Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] problemer med windows?

Anbefalte innlegg

Så nylig oppstod det problemer med PC'n. Oppsummering: skrudde av PC'n den ene dagen, og dagen etter ble den stående fast på svart skjerm(men jeg kunne bevege musepekeren rundt omkring på skjermen derimot).

Etter flere omstart prøvde jeg med en oppstartsreparasjon, som etter en time kun sa at den ikke kunne reparere problemet automatisk, og videre informasjon så ikke ut til å være noe utenom det vanlige basert på det jeg søkte opp ang. feilmeldingen.

Prøvde senere å gjenopprette PC'n til en tidligere versjon, men ble stående fast på "Gjenoppretting fullført, gjenoppretter filer og innstillinger", og etter en stund endte dette opp i et BSOD som ikke så ut til å ha noen feilmelding som kunne beskrive problemet mer nøyaktig?

Opp til nå: Formaterte hovedharddisken, men ved hver oppstart så 'fryser' PC'n(svarer ikke, kan ikke gå inn på task manager eller noe som helst) så fort jeg prøver å avslutte noe (f.eks. hvis jeg går inn på mappen over dokumenter, og trykker X for å få vekk mappen, så stopper alt opp).

Noen tips for hva som kan gjøres? (Har heller ikke internett ved oppstart, ettersom en nettverks Driver mangler, men dette skyldes nok formateringen, så det er bare å laste ned på nytt)

Mye tyder på at det er Driver problemer, men har ikke peiling på hvor jeg skal begynne i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt all informasjon om den som kan være til hjelp (vet generelt lite om PC'n i seg selv, fikk min bror til å sette sammen deler o.l.)

Det som jeg har oversikt over ihvertfall er at det er snakk om Windows 7, og i7-2600K CPU.

Alt annen informasjon som er nødvendig må jeg nok spørre bror min om, men legg gjerne ut spesifikke ting som er nødvendig å nevne, så skal jeg se om jeg kan finne ut av det.

Kan også nevne (ut ifra lenken du nevnte) at alle oppdateringer til windows tvilsomt er lastet ned, det samme gjelder driverne ettersom jeg bokstavelig talt ikke kan huske sistgang jeg oppdaterte de manuelt selv.

CPU temperatur og lignende er normalt, ingen feil med vifter eller annet som kan ha skyld til at PC'n fryser.

Lenke til kommentar

Ut i fra det du skriver (formatert harddisken) så har du nå en ny-installert versjon av windows? Virker litt rart at du tillegg skriver at du ikke kan huske sist du kjørte windows-update.

Sikker på at du har formatert harddisken ?

Hvilken versjon av windows har du ?

Vedrørende BSOD kan den informasjonen være en ledetråd på hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Ut i fra det du skriver (formatert harddisken) så har du nå en ny-installert versjon av windows? Virker litt rart at du tillegg skriver at du ikke kan huske sist du kjørte windows-update.

Sikker på at du har formatert harddisken ?

Hvilken versjon av windows har du ?

Vedrørende BSOD kan den informasjonen være en ledetråd på hva som er problemet.

Er vel en ny-installert versjon av windows ja, var snakk om før pc'n ble formatert, i tilfelle dette kunne ha noen virkning på problemet (men det faktum at pc'n fryser nå, etter formateringa, sier jo at det tvilsomt var årsaken).

Er vel Windows 7, 64-bit antar jeg? Med mindre det er noe annet du spør etter? (spør gjerne litt mer spesifikt, kan generelt lite om data så kan hende jeg misforstår mye av det du spør om)

BSOD feilmeldinga jeg fikk sa ikke noe mer enn en "stoppkode"(?) som sa "0x00000f4".

Har tidligere hatt en page fault BSOD, men dette var for noen måneder siden og ser ikke at dette kan ha noen påvirkning på problemet som oppstår akkurat nå?

@Hårek: Tror sist gang jeg prøvde det, så funket ikke tastaturet, og virket kun for å komme seg inn på bios, men jeg kan prøve en gang til, spørsmålet er bare at jeg absolutt ikke har en anelse om hva jeg skal gjøre etter å ha bootet pc'n til safemode.

(installere drivere via en minnepenn er vel det du mener at jeg skal gjøre når pcen står i safemode?

hvis ikke må du gjerne gi instrukser for hva jeg skal gjøre :p)

Lenke til kommentar

Fjernet SSD'n og prøvde å starte pcen via hard disken, funket uten noen problemer, så regner med å kjøpe en ny SSD og satse på at dette var problemet.

Tusen takk for hjelp, oppstår det flere problemer vet jeg hvor jeg skal spørre neste gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...