erikstein Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg fikk min nye powerbook på mandag i forrige uke. Første dagen så virket den veldig bra (det har jeg jo skrevet før), men nå er jeg ikke særlig fornøyd lengre. 1. Tastaturet er løst 2. Chassis knirker 3. Blir ufattelig varm når jeg kjører dvd filmer!! 4. 2 sorte døde pixler (syntes det er for mye, personlig mening). Når enn bruker over 20000,- på en bærbar pc, så forventer man kvalitet, jeg gjør ihvertfall det. Kvaliteten er ikke bra nok for meg til den prisen. Spesielt knirking, løst tastatur og varmen har gjort meg skeptisk. Da mine gamle bærbare fra ibm og compaq har virket MEGET bra og har hatt gjennomført god kvalitet, så skuffer Apple meg denne gangen (den gamle TI maskina mi virket mye bedre). Det står ifølge lovdata.no at jeg har 14 dagers angrerett, samtidig så står det jo også at det er 3mnd hvis jeg ikke har fått opplysninger om dette (noe jeg ikke fikk), det fulgte heller ikke med angrefrist skjema av noe slag i pakken. Kan jeg returnere denne? Jeg kjøpte den via applestore (telefon). Hvis noen har mer greie på meg enn dette, så gi lyd fra dere...hvordan går jeg frem når jeg skal bruke angreretten min? Takker for alle svar... Og ja, jeg er selvfølgelig trist :grine: Lenke til kommentar
Konge Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Dette hørtes ikke så bra ut men jeg tror nok heller du skal la Apple se på maskinen din istedet for å benytte angrerett . Nå vil jeg legge til at jeg har mange kompiser som kjører MAC og jeg har ikke hørt noen klage over disse problemene du forteller om her . Jeg har selv bestilt meg en mac .... riktignok en maxet iBook G4 da men det går mere på at jeg vil ha det "bærbart" og da er det i mine øyne bare 12.1 som gjelder for meg ... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 De vil sikkert se på maskina (jeg ringte jo applecare og forklarte problemet), men han der kunne jo ingenting om den nye powerbooken engang. Han visste ikke engang at tastaturet ikke var "avtagbart" som på de gamle. Det er også snakk om hva jeg selv syntes er rimlig. De vil at jeg skal sende den til infocare i Oslo (autorisert mac verksted) for egen regning. Dvs at det tar 2-3dager å sende, 5dager til rep og minimum 3 dager før jeg får den igjen. Det kan da ta opptil 14 dager! før noe blir gjort. Dette er for dårlig service og jeg er ikke fornøyd med dette. Samme som en kamerat av meg, Da Dell I8500 kom så kjøpte han en slik en. Det var flere feil på den og da han påpekte dette for Dell, så ville de bare sende han ny, men han nekta. Jeg får se hva de sier imorra. Telefonsalg er jo fjernsalg, ergo jeg har loven på min side Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Litt usikker på dette med telefonsalg(er ikke advokat) men er det å regne som fjernsalg når man selv har tatt kontakt? Hvis man derimot har blitt oppringt har man langt bedre frister og rettigheter? - Jeg er som sagt usikker... BTW: Har akkurat bestilt meg en PB15"superdrive gjennom bruttolønnsordning på jobben...venter noe sinnsykt på den selv, jeg har aldri hatt mac selv, og er spent på om jeg blir fornøyd... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Fant dette hos apple.no: 7. Returrett 7.1 Hvis du er misfornøyd med et Produkt eller en Tjeneste du har kjøpt av oss, kan du returnere Produktet eller kansellere Tjenesten og få tilbake innbetalt beløp for Produktet eller Tjenesten hvis du kontakter oss innen 14 kalenderdager etter at Produktet ble levert eller innen 14 kalenderdager etter bestilling av retten til Tjenesten. Du kan imidlertid ikke returnere et Produkt til oss og kreve tilbakebetaling hvis Produktet gjelder Programvare som ble levert forseglet og ubrukt, og du har brutt forseglingen. Du kan ikke kreve tilbakebetaling av kjøpesummen for en Tjeneste hvis du har begynt å bruke Tjenesten. 7.2 Dersom du ønsker å benytte din rett til å returnere et Produkt eller kansellere en Tjeneste du er misfornøyd med, må du ringe oss på 800 33 034 mandag til fredag mellom 10.00 og 19.00 slik at vi kan gjøre avtale om retur. Du må returnere Produktene i originalemballasjen og Produktene må ikke være skadet. Du må beholde en kopi av kvitteringen for innlevering av Produktene til fraktføreren. 7.3 Hvis Produktene returneres til oss uskadet, vil du få refundert kjøpesummen for Produktene. Så jeg kan bruke angreretten min her. Håper du blir mer fornøyd enn meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Fant dette hos apple.no: 7. Returrett 7.1 Hvis du er misfornøyd med et Produkt eller en Tjeneste du har kjøpt av oss, kan du returnere Produktet eller kansellere Tjenesten og få tilbake innbetalt beløp for Produktet eller Tjenesten hvis du kontakter oss innen 14 kalenderdager etter at Produktet ble levert eller innen 14 kalenderdager etter bestilling av retten til Tjenesten. Du kan imidlertid ikke returnere et Produkt til oss og kreve tilbakebetaling hvis Produktet gjelder Programvare som ble levert forseglet og ubrukt, og du har brutt forseglingen. Du kan ikke kreve tilbakebetaling av kjøpesummen for en Tjeneste hvis du har begynt å bruke Tjenesten. 7.2 Dersom du ønsker å benytte din rett til å returnere et Produkt eller kansellere en Tjeneste du er misfornøyd med, må du ringe oss på 800 33 034 mandag til fredag mellom 10.00 og 19.00 slik at vi kan gjøre avtale om retur. Du må returnere Produktene i originalemballasjen og Produktene må ikke være skadet. Du må beholde en kopi av kvitteringen for innlevering av Produktene til fraktføreren. 7.3 Hvis Produktene returneres til oss uskadet, vil du få refundert kjøpesummen for Produktene. Så jeg kan bruke angreretten min her. Håper du blir mer fornøyd enn meg Går du for en pc nå da? Edit: skriveleif Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hmm. Det høres ut som en feilvare. Jeg har en 1,25ghz 15" pb, og jeg har ingen av de problemene du nevner, tvert imot. Min powerbook lager veldig liten varme, spesielt når jeg ser dvd filmer, hvor den nesten ikke lager varme i det hele tatt. Tastauter på min er dessuten utrolig bra, og på ingen måte løst, virker veldig bra gjennomført og det er det beste laptop tastaturet jeg har brukt. På min er chassis'et meget bra sammensatt og solid, og har aldri hørt det knirke. Du bør sende den inn som feilvare. Jeg har forresten nettopp innstalert panther, og expose funksjonen er rett og slett helt rå. Ville aldri i verden gått tilbake til pc, spesielt etter panther. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg er enig at det lukter feilvare her. De får et ultimatum imorra. Send meg ny powerbook, ellers hever jeg kjøpet. Den skal ikke bli reparert i oslo eller noe i den duren. Vurderer nesten å velge 17" modellen istede enda fetere til film. Men jeg ringer imorgen tidlig. Lenke til kommentar
Armas Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Dennis88: Mener å ha lest noe om at i panther ville alt gå ca 29.9999999 prosent fortere. (husker ikke det nøyaktige tallet, fikk bare lest det en gang ). Nå som du har fått det opp å gå, hva sier du? Raskere? på alt? Forresten, regner med at classic fremdeles er med? Også var det noe om virtual pc, noe om at denne ikke funker på panther ennå. Stemmer det? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 fortsetter her: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=72&t=164111 Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Dennis88: Mener å ha lest noe om at i panther ville alt gå ca 29.9999999 prosent fortere. (husker ikke det nøyaktige tallet, fikk bare lest det en gang ). Nå som du har fått det opp å gå, hva sier du? Raskere? på alt? Forresten, regner med at classic fremdeles er med? Også var det noe om virtual pc, noe om at denne ikke funker på panther ennå. Stemmer det? Ja, alt går fortere. Den gikk jo veldig kjapt før også, men jeg merker store forskjeller i spill og slike ting. Alt av programmer åpnes dessuten fortere, og når jeg kjørte xbench fikk jeg 124 i score. Jeg er meget fornøyd med panther, absolutt verdt 1300kr, og jeg må jo si meg svært fornøyd siden jeg fikk det for bare 190kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå