Gå til innhold

hvordan reservere meg fra alle spam mailene?

Anbefalte innlegg

Hei. Hvordan reserverer jeg meg for sånne dumme "gratis spinn" mailer og sånne "gratulerer, du er en vinner... du er så heldig å kommet til finale - på noe jeg aldri har vært med på? Jeg får så mye spam mail at det halve kunne være nokk. Helst ingen. Jeg får dem i spam mappa, men det plinger likevel på mobilen hver gang jeg får dem.

desuten det verste av alt er at de vet mitt fulle navn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær mer kritisk til hvor du gir ut e-postadressen din og annen info. For øvrig er det like vanskelig å reservere seg mot spam som innbrudd.

Ikke for det, datainnbrudd her på forumet var det som slapp min e-post ut på det åpne nettet. Når det først har skjedd er det ingen vei tilbake. Må i så fall skaffe seg en ny adresse og starte på nytt.

Lenke til kommentar

Denne mailen får jeg ofte:

Hey! i saw your pic on Facebook! You're cute ...

Do you still have a girlfriend? I hope we can hookup

feel free to send me a text at 803-3684781 so i know youre real

my other photos are here: http://adrianaplaycam1981.com

i feel safer there meeting new people as there are no minors, lmk your username there when you register..c u there? :)'

lets chat tonight i;ll be online and we can talk hun

Adriana

Lenke til kommentar

Ikke alltid så lurt å trykke på 'Unsubscribe' heller da du da i realiteten bekrefter at det er noen som kan lese eposten de sender ut. Mulig du blir kvitt den ene spammailen men epostadressen din selges til andre og så får du enda mer spam.

Sjekk om epostklienten har noen filtreringsmulighet/kan merke epost som spam og bruk heller det.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Spam er jo det største problemet (og er størst i antall sendte mail hver dag, tror det er type 90% av all epost i verden er spam) når det kommer til epost.

Alle epost adresser som blir brukt på steder der den kan leses av andre er utsatt.

Sender du epost til andre personer (det er jo litt av poenget for å si det mildt) så risikerer du at den andre personen får et virus på pcen, som kun har som oppgave å samle inn epost adresser som så selges som hele lister ute på det åpne markedet.

Slik er det også med epost adresser du bruker til å registrere deg på ulike sider, som er såpass useriøse at de faktisk selger epost listene sine. (har skjedd ofte ved konkurs osv)

Når epost adressen din blir brukt i slike felles eposter, ofte slike morsomme, sendt fra en eller annen morsom venn du har...ja da begynner ofte spam eposter å komme etter kort tid.

Og legger du ut epost adressen din på en hjemmeside, eller noe annet offentlig sted, ja da finnes det tusenvis av "roboter" som kun har som oppgave å skanne websider for epostadresser, som ja...selges samlet.

Jo lengre du har epost adressen, jo mer spam kommer det også, siden adressen da har blitt solgt gang på gang.

Så beste løsning er å ha en epost løsning med et godt spam filter.

Men kjører du det for strengt, så mister du kanskje viktige eposter, og må likevel sitte å lese gjennom søppelpost mappen hver dag.

Kjører du det for mildt, så strømmer det inn med spam.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Det første som slår meg er at appen som brukes for å hente ned mail må kunne konfigureres til ikke å laste ned spam-mail når den ser etter ny mail på serveren.

Forøvrig bruker jeg aldri samme mail som privatmail når jeg "sainer inn" på brukerforum eller andre nettsteder som krever innlogging og epost.

Forøvrig så er det umulig å bruke mail aktivt uten å bli plukket opp av spam-roboter før eller siden. Det er nok at den du sender mail til har en infisert pc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En annen ting angående spam mailer er at om mail adressen din blir solgt så er det ikke slik at du nå for all fremtid vil få haugevis med spam mailer på den pr. dag.

Min e-post adresse er fra forige årtusen og den har en del ganger havnet på spamminglister men det går i bølgedaler.

Sist var etter at jeg la ut en annonse på finn i fjord vår med åpen e-post adresse, da holdt jeg på å durkne i søppel noen måner etterpå men så ga det seg etterhvert.

Når jeg titter etter så ligger det 25 søppelposter i spammappa i mailboksen siden 24. november som jeg anser som uproblemtisk.

Så alt håp er ikke ute om en spambott eller fire skulle få tak i e-post adressa til noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...