtale med østfold inkasso igår, har startet en aktiv dialog med de om hvordan *fjernet navn* og OsloVip enda adverterer at han bruker de som inkassoselskap og holder på å sanke bevis, så hadde vært supert om noen har mail e.l. hvor han sier dette som de kan poste her! De har fått link til denne diskusjonen og. Jeg ønsker å ta det her lengst mulig, så om noen litt mer opplyste enn meg har oversikt over noen konkrete lover han har brutt, som man kan ta ham på, hadde det vært supert. Han er ekstremt uprofesjonell i mailene sine, og vil fortsatt ha meg til å sende personalia og bankort infjormasjon over mail, men nå ga han med tilbud om å gjøre det over telefon istedet.. Hvis det også har noe å si, så har han en person som selger medlemskapet for seg ute på gata, og avtalevilkårene vi fikk da var ikke som de ble reklamert! Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 1 Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Skal også sies at jeg avsluttet det like etter at jeg tegnet meg opp, ved å sende inn brev med kortet, men det har han tydeligvis ikke skrevet opp.. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Du trenger ikke å samtale med han. "Jeg bestrider dette kravet. Mvh, Navn" Deretter hiver du alle svar fra han i junk folder på epost. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Hvis det også har noe å si, så har han en person som selger medlemskapet for seg ute på gata, og avtalevilkårene vi fikk da var ikke som de ble reklamert! Er dette lenge siden? Og vet du hvilke vilkår dette var(og evnt forskjellene)? Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Ja det jeg også tenkte Pycnopodia, men har litt lett for å fyre meg og er glad i å diskutere Men er så og si det jeg skrev tilbake etter det. nomore, dette er to år siden, og han var veldig oppsatt på at man kunne si opp når man ville, det var et veldig løst medlemskap, man kunne bruke det alle stedene som sto på et laminert ark han hadde og det ble bare mer og mer steder som samarbeidet, når i realiteten kortet fungerte bare på typ halvparten.. God til å selge et jævla drittprodukt! Var litt gira på å spore opp han fyren for å se hva han sier, det er ikke *fjernet navn*, men en annen som selger for ham på gata (Jævla idiotisk av meg å kjøpe noe sånt fra gata) Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Her er det siste jeg skrev: Hei. Da viser jeg til forbrukerkjøpsloven, som sier at så lenge produktet du har kjøpt ikke virker som det skal, så er det mangel på kjøpsrettslig forstand.Viser også til, Avtalelovens kap 3, § 36. Om bindingsperiode i avtalen ikke kan avsluttes eller gir noen fordeler, uttaler iallefall forbrukerombudet: "For at bindingstid skal gå klar av forbudet mot urimelige avtalevilkår, må avtalen balanseres av at forbrukeren får fordeler som veier opp for den ulempen det er å binde seg til en avtale over lengre tid". Noe som ikke eksisterer hos deg. Jeg bestrider kravene dine! Lovlig trenger jeg ingen grunn, men nå har jeg gitt deg mange. Ta det her videre *fjernet navn*, så får vi se hva som skjer. Hvilket inkassoselskap bruker du? For jeg tok kontakt med østfold inkasso og de var veldig interessert i å høre hvor og hvorfor du enda truer med å bruke de, når de har avsluttet avtalen med deg. Jeg ga de lenker og informasjon, så du får nok høre fra de også snart. Har forresten dobbeltsjekket i papirene mine og hos meg står det, og jeg husker, at jeg meldte meg ut av oslovip noen måneder etter innmelding, at jeg sendte et brev med kortet og avsluttet alt, da jeg ikke hørte noe mer om det tenkte jeg det var avsluttet. Men jeg skjønner at du tydeligvis vil fortsette å prøve å presse penger og holde på med denne useriøse og svindelaktige oppførselen, så du må gjerne ta det videre, send det til inkasso, men da kommer jeg til å bruke all min energi på å kjempe imot og få avsluttet OsloVip. Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 1 Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Og svaret jeg akkurat fikk: Heisann.Tjenesten du har bestilt har funket uten feil og det du skriver kan du ikke bevise, siden det ikke er sant. Vi er ikke ute etter å vinne en diskusjon her, men vi er veldig opptatt av at folk som ikke holder hva de lover, lærer seg at det koster dem både tid og penger. Vi har en avtale med deg der du har godkjent alle våre vilkår, og når DU ikke følger disse, og vi gjør det, så er det litt merkelig at vi er "THE BAD GUY"??? Veldig trist at du ikke kan holde hva du lovte oss skriftlig ved innmelding. Vi bruker ikke Østfold Inkasso og har byttet til et nytt Inkassoselskap som har mulighet å kjøre saker for oss i hele skandinavia, pga at vi har en del svenske kunder som vi må få tak i. Vi ønsker ikke at våre kunder har noen direkte dialog med inkassoselskapet før de eventuelt mottar brev der i fra, men vi kommer gjøre alt vi kan for at kunder gjør opp for seg før saken må sendes til inkasso, pga at vi ikke ønsker at våre kunder skal ende opp med enda høyere kostnader. Vi har prøvd å tilby deg redusert oppgjør uten forsinkelsesavgifter, så vi forstår ikke hvorfor du synes det er verdt å betale enda mer gjennom vårt inkassoselskap??? Tenk på dette, siden det hadde vært mye enklere, raskere og billigere for deg å betale sluttoppgjør til oss, så avslutter vi saken direkte. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Da er det kanskje på tide med litt skikkelig mediefokus? Få en journalist til å ta tak i problemet og få litt klikk. Nettavisen, VG, Dagbladet, dinside eller TV2 Hjelper Deg. Noen som er litt lysten på en forbrukersak og litt detektivarbeid. Få bedriften/svindelen offentlig så "kundene" får med seg opplegget og slutter å betale for tjenester de ikke får. 1 Lenke til kommentar
mha92 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Hei. Føyer meg inn i rekken over folk som har problemer med Oslo VIP. Fikk en mail fra de for to dager siden om at jeg ikke hadde betalt på ett og et halvt år. Visste helt ærlig ikke at jeg var medlem der en gang. Har mailet frem og tilbake med *fjernet navn*, og det tror jeg må være det verste jeg har vært borti. Fyren prater bare drit. Har sagt at jeg vil ha tilsendt faktura så jeg får se hva greia er, men det er ikke mulig da de trekker rett fra konto. Sendte deretter mail der jeg sa at jeg bestrider kravet da jeg finner det urimelig, men da svarte han bare at det var ikke god nok grunn. Måtte vise til hvorfor jeg mente avtalen var ugyldig. Det holder vel med at jeg skriver at jeg bestrider kravet? Forklarte fyren at han gjerne måtte sende det videre til inkasso, for da kan jeg ta det derifra. Men da sender han seriøst SJU (!!) mailer om hvor dumt det er av meg å ville ha inkasso osv. Tror ikke de har samarbeid med noe inkassobyrå, for da hadde han sendt det til inkasso første gang jeg sa at han kunne gjøre det. Har også snakket med Østfold Inkasso som han ikke har et samarbeid med. Hele greia er bare helt bak mål, og jeg har nå tatt kontakt med Forbrukerrådet og skal sende hele mailkorrespondansen over til de. Tror det bare er å bestride kravet, så skjer det nok ikke mer. Tror ikke han har noe inkassobyrå han kan sende det til etter hva jeg har skjønt per mail. Nedenfor er et par ting han har skrevet til meg. "Vi skal sende den til inkasso om du vil, men vi har lite forståelse for at du synes at det er verdt 693kr mer i kostnad for at du skal få en faktura. Tenk på dette siden det er ganske dumt for deg å kaste for 693kr på ingenting, eller?" Etter at jeg spurte hvilket inkassobyrå han benyttet seg av fikk jeg dette til svar; "Vi vil ikke at våre medlemmer skal ha direkte kontakt med våre inkassoselskaper, men om du har en melding så kan vi videresende den om du vil? Helst så ser vi jo at du ikke satser på å ende opp hos inkasso, eller hva er din plan?" Når jeg spurte hvorfor han brydde seg med at saken gikk videre til inkasso; "Svaret på det, er at jeg gjerne vil at du skal slippe inkasso, siden jeg bryr meg om kundene mine, selv om du ikke tror på dette. Men kan du motivere hvorfor du foretrekker at saken blir sendt til inkasso, i forhold til å betale mindre nå og bli ferdig?" Jeg har i alle fall sagt at jeg bestrider kravet tre ganger nå, så får han gjøre som han vil. Mer useriøs bedrift har jeg ikke vært borti. Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 1 Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 nomore, høres ut som en bra plan, skal gjøre det nå Er lett for meg å si at jeg ikke skal betale og at jeg vil sikre meg, men er helst ute etter at ingen skal få den dritten her! Verken eksisterende eller nye "kunder", vil ta hele jævelskapen ned.. Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 mha92, akkurat samme som meg, helt innavla.. Er man ikke lovpålagt til å opplyse om hvilket inkassoselskap det evt blir snakk om?? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Årsaken til at han ønsker å unngå at saken går til inkasso er naturligvis at saken der blir stoppet pga kunden bestrider kravet og at de fleste krav sannsynligvis er urimelige - og derav dårlig inkassoskikk å kreve de inn/påta seg oppdraget. Da er det naturligvis bedre å skremme "kundene" med høye inkassosalær, gebyrer og propaganda om en "sikkert tap". 1 Lenke til kommentar
mha92 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) mha92, akkurat samme som meg, helt innavla.. Er man ikke lovpålagt til å opplyse om hvilket inkassoselskap det evt blir snakk om?? Vet ikke om man er lovpålagt det. Men jobber selv på kundeservice, og hvis noen hadde ringt å spurt hvilket selskap som tok seg av inkasso så er det jo ikke verre enn å bare si det? Endret 9. oktober 2015 av mha92 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Det er på tide staten tar tak i svindlere som Oslo VIP, men de gir blaffen så lenge det ikke er dem du skylder penger. Har du 10 kroner utestående hos staten tar de dem fra lønnen din men er det private som prøver å svindle gir de blaffen. Lenke til kommentar
Cenero Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 nomore: Ja det jeg også tenker, bare tomme trusler! Har sendt inn til tv2 nå, fortsetter med de andre mha92: Neei, men jeg vil tro at bedrifter som har rent mel i posen ville gjort det! Jaja.. 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Skulle ønske jeg kunne lest denne tråden på nytt for første gang. Jeg skjønner selvfølgelig at det er megakjipt for de involverte parter (unntatt Oslo VIP), men dette her, de postene han *fjernet navn* har kommet med, må jeg si er noe av det morsomste og mest underholdende jeg har lest noen gang. For et virvar av håpløse meldinger (fra *fjernet navn*), en facebook side som blir tatt ned, avtalevilkår som ikke ligner fanden på flat-mark.. Og det er bare toppen av isfjellet. Lykke til med saksgangene til alle involverte. Håper virkelig tv2 hjelper deg eller noe lignende tar tak i dette. Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 1 Lenke til kommentar
mha92 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 "Heisann. Ja vi ser at du har fått massevis av motivasjon fra dine venner inne på diskusjon.no, som selvsagt alle sammen har rett på hva som helst. Du kan jo hilse alle sammen der inne, at uansett hvordan dere vender og vrir på saken så har dere fortsatt signert en juridisk avtale som dere må følge, uansett om dine venner på diskusjon.no sitter å motiverer folk til å ikke betale sine utgifter. Om du spør hvem som helst på gata, så ville nok ikke "Å droppe betaling" løst noen utgifter som du selv har bestilt, selv om det selvsagt føles enklere der og da, men langsiktig så lager dette bare mer kostnader og problemer for våre kunder. Men skal sende saken til inkasso siden du vil dette, selv om vi ikke skjønner hvorfor du vil dette." Fikk denne mailen nå. Fin fyr! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå