mikal-sh Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hei, lurer på om man må ha fast jobb for å ta opp et billån og om lærekontrakt er bra nok for bankene. Har hørt om flere som får tatt opp billån med lærekontrakter men greit å få en viss bekreftelse og kanskje no tillegs informasjon som er greit å vite? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Du trenger en fast inntekt eller oppsparte midler for å kunne få lån i banken. Beste du gjør er å ringe banken du ønsker å låne penger av for å høre hva de stiller av krav. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Jeg har jo fast inntekt, men bare kontrakr i 2 år. Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Jeg får ringe dem imorgen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Dersom nedbetalingstiden på bilen er under 2 år ser jeg ikke noe problem med dette. Dersom utsikter for ny jobb er gode burde det vell heller ikke vær noe problem. Alt avhenger av din økonomi. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg fikk lån på 200 000 til bil for to år siden uten at jeg den gang hadde fast jobb (som i fast stillingsprosent, men jeg tjente godt og jobbet egentlig mer enn 100% til tider). Å få billån er ikke vanskelig, derfor er det desto viktigere at du på forhånd finner ut hvor mye du egentlig har råd til å låne. Har du 10-20% egenkapital å bruke blir det også mye lettere for banken å si ja. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Jeg spurte om lån i bank (sparebanken sør) med fast inntekt men ikke fast ansettelse. Der ble jeg nermest kastet på dør. Fikk bare høre at jeg ikke fikk lån hos dem overhodet. Spurte hos en forhandler og fikk lån på dagen. Bare viste et par lønnsslipper og jeg fikk nermest kastet billån etter meg. (Ca. 150.000,- pluss 15.000,- i egenkapital). Endret 28. november 2014 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hei, lurer på om man må ha fast jobb for å ta opp et billån og om lærekontrakt er bra nok for bankene. Har hørt om flere som får tatt opp billån med lærekontrakter men greit å få en viss bekreftelse og kanskje no tillegs informasjon som er greit å vite? Takker på forhånd! Jeg var lærling med ganske dårlig lønn, kontrakt to år, og slutta etter under 1 år. Men jeg hadde min far som kausjonist. Får du det du og / annen sikkerhet så vil de nok la deg ta opp lån, spørs jo og selvfølgelig hvor mye det er på. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 En del banker har "bilens alder + lånets løpetid = 7 år". Så kjøper man en 4 år gammel bil skal det betales tilbake på 3 år. Man må som regel ha 10-20% egenkapital også. Og renta er ganske stiv på relativt usikrede lån. Pluss at de ofte krever fullkasko forsikring, som kan bli veldig dyrt det også. Gjør som meg, kjøp en liten, billig og gammel Starlet. Koster ikke store summen, kan repareres med slegge, bruker lite bensin og starter uten problemer i 20 minus. Og forsikring er billig Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 En del banker har "bilens alder + lånets løpetid = 7 år". Så kjøper man en 4 år gammel bil skal det betales tilbake på 3 år. Man må som regel ha 10-20% egenkapital også. Og renta er ganske stiv på relativt usikrede lån. Pluss at de ofte krever fullkasko forsikring, som kan bli veldig dyrt det også. De aller fleste banker har vel som regel at bilen må betales ned på 12 år. Ikke at jeg vil anbefale det, da bilens verdi garantert vil ende opp med å være lavere enn restsummen på lånet etterhvert, i tillegg til at det blir unødvendig dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå