mrp89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Leste denne for første gang i dag. Må si jeg er skremt. Starter man en bedrift i Norge er man pliktig å følge alle Norges lover bedriften er berørt av.Jeg forstår veldig godt at kunder er frustrerte. Det er også tydelig at eier ikke ønsker å beholde de som kunde.Dette selskapet vil aldri kunne få et godt rykte igjen, VIPkort generelt har aldri hatt et godt rykte.Vil anbefale *fjernet navn* å legge ned selskapet og få seg jobb som telefonselger. Han er tydeligvis god på salg og har erfaring med tvilsomme avtaler. ? Endret 1. oktober 2017 av Quote 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg AnotherShoe Skrevet 1. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Som jeg har skrevet her inne flere ganger så er jeg villig til å endre og til rettelegge slik at alle lover og regler følges og at kundene blir rettferdig behandlet, godt nok? Pisspreik, *fjernet navn*. Dette var unnskyldningen din for over ett år siden også, og du verken driver, endrer, til rettelegger eller er det minste interessert i at lover og regler følges. Det eneste du er interessert i er å melke ut medlemsavgift fra 1) Godtroende medlemmer som enda ikke har forstått at de har gjort en kjip deal, og 2) Medlemmer som har forstått at de har skrevet under på en fishy avtale, men som er usikre på hvordan de skal komme seg ut. Ditt navn er jo særdeles velkjent hos Forbrukerrådet - hvor mange saker har det blitt til nå *fjernet navn*? Om du virkelig hadde ment det du sier, så er det vel ingen grunn til å fortsette med å servere det samme tullet selv etter at Forbrukerrådet gjentatte ganger har konkludert med at du tar feil? SITUASJON 1. (...) SVAR: Siden vi i følge norsk lov plikter å informere kunden om hva som skjer om man ikke betaler for seg (...) Siden du bringer det på banen, er det ikke andre ting man plikter å informere kunden om etter norsk lov *fjernet navn*? Hva med angrerettsloven? Det står ikke et kvekk om medlemmenes lovbestemte angrerett i "avtalen", og når man forsøker å gjøre den gjeldende så serverer du sprøyt som: "I følge norsk angrerettslov gjelder ikke angreretten vår tjeneste, siden medlemskapet og tjenesten du abonnerer på er egentlig "tiden" som du har tilgang til alle våre tilbud og rabatter. Og tiden kan jo ikke leveres tilbake igjen." og/eller at "Vi viser til Angrerettsloven paragraf § 16 Oppgjør ved tilvirkningskjøp, og at medlemmet plikter å dekke omkostninger som oslovip.no har i forbindelse med kjøpet." Samma kan det være, ut i fra hva man leser i denne tråden, kan det synes som at det er lettere å få en gråstein til å koke pølser enn å få deg til å forstå at du bryter norsk lovverk. Til folk som måtte lure; så lenge det ikke er opplyst om dine rettigheter etter angrerettsloven i avtalen du har skrevet under på, utvides angrerettfristen fra 14 dager til 12 måneder. Send en skriftlig henvendelse om at du vil bruke angreretten din, og får du avslag er det bare å kontakte Forbrukerrådet - de er veldig kjent med dette selskapet, og hjelper deg mer enn gjerne. Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 17 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 2. september 2015 Del Skrevet 2. september 2015 godt jeg kom over denne tråden. søsteren min ringte idag og var fra seg av begeistring fordi hun hadde hørt om dette vip tullet, og trodde på det. Her fikk jeg rådet henne og alle hennes venninner til ikke å bite på tullet. Lenke til kommentar
murall1989 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg har ringt Forbrukerrådet og nevnt situasjonen min, som er at jeg har mottatt en av disse inkassovarsel-mailene med et krav på over 2300 kr. Jeg har allerede korrespondert fram og tilbake med OsloVip, som ikke viser noe forståelse, men heller ber meg "vennligst å ikke bli sint" når de oppgir summen de mener jeg skal betale. Forbrukerrådet sier at det er en vanskelig sak fordi jeg ikke finner noe dokumentasjon på at jeg har meldt meg ut, og dermed ikke kan vise til at jeg har gjort opp for meg. Er det noen her som har bevis på at de har meldt seg ut, men fortsatt får varselmailen? I så fall ville jeg kontaktet Forbrukerrådet. For andre som har opplevd det samme som meg, så vil jeg anbefale å be OsloVip om å for eksempel halvere summen de mener du skylder, fordi de har utøvd en så dårlig praksis, og ikke ivaretatt kunden på noen som helst måte. Jeg, og sikkert mange med meg, har aldri opplevd å ikke få noe beskjed om at betalinger har stoppet, info om purregebyr eller annet, før de kan true med inkasso etter to år. Det virker som at OsloVip ikke ønsker å være behjelpelig og på kundens side i noe av dette. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 (endret) Send innsigelse på fakturaen til inkassoselskapet.Saken må da behandles i systemet, har du bevis for at du sendte mail og meldte deg ut er det flott, ellers kan det bli ord mot ord. Men selv da kan du vinne frem og slippe unna betaling, de kjenner til *fjernet navn* Endret 1. oktober 2017 av Quote Lenke til kommentar
murall1989 Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Ok, så jeg bare sender mailen han sendte meg, var det det du mente? Og hvilket inkasso-selskap er det? Takk for hjelp! =) Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Har dere mottatt skriftlig inkasso-varsel, eller har dette blitt sendt ut pr. mail? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. september 2015 Del Skrevet 3. september 2015 Ok, så jeg bare sender mailen han sendte meg, var det det du mente? Og hvilket inkasso-selskap er det? Takk for hjelp! =) Hvis du har fått inkasso har du fått brev i posten med en betalingsgiro, selskapet skal stå tydelig merket på giroen. Hvis du bare har fått en mail fra han så er det ikke inkasso eller purring men betalingspåminnelse. Isåfall kan du bare sende svar og skrive at du har innsigelse på betalingskravet hans og ikke ønsker å betale. Da er betalingskravet blitt omstridt, han har ikke lov å sende det til et inkassoselskap for å drive inn beløpet, saken må behandles av Forbrukerrådet. Der må han kunne dokumentere kravet, jeg tror at han vet hvordan sakene hans der ender og at han bare dropper kravet og heller bruker tiden sin på noen andre å lure. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Har noen sendt en mail til sitt kortselskap ang. metoden som brukes for innmelding av betalingsopplysninger? Jeg vil tro de vil ha innsigelser som kan føre til at hans avtale med kortselskapet ligget dårlig an.. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Er sikkert bare å kontakte DIBS, som han selv har oppgitt som sin leverandør. 1 Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Noken som kunne vert interessert i å gått sammen om en felles anmeldelse ? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Noken som kunne vert interessert i å gått sammen om en felles anmeldelse ? Hva har han gjort som er straffbart? 1 Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Er jo brudd for fleire lover. Poenget er gjerne ikkje for dom men for å statuere eit eksempel 1 Lenke til kommentar
murall1989 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Ok, det jeg har fått til er å halvere summen jeg skulle betale. Jeg gir meg da, for jeg tror det hvertfall sendte en beskjed om at dette ikke er greit. Og de har blitt med på å ende abonnementet med en gang. Liten seier, men det er da noe. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Du trenger ikke betale en krone, eller la deg svindle. Det holder å sende epost med 3 ord (innsigelse på xxx-faktura) så blir regningen din slettet. Betaler du nå så fortsetter medlemskapet ditt og du vil sannsynligvis få ny faktura i fremtiden (slik opererer de). 1 Lenke til kommentar
Gjest member-382093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Hei. Siden folk her inne liker å spre løgner og falsk info så må jeg enda en gang advare folk til å stole på all info her inne, kanskje spesielt fra Pycnopodia & nomore + en del andre, som bevisst ljuger for å gi meg dårlig rykte. Så derfor garanterer jeg enda en gang at: Folk som gjør opp for seg og si opp medlemskapet, vil selvsagt få bekreftelse etter dette er gjort, at medlemskapet og alle betalinger er avsluttet. Som Pycnopodia skriver, at vi skulle fortsette ditt medlemskap om du betaler, er ulogisk, siden vi er ute etter din betaling for tjenesten, og når vi har fått den, så har vi nok med de andre 4000 medlemmene. Og selvsagt, om du velger å stole på Pycnopodia's ljug, og dropper betalingen så vil du fortsette å få krav fra oss, på lik linje som om du skulle droppe betalingen fra hvilken som helst annen bedrift. Nå kommer det komme masse svar og kommentarer/ljug ang. dette innlegg fra Pycnopodia etc, men ikke tro på alt du leser, vi er kun ute etter at man skal følge avtalevilkårene som du selv som medlem har godkjent, og hva Pycnopodia sier eller har for synspunkter er urelevant, siden alt jeg har sett er bare ljug, det kan jeg bekrefte. Mvh *fjernet navn* (Som ikke er så urettferdig som en del tror) Endret 1. oktober 2017 av member-382093 Lenke til kommentar
Gjest member-382093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) Du trenger ikke betale en krone, eller la deg svindle. Det holder å sende epost med 3 ord (innsigelse på xxx-faktura) så blir regningen din slettet. Betaler du nå så fortsetter medlemskapet ditt og du vil sannsynligvis få ny faktura i fremtiden (slik opererer de). Hei. Siden folk her inne liker å spre løgner og falsk info så må jeg enda en gang advare folk til å stole på all info her inne, kanskje spesielt fra Pycnopodia & nomore + en del andre, som bevisst ljuger for å gi meg dårlig rykte. Så derfor garanterer jeg enda en gang at: Folk som gjør opp for seg og si opp medlemskapet, vil selvsagt få bekreftelse etter dette er gjort, at medlemskapet og alle betalinger er avsluttet. Som Pycnopodia skriver, at vi skulle fortsette ditt medlemskap om du betaler, er ulogisk, siden vi er ute etter din betaling for tjenesten, og når vi har fått den, så har vi nok med de andre 4000 medlemmene. Og selvsagt, om du velger å stole på Pycnopodia's ljug, og dropper betalingen så vil du fortsette å få krav fra oss, på lik linje som om du skulle droppe betalingen fra hvilken som helst annen bedrift. Nå kommer det komme masse svar og kommentarer/ljug ang. dette innlegg fra Pycnopodia etc, men ikke tro på alt du leser, vi er kun ute etter at man skal følge avtalevilkårene som du selv som medlem har godkjent, og hva Pycnopodia sier eller har for synspunkter er urelevant, siden alt jeg har sett er bare ljug, det kan jeg bekrefte. Mvh *fjernet navn* (Som ikke er så urettferdig som en del tror) Endret 1. oktober 2017 av member-382093 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) *fjernet navn*: Du har fortsatt ikke svart på dette: purregebyr på FAQ-siden forholdet til innsamling av kortdata ift. DIBS sine brukervilkår den totale ansvarsfraskrivelsen hvis samarbeidsbedrifter skulle nekte å gi den rabatten du lover Kanskje dette er spørsmål det er for ubehagelig å svare på? Og når det gjelder ditt dårlige rykte, så vil jeg si det er et resultat av ditt eget "arbeid", ikke andres. Endret 1. oktober 2017 av Quote *fjernet navn* 8 Lenke til kommentar
Gjest member-382093 Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) *fjernet navn*: Du har fortsatt ikke svart på dette: purregebyr på FAQ-siden forholdet til innsamling av kortdata ift. DIBS sine brukervilkår den totale ansvarsfraskrivelsen hvis samarbeidsbedrifter skulle nekte å gi den rabatten du lover Kanskje dette er spørsmål det er for ubehagelig å svare på? Og når det gjelder ditt dårlige rykte, så vil jeg si det er et resultat av ditt eget "arbeid", ikke andres. Hei. Absolutt skal jeg svare på dette, men jeg bare at folk her inne kan forstå at jeg føler at hver gang jeg skriver noe 1 kommentar her inne så får jeg 20-40 løgner tilbake, og jeg jobber skikkelig hardt om dagen for å håndtere alle kunder på en rettferdig måte, men deres løgner og falsk info, hjelper ikke mine medlemmer. 1. Forsinkelsesavgiften på hjemmesiden skal ikke endres, siden dette er de vilkår som kunden har signert på, men som dere alle vet, så har jeg lovt at jeg bjuder på alle forsinkelsesavgifter til alle som spør om det. 2. I forhold til bankkortsregistrering gennom vår dibs betalingsterminal på nett, så er den fullt lovlig og normal, samme som mange for eksempel reisebyråer som tar registrering av kortbetaling via telefon og puncher inn bankkort i sin betalingsterminal på nett, ikke noe forskjell på for eksempel å betale i en nettbutikk. Men her har jeg også lovt at alle som spør kan få lov å innbetale til kontoen vår direkte, om de ikke stoler på oss. 3. Som det står i avtalen alle medlemmer har signert, så fremgår det tydelig at, selv om vi har en juridisk avtale med hovedkontoret for ALLE samarbeidspartnere, så kan vi stå ansvarlig om for eksempel noen ansatte i en butikk ikke har fått med seg hva som gjelder, eller om butikksjefen har glemt å informere noen nyansatte etc. Dette er meget vanlig med slike forbehold blant alle tjenester i samfundet, for eksempel Telenor har samme tingen, om ting skjer som er utenfor kontroll til Telenor så står de ikke ansvarlig ovenfor kunden, det finnes 100-vis av eksempler på dette. Håper dette svarer dine spørsmål og at jeg kan få lov å fortsette å bruke tid på å hjelpe kunder i stedet for å tvinges inn her og forsvare meg mot løgner hver dag. OM DERE HØRER NOE NEGATIVT OM OSS, SÅ SEND OSS EN MAIL OG SPØRR OSS OM DET STEMMER FØR DU TROR PÅ DET, VI KAN ALLTID DOKUMENTERE VÅRE SVAR, OG SOM DERE SIKKERT HAR MERKT, AT FOLK SOM LJUGER HER INNE, ALDRIG HAR EN FORKLARING ELLER DOKUMENTASJON (eller tørr å vise sitt ansikt eller navn), DET ENESTE DE SIER ER AT VI ER SLEMME, MEN NOE BEVIS DET HAR DE ALDRI! Enkleste måten å finne ut av noe er å maile oss direkte, og ikke høre på synspunkter eller rykter her inne. Mvh *fjernet navn* Endret 1. oktober 2017 av member-382093 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 (endret) *fjernet navn*: Du vet at det meste av forbrukerrett her i landet er preseptorisk, dvs at avtaler som er dårligere enn hva lovverket spesifiseres, ikke er lovlige? Så det er ikke bare å liste opp en hel haug med vilkår, inngå avtaler med kunder, og vise til dem hvis det skulle oppstå en tvist. Endret 1. oktober 2017 av Quote 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå