Gå til innhold

Oslo VIP krever betalt 2 år etter


Solefald

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

*fjernet navn*: Du vet at det meste av forbrukerrett her i landet er preseptorisk, dvs at avtaler som er dårligere enn hva lovverket spesifiseres, ikke er lovlige? Så det er ikke bare å liste opp en hel haug med vilkår, inngå avtaler med kunder, og vise til dem hvis det skulle oppstå en tvist.

*fjernet navn* forstår ingenting, han er en idiot uten like som vil utnytte mennesker for penger. Jeg har aldri sett en mer latterlig kundebehandling, samt den komiske måten han prøver å fraskrive seg all ansvar her.

 

Til alle fremtidige kunder, hold dere unna denne gjøken, han drifter ulovlig og nekter å endre på det. Er du usikker så ring forbrukerrådet og se om de anbefaler deg OsloVIP. 

 

Og til slutt deg *fjernet navn*, hvorfor gidder du dette her? For hvert eneste copy paste svar du kommer med så graver du din egen grav med spydighet og latterlig dårlige formulerte setninger. Poengene dine er meningsløse og du tar til deg 0 kritikk, selv om bedriften din er mer kritikkverdig enn Nord Korea. 

Endret av Slettet-GlDE6z
*fjernet navn*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*fjernet navn*: Du vet at det meste av forbrukerrett her i landet er preseptorisk, dvs at avtaler som er dårligere enn hva lovverket spesifiseres, ikke er lovlige? Så det er ikke bare å liste opp en hel haug med vilkår, inngå avtaler med kunder, og vise til dem hvis det skulle oppstå en tvist.

Hvilken preseptoriske lovgivning er det *fjernet navn*/Oslovip bryter?

Endret av Quote
*fjernet navn*
Lenke til kommentar

Hvilken preseptoriske lovgivning er det *fjernet navn*/Oslovip bryter?

Jeg er ingen jurist, så korriger meg gjerne, men:

 

1. Angrerettsloven som han ikke vedkjenner eller innretter seg etter

 

2. Forbrukerkjøpsloven: Så lenge tingen/plastkortet ikke virker, dvs man ikke får de fordelene som er lovet (butikker nekter rabatt), så er det vel en mangel i kjøpsrettslig forstand? Selv om det må bero på en konkret vurdering, så er vel ansvarsfraskrivelsen i avtalen i brudd med lovens § 3 om ufravikelighet.

 

3. Avtalelovens kap 3, § 36. Om bindingsperiode i avtalen ikke kan avsluttes eller gir noen fordeler, uttaler iallefall forbrukerombudet: "For at bindingstid skal gå klar av forbudet mot urimelige avtalevilkår, må avtalen balanseres av at forbrukeren får fordeler som veier opp for den ulempen det er å binde seg til en avtale over lengre tid". Og noen slike fordeler finnes jo ikke.

Endret av Quote
*fjernet navn*
Lenke til kommentar

1: Det er mulig at dette faller inn under angrerettloven ja. Jeg var ikke klar over at han ikke aksepterte angrerett.

2: Dette er ikke et kjøp, og forbrukerkjøpsloven gjelder derfor ikke.

3: Å snakke om avtaleloven § 36 som "preseptorisk" er kanskje teknisk sett korrekt, men er mest egnet til å tilsløre. Det er opp til domstolene å avgjøre hva som er urimelig, ikke forbrukerombudet. De kan forby avtalevilkår som de finner urimelige, men det betyr ikke at disse er ugyldige etter § 36. Det gjelder uansett kun de konkrete vilkårene hos den næringsdrivende som har fått vedtak rettet mot seg. Slikt vedtak er ikke fattet her.

Lenke til kommentar

Lengre foran i denne tråden skrev *fjernet navn* at Østfold inkasso er OsloVip sitt inkassoselskap.

Jeg sendte en mail til Østfold inkasso og spurte om de samarbeider med OsloVip. Det gjør de altså ikke.

 

Hvordan kan han true med å sende det til inkasso hvis han ikke samarbeider med et inkassoselskap?

Endret av Quote
*fjernet navn*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjæresten min fikk en slik kvalm mail i dag fra Oslo VIP. I mailen henviser de til loven om nøyaktig hvor sent Oslo VIP er pålagt til å minne en person om betaling. Hun har vært VIP medlem siden 2012, lagt det i glemmeboka og byttet bankkort siden. Det virker som om *fjernet navn* bevisst bruker denne strategien slik at ingen kan si opp før de er tvunget til å betale 2-3 år med medlemskap og forsinkelsesgebyrer. De insisterer på at hun oppdaterer sin bankinformasjon via E-POST :nei:  og betaler før hun kan si opp medlemskapet.

Har tatt kontakt med forbrukerrådet, forventer ikke mye, men ønsker å skape så mye trøbbel for Oslo VIP som mulig. Håper også på at et nytt innlegg her vil holde liv i hvor forferdelig selskap Oslo VIP er, og hva slags person *fjernet navn* er. 

Endret av Quote
Fjernet navn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Send svar og si at du har innsigelse på kravet. Hvis han ikke dropper kravet men ønsker å prøve saken for forliksrådet så kan dere fortelle at dere avbestilte per telefon for 3 år siden.

Har abonnementet vært ubrukt i 3 år, og dere ikke har hørt noenting fra svindleren på 3 år, så virker det ikke unormalt at abonnementet ble avbestilt.

Du røper hvem du er i innlegget ditt, hvor du innrømmer at hun glemte abonnementet. Det styrker svindleren sin sak :)

Men send innsigelsen, da kan ikke noen inkassoselskaper røre saken før Forliksrådet har tatt en avgjørelse. Og de er lei av *fjernet navn* virker det som og kommer neppe til å hjelpe han.
Bare se på innleggene hans, han blir oppstyrtet hver gang noen nevner Forliksrådet eller innsigelse.

Han kan selvsagt ikke holde på slik men lever av å lure de som ikke vet det.

Endret av Quote
*fjernet navn*
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjæresten min fikk en slik kvalm mail i dag fra Oslo VIP. I mailen henviser de til loven om nøyaktig hvor sent Oslo VIP er pålagt til å minne en person om betaling. Hun har vært VIP medlem siden 2012, lagt det i glemmeboka og byttet bankkort siden. Det virker som om Mr. *fjernet navn* bevisst bruker denne strategien slik at ingen kan si opp før de er tvunget til å betale 2-3 år med medlemskap og forsinkelsesgebyrer. De insisterer på at hun oppdaterer sin bankinformasjon via E-POST :nei:  og betaler før hun kan si opp medlemskapet.

 

Har tatt kontakt med forbrukerrådet, forventer ikke mye, men ønsker å skape så mye trøbbel for Oslo VIP som mulig. Håper også på at et nytt innlegg her vil holde liv i hvor forferdelig selskap Oslo VIP er, og hva slags person *fjernet navn* er. 

 

 

Bestrid kravet. OSLO VIP har ikke tilbudt en sikker måte å oppdatere betalingsinformasjon på.Det kan være uaktsomt av kortholder å sende slik informasjon via e- post. Det er også spørsmål om hvor reelle tilbud dette firmaet leverer hvis du leser tråden.

 

Bestrides kravet har man ikke anledning til å sende det til inkasso. 

Endret av Quote
Fjernet navn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jadda. Sender inn mail om at man vil si opp tjenesten. Får tilsendt et PDF-skjema per mail han vil skal fylles ut med kortinfo og så sendes tilbake per mail. Ingen informasjon om hvor mye som skal betales eller noe som helst. Not happening. Ber om faktura og/eller totaloversikt over hva man betaler for, samt å få en annen løsning for å faktisk betale. Å sende komplett kortinformasjon via e-mail, ukryptert, det skjer ikke.

 

Får se hva neste steg blir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må bare komme med min opplevelse her. Jeg sa opp mitt medlemskap opp før fristen på 3 mnd før neste medlemsår, slik at det ikke skulle gå over i nytt års-abonnement. Jeg tenkte da at alt var greit, frem til en ukes tid etterpå da hele summen for enda et år hadde blitt trukket fra. Jeg ble selvfølgelig veldig opprørt over dette ettersom jeg faktisk hadde holdt meg innenfor fristen og da ikke skulle betale for enda et år. Jeg ringte dem opp og forklarte situasjonen, og ble da forklart at i kontrakten så står det at det gjelder fra da OsloVip leser og besvarer mailen, og ble også servert en kommentar på at jeg leser vel kontrakter jeg skriver under på?

 

Etter mye diskusjon frem og tilbake der jeg ble VELDIG snakket ned til og opplevde personen som veldig krass og direkte frekk, brast jeg ut i gråt og la på. Jeg følte meg direkte rundlurt! Dette kan da UMULIG være greit? Helt bak mål.. Dette er penger jeg gjerne skulle hatt tilbake.. Fikk heller aldri noe medlemskort som jeg da betalte en sum på 300kr for(hadde mistet det), så har ikke hatt mulighet til å bruke kortet det siste resterende året engang(frem til 11 Juni 2016).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må bare komme med min opplevelse her. Jeg sa opp mitt medlemskap opp før fristen på 3 mnd før neste medlemsår, slik at det ikke skulle gå over i nytt års-abonnement. Jeg tenkte da at alt var greit, frem til en ukes tid etterpå da hele summen for enda et år hadde blitt trukket fra. Jeg ble selvfølgelig veldig opprørt over dette ettersom jeg faktisk hadde holdt meg innenfor fristen og da ikke skulle betale for enda et år. Jeg ringte dem opp og forklarte situasjonen, og ble da forklart at i kontrakten så står det at det gjelder fra da OsloVip leser og besvarer mailen, og ble også servert en kommentar på at jeg leser vel kontrakter jeg skriver under på?

 

Etter mye diskusjon frem og tilbake der jeg ble VELDIG snakket ned til og opplevde personen som veldig krass og direkte frekk, brast jeg ut i gråt og la på. Jeg følte meg direkte rundlurt! Dette kan da UMULIG være greit? Helt bak mål.. Dette er penger jeg gjerne skulle hatt tilbake.. Fikk heller aldri noe medlemskort som jeg da betalte en sum på 300kr for(hadde mistet det), så har ikke hatt mulighet til å bruke kortet det siste resterende året engang(frem til 11 Juni 2016).

 

Oslo-VIP drives av en svindler. Det er selvsagt ikke greit.

 

Om du mottar betalingspåminnelser eller innkassoer så trenger du ikke å betale de om du bestrider kravet skriftlig.

"Kjære Oslo-VIP,

jeg har innsigelse på denne betalingen og bestrider kravet.

 

Med vennlig hilsen,

navn"

 

Da slipper du å betale noe penger til han.

Rent formelt så må Forbrukerrådet godkjenne videre inndriving av kravet/beløpet, de gir deg garantert medhold og svindleren vet det og vil heller bare droppe det urettmessige kravet sitt.

 

Har du gitt han kortinformasjonen din kan du sperre kortet og bestille nytt.

 

Send en skriftlig utmeldelse til han også, bare for ordens skyld, eller si du meldte deg av på telefon.

Er fyren rotete nok så har han mistet kontrakten du en gang skrev under på.

 

 

Jeg håper fyren snart kommer i fengsel, men kriminaliteten er kanskje ikke grov nok.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg må bare komme med min opplevelse her. Jeg sa opp mitt medlemskap opp før fristen på 3 mnd før neste medlemsår, slik at det ikke skulle gå over i nytt års-abonnement. Jeg tenkte da at alt var greit, frem til en ukes tid etterpå da hele summen for enda et år hadde blitt trukket fra. Jeg ble selvfølgelig veldig opprørt over dette ettersom jeg faktisk hadde holdt meg innenfor fristen og da ikke skulle betale for enda et år. Jeg ringte dem opp og forklarte situasjonen, og ble da forklart at i kontrakten så står det at det gjelder fra da OsloVip leser og besvarer mailen, og ble også servert en kommentar på at jeg leser vel kontrakter jeg skriver under på?

 

Etter mye diskusjon frem og tilbake der jeg ble VELDIG snakket ned til og opplevde personen som veldig krass og direkte frekk, brast jeg ut i gråt og la på. Jeg følte meg direkte rundlurt! Dette kan da UMULIG være greit? Helt bak mål.. Dette er penger jeg gjerne skulle hatt tilbake.. Fikk heller aldri noe medlemskort som jeg da betalte en sum på 300kr for(hadde mistet det), så har ikke hatt mulighet til å bruke kortet det siste resterende året engang(frem til 11 Juni 2016).

 

Oslo-VIP drives av en svindler. Det er selvsagt ikke greit.

 

Om du mottar betalingspåminnelser eller innkassoer så trenger du ikke å betale de om du bestrider kravet skriftlig.

"Kjære Oslo-VIP,

jeg har innsigelse på denne betalingen og bestrider kravet.

 

Med vennlig hilsen,

navn"

 

Da slipper du å betale noe penger til han.

Rent formelt så må Forbrukerrådet godkjenne videre inndriving av kravet/beløpet, de gir deg garantert medhold og svindleren vet det og vil heller bare droppe det urettmessige kravet sitt.

 

Har du gitt han kortinformasjonen din kan du sperre kortet og bestille nytt.

 

Send en skriftlig utmeldelse til han også, bare for ordens skyld, eller si du meldte deg av på telefon.

Er fyren rotete nok så har han mistet kontrakten du en gang skrev under på.

 

 

Jeg håper fyren snart kommer i fengsel, men kriminaliteten er kanskje ikke grov nok.

 

 

Betalte dessverre 1485,- kr fordi jeg ikke visste bedre.. Dette var i Mars 2015.. Så de pengene ser jeg nok aldri igjen:( Tviler på at jeg får noen godtgjørelse for det som har skjedd

Lenke til kommentar

De kan vel ikke kreve at oppsigelsen gjelder ifra de leser og besvarer mailen? Da kan de jo bare droppe å besvare alle oppsigelses mailer og dermed kunne trekke alle kundene gang på gang? 

Høres helt feil ut i mine ører at noe sånt er lov å skrive. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...