Gå til innhold

[Løst] GET nedjusterer internettsignaler.

Netflis

Anbefalte innlegg

De burde aldri kjøpt noe de ikke har råd til.

De har råd til det men trenger lønn.

Hvis man trenger lønn for å betale noe, så har man ikke råd. Så enkelt er det.

Litt smålig å legge ut en hat-tråd/dårlig kundebehandling-tråd mot et firma fordi man selv ikke har råd til å betale regningen i tide. Det er ikke firmaets ansvar å flytte forfallsdato hvis du ikke har råd til å betale, men det er ditt ansvar å ha nok penger til å betale regningene du vet at kommer.

Jeg velger å ikke svare tilbake på dette.

Hvis du er uenig i dette, så ser vi deg vel i Luksusfellen snart.

Les innlegge først før du kommenterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde personen penger på det tidspunkt fakturaen kom? Nei. Da har man ingenting å sutre på. Bit i det sure eple, betal eventuelt purregebyr når det kommer, innbefinn seg med å kanskje bli nedjustert i hastighet inntil utestående beløp er betalt, og pass på å disponere penger til neste faktura.

Om personen ikke har råd til å ha GET så sier man opp tjenesten. Dette er ikke rakettforskning.

selvfølgelig men GET behandler kundene sine dårlig.

Lenke til kommentar

Din innstilling til kritiske, men saklige kommentarer, sier meg at du ikke er villig til å se ting fra den andre siden (og da snakker jeg ikke bare om ditt svar til meg, men ditt svar til flere i denne tråden).

Alternativt er du faktisk enig i min kommentar, men velger å ikke innse at din handling/klage var noe overilt. Dette er noe du må jobbe med om du skal komme videre i livet.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Hadde personen penger på det tidspunkt fakturaen kom? Nei. Da har man ingenting å sutre på. Bit i det sure eple, betal eventuelt purregebyr når det kommer, innbefinn seg med å kanskje bli nedjustert i hastighet inntil utestående beløp er betalt, og pass på å disponere penger til neste faktura.

Om personen ikke har råd til å ha GET så sier man opp tjenesten. Dette er ikke rakettforskning.

selvfølgelig men GET behandler kundene sine dårlig.

Nei, du behandler leverandøren din dårlig ved å ikke betale til avtalt tid, i henhold til avtale inngått ved kjøp. GET har behandlet deg svært bra her. Det er ingen krav om at den ansatte skal gi deg tilgangen til internett tilbake før du har gjort opp for deg.

Nei, jeg jobber ikke for GET.

Endret av j--
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din innstilling til kritiske, men saklige kommentarer, sier meg at du ikke er villig til å se ting fra den andre siden (og da snakker jeg ikke bare om ditt svar til meg, men ditt svar til flere i denne tråden).

Alternativt er du faktisk enig i min kommentar, men velger å ikke innse at din handling/klage var noe overilt. Dette er noe du må jobbe med om du skal komme videre i livet.

Derfor man ikke legger sine egen klager på et forum sånn at andre kan le av det. Jeg er ikke dum.

Endret av Stupefy
Lenke til kommentar

Lar du være å betale, kan du ikke forvente "god kundebehandling".

De låser kontoen din fordi du er en dårlig kunde, og de vil gjøre det klart at de ikke vil ha deg som kunde hvis du ikke betaler.

Skjønner ikke at dette skal være noe å klage på. Betal i tide, så har du "rett til å klage" om du ikke er fornøyd.

De som ikke kan betale i tide da?

Har kjøpt en tjeneste dem ikke har råd til. Skal dem være grei med deg når du ikke betaler dem for å vær det?

Lenke til kommentar

Derfor man ikke legger sine egen klager på et forum sånn at andre kan le av det. Jeg er ikke dum.

Jeg har litt problemer med å forstå hva du mener (så mulig jeg også misforsto ditt første innlegg også, det var ganske kryptisk). Kan du omformulere dette?

Jeg påstar at GET driver med dårlig kundebehandling, når kunder ikke kan flytte forfallsdatoen og sender dårlig internett signaler til de som ikke kan betale i tide, men ja som andre her sier betal i tide, så slipper man dette fra GET, ikke alle kunder som kan gjøre dette, så kundebehandlinga er så si ikke bra, men GET sier at de kan midlertidig åpne kontoen igjen, vis du ikke kan betale men da får man dårlig signaler fra GET. Jeg syns dette er feil måte å gjøre det på av leverandøren.

Jeg har sakt mitt om dette nå så dere som leser kose dere med mine meninger.

Lenke til kommentar

Get liker ikke kunder som ikke kan betale i tide. INGEN liker kunder som ikke kan betale i tide. Å stenge internettilgangen til kunder som ikke betaler er noe de fleste leverandører gjør. At de gir begrensa hastighet inntil du får betalt ser jeg som en bonus.

Jaja...

Lenke til kommentar

Get liker ikke kunder som ikke kan betale i tide. INGEN liker kunder som ikke kan betale i tide. Å stenge internettilgangen til kunder som ikke betaler er noe de fleste leverandører gjør. At de gir begrensa hastighet inntil du får betalt ser jeg som en bonus.

Jaja...

Kanskje kunne de latt deg ha full hastighet hvis betalingen var forsinket bare et par dager, men jeg vet ikke hvor mye for sent du (eller din mor) var ute med betalingen. Men ettersom dere fikk en melding med en frist om å betale "før tirsdag" vil jeg tro dere allerede var ganske sent ute med betalingen. Stemmer det?
Lenke til kommentar

Get har betalingsfrist den 16. TS skriver den 25.: "Rakk ikke å betale før fristen i banken i går, så det ble jo stengt i går natt og åpnet i dag, for det sto på meldingen til muttern, betal innen tirsdag ellers så blir kontoen din låst.". Da nærmer det seg 10 dager over fristen (og ca 1/3 av neste periode).

Lenke til kommentar

Det var mye på en mnd-regning fra Get. Skal vi tippe noe ekstra fra forrige mnd, purregebyr, renter e.l.? I såfall er det ikke så rart at Get vil gjøre noe med leveringen...

Regninga var for Okt og Nov, muttern sa hun hadde helt glemt den fra Okt, derfor sa hun at hun trengte lønn. Har nå sakt måten, Get behandler sine kunder. Andre firma'er gjør det sikkert annerledes.

Lenke til kommentar

Det var mye på en mnd-regning fra Get. Skal vi tippe noe ekstra fra forrige mnd, purregebyr, renter e.l.? I såfall er det ikke så rart at Get vil gjøre noe med leveringen...

Regninga var for Okt og Nov, muttern sa hun hadde helt glemt den fra Okt, derfor sa hun at hun trengte lønn. Har nå sakt måten, Get behandler sine kunder. Andre firma'er gjør det sikkert annerledes.

Nei, det gjør de ikke. Alle isp-er setter ned hastighet og eventuelt stenger nettet når man ikke betaler for seg. GET er ikke unike på noen måte. Strømleverandører strekker seg normalt mye lengre, da det kan gå ut over liv og helse. Men GET eller andre internettleverandører trenger ikke å ta slike hensyn.

Edit: Et lite tips. Avtalegiro, hørt om det? Da slipper hun å huske å betale regningene.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det gjør de ikke. Alle isp-er setter ned hastighet og eventuelt stenger nettet når man ikke betaler for seg. GET er ikke unike på noen måte. Strømleverandører strekker seg normalt mye lengre, da det kan gå ut over liv og helse. Men GET eller andre internettleverandører trenger ikke å ta slike hensyn.

Edit: Et lite tips. Avtalegiro, hørt om det? Da slipper hun å huske å betale regningene.

Skal nevne det til henne. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Fant ut hvorfor regninga var på 1199.15 nå...

Og hvorfor var den det?

Trenger du å vite det? Nei.

Jo. Det kan hjelpe oss å komme med videre råd og kommentarer i saken. Jeg ser du nevner det lenger ned, og fikk et godt råd i neste post. Nettopp derfor spurte jeg om det. Når du legger ut en klagepost på et forum, så må du forvente oppfølgingsspørsmål.

Og nå skjønner vi hvorfor Get stengte linjen, nettopp fordi hun var to måneder for sent ute med betalingen, ikke bare én dag på siste regning, slik du la det frem i første post. Unødvendig sverting av et firma, hvor du kommer med feilaktig info i første post, for å få saken til å virke verre enn det den er.

Get har ikke ytt dårlig kundeservice i denne saken overhodet. Din mor var alt for sent ute med en regning, og en del for sent ute med den andre regningen. Hva skulle de gjort, mener du? Din oppførsel mot Get, derimot, er fullstendig uakseptabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...