Gå til innhold

[Løst] Dynamisk "kalender"

karakurs

Anbefalte innlegg

Heisann,

Eg prøvar å lage til en type kalender som viser en oversikt over "gren" ref. vedlegget. Formelen i det gule området har gitt en god start; den viser en gren/kamp basert på dato og sted.

Når det er sagt sliter eg få å merka dagen før og dagen etter datoen i "kalenderen." Føler det er litt vanskelig å skrive det med ord, men for handball hjemme den 16.1.15, så vil eg at "kalenderen" skal vise "handball" både den 15., 16. og 17.1.15.

Har du noken tips til kva eg kan prøve?

Eg kan kanskje nevne eg har prøvd å vere kreativ med IF-setninger, men ingenting har gitt resultatet eg ønsker. :confused:

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Med vennlig hilsen,

Kurt

test.xlsx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på hva du skal bruke dette til, og hva som skjer når det er fotball og håndball samtidig eller uten hviledager imellom.

Men snakker vi leselighet for mennesker; jeg ville nok funnet en farge for hver sport, beholdt teksten "fotball" bare selve dagen det er fotball, og fargelagt dagen før, dagen og dagen etter med en formelstyrt Conditional Formatting.

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Takk for rask tilbakemelding, Harald.

Vel, reknearket er tiltenkt å gi en oversikt i forhold til operasjoner på arbeidsplassen. Når det er sagt er gren egentlig noke anna, der kvar verdi er unik. Sted består av 5-6 plasser som kan endre seg. I det orginale reknearket har eg tatt høgde for slike endringar.

Når det gjeld kommentaren om dersom "fotball" og "handball" skjer samtidig, kan eg fortelle at det er umulig i realiteten, men innser ved å ta dag før og dag etter kan det i (svært) få tilfeller bli slik i reknearket.

Conditional formatting har eg ikkje tenkt på, men det var en god idè!

For å merke dagane der "grenen" dukkar opp i kalenderen har eg fått til å merke ved type 'B8<>"" '. Tidligare har eg brukt formel typisk lik: "=INDIRECT("G"&ROW())=$I4", men den føler eg blir feil no. Har du noken råd til kva eg kan prøve?

Lenke til kommentar

Veldig godt tips! Eg måtte riktignok legge til kolonner mellom det som var A og B, for ellers var B-kolonna alltid formatert i henhold til formelen.

Men formelen gjorde absolutt jobben, så eg er veldig fornøgd!

Tusen hjertelig takk for hjelpa (igjen)! :)

Med ønske om en fin dag,

Kurt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...