Netflis Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) til de som blir ''svartlistet'' i maskinen. Dem som ikke har råd til å betale før fristen ber ofte om å utsette datoen, dette er ikke mulig for GET ansatte å gjøre, for det er en maskin som styrer GET signalene. Jeg er så si en kunde og opplevde ræva internett signaler i går.Rakk ikke å betale før fristen i banken i går, så det ble jo stengt i går natt og åpnet i dag, for det sto på meldingen til muttern, betal innen tirsdag ellers så blir kontoen din låst. GET ansatten sa at det kunne bli midlertidig åpnet igjen.I dag funker internette strålende. Endret 19. februar 2015 av Stupefy Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hæææ? Jeg har lest dette 3 ganger og skjønner fortsatt ikke hva du spør etter.. 7 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Lar du være å betale, kan du ikke forvente "god kundebehandling". De låser kontoen din fordi du er en dårlig kunde, og de vil gjøre det klart at de ikke vil ha deg som kunde hvis du ikke betaler. Skjønner ikke at dette skal være noe å klage på. Betal i tide, så har du "rett til å klage" om du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Hæææ? Jeg har lest dette 3 ganger og skjønner fortsatt ikke hva du spør etter.. Jeg spør egentlig ikke men om det er forskjellsbehandling eller dårlig kundebehandling.. Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Lar du være å betale, kan du ikke forvente "god kundebehandling". De låser kontoen din fordi du er en dårlig kunde, og de vil gjøre det klart at de ikke vil ha deg som kunde hvis du ikke betaler. Skjønner ikke at dette skal være noe å klage på. Betal i tide, så har du "rett til å klage" om du ikke er fornøyd. De som ikke kan betale i tide da? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 De burde aldri kjøpt noe de ikke har råd til. Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 De burde aldri kjøpt noe de ikke har råd til. De har råd til det men trenger lønn. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Letteste da er vel å spørre Get om å få en betalingsdato etter at lønnen er kommet på konto? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Er bare å be om å flytte betalingsdato til lønningsdagen. Alle firmaer gjør det hvis du spør. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 At "GET sender dårlig signaler" har vel ikke noe med å gjøre evnt. stenging av tjenester pga manglende betaling? Fra Gets abonnementsvilkår som man må godta når man blir kunde:4.3 Betaling skal skje senest ved betalingsfrist som angitt på faktura. Det gis ikke betalingsutsettelse. Ved forsinket betaling påløper morarenter i henhold til lov av 17.12.76 nr 100 (forsinkelsesrenteloven) og purregebyr i henhold til lov av 13.05.88 nr 26 (inkassoloven). 4.4 Ved forsinket betaling kan Leverandøren stenge Tjenesten, som forblir stengt inntil betaling er registrert hos Leverandøren. Dette gjelder også ved forsinket betaling fra evt. boligsammenslutning. Abonnenten får ikke fradrag i Vederlaget for den tiden Tjenesten har vært stengt. Dersom Tjenesten blir stengt kan Leverandøren ilegge gebyr for stenging og gjenåpning. Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Letteste da er vel å spørre Get om å få en betalingsdato etter at lønnen er kommet på konto? Er bare å be om å flytte betalingsdato til lønningsdagen. Alle firmaer gjør det hvis du spør. GET ansatten sa på telefonen når mamma ringte for å flytte datoen, da sa person at de ikke kunne flytte på frist datoen, så de kunne ikke hindre at kontoen ble låst. Alle firmaer gjør det hvis du spør, ja men for privatpersoner er dette annerledes. Men har nå lagt ut denne tråden mot GET. Endret 25. november 2014 av Stupefy Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Men dette er etter betalingsfristen på regninga. Da kan de ikke flytte den eller gi betalingsutsettelse. Men fremtidige regninger kan de endre datoen på. Det er alltid slik at lar du ei regning gå over dato kan du ikke få betalingsutsettelse. Endret 25. november 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Nei, Get er litt strenge på dette. Når man vet at denne regningen kommer til samme tid hver måned, så burde man klare å disponere pengene. Betalingsfristen er den 16. hver måned. Det er ikke mulig å endre forfallsdato. http://www.get.no/kundeservice/sos/faktura Endret 25. november 2014 av Mr D 1 Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Men dette er etter betalingsfristen på regninga. Da kan de ikke flytte den eller gi betalingsutsettelse. Men fremtidige regninger kan de endre datoen på. Det er alltid slik at lar du ei regning gå over dato kan du ikke få betalingsutsettelse. Ikke mulig å endre forfallsdato så regninga var på 1199,15. Endret 27. november 2014 av Stupefy Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Nei, Get er litt strenge på dette. Når man vet at denne regningen kommer til samme tid hver måned, så burde man klare å disponere pengene. Betalingsfristen er den 16. hver måned. Det er ikke mulig å endre forfallsdato. http://www.get.no/kundeservice/sos/faktura Det er kjipt at kunden ikke har muligheten til å endre på forfallsdatoen. Endret 26. november 2014 av Stupefy Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 (endret) At "GET sender dårlig signaler" har vel ikke noe med å gjøre evnt. stenging av tjenester pga manglende betaling? Fra Gets abonnementsvilkår som man må godta når man blir kunde: 4.3 Betaling skal skje senest ved betalingsfrist som angitt på faktura. Det gis ikke betalingsutsettelse. Ved forsinket betaling påløper morarenter i henhold til lov av 17.12.76 nr 100 (forsinkelsesrenteloven) og purregebyr i henhold til lov av 13.05.88 nr 26 (inkassoloven). 4.4 Ved forsinket betaling kan Leverandøren stenge Tjenesten, som forblir stengt inntil betaling er registrert hos Leverandøren. Dette gjelder også ved forsinket betaling fra evt. boligsammenslutning. Abonnenten får ikke fradrag i Vederlaget for den tiden Tjenesten har vært stengt. Dersom Tjenesten blir stengt kan Leverandøren ilegge gebyr for stenging og gjenåpning. Måtte sette opp nettverket på nytt osv, ble ikke bedre av å gjøre det, kan ha vært ruterns feil også men tviler. Endret 25. november 2014 av Stupefy Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 De burde aldri kjøpt noe de ikke har råd til. De har råd til det men trenger lønn. Hvis man trenger lønn for å betale noe, så har man ikke råd. Så enkelt er det. Litt smålig å legge ut en hat-tråd/dårlig kundebehandling-tråd mot et firma fordi man selv ikke har råd til å betale regningen i tide. Det er ikke firmaets ansvar å flytte forfallsdato hvis du ikke har råd til å betale, men det er ditt ansvar å ha nok penger til å betale regningene du vet at kommer. 3 Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 De burde aldri kjøpt noe de ikke har råd til. De har råd til det men trenger lønn. Hvis man trenger lønn for å betale noe, så har man ikke råd. Så enkelt er det. Litt smålig å legge ut en hat-tråd/dårlig kundebehandling-tråd mot et firma fordi man selv ikke har råd til å betale regningen i tide. Det er ikke firmaets ansvar å flytte forfallsdato hvis du ikke har råd til å betale, men det er ditt ansvar å ha nok penger til å betale regningene du vet at kommer. Jeg velger å ikke svare tilbake på dette. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hadde personen penger på det tidspunkt fakturaen kom? Nei. Da har man ingenting å sutre på. Bit i det sure eple, betal eventuelt purregebyr når det kommer, innbefinn seg med å kanskje bli nedjustert i hastighet inntil utestående beløp er betalt, og pass på å disponere penger til neste faktura. Om personen ikke har råd til å ha GET så sier man opp tjenesten. Dette er ikke rakettforskning. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 De burde aldri kjøpt noe de ikke har råd til. De har råd til det men trenger lønn. Hvis man trenger lønn for å betale noe, så har man ikke råd. Så enkelt er det. Litt smålig å legge ut en hat-tråd/dårlig kundebehandling-tråd mot et firma fordi man selv ikke har råd til å betale regningen i tide. Det er ikke firmaets ansvar å flytte forfallsdato hvis du ikke har råd til å betale, men det er ditt ansvar å ha nok penger til å betale regningene du vet at kommer. Jeg velger å ikke svare tilbake på dette. Hvis du er uenig i dette, så ser vi deg vel i Luksusfellen snart. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå