fauxfuhr Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hei alle der ute. Jeg går med planer om å starte et callcenter med fokus på B2B salg. Problemet mitt er bare at jeg aldri har startet eller drevet noe selv, så jeg aner egentlig ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har selvfølgelig utarbeidet en forretningsplan og gjort en del research på tema. Mine to hovedbekymringer er; 1. Økonomi - jeg har innhentet en del informasjon fra diverse leverandører og skaffet meg en omtrentlig oversikt på hvor mye det vil koste, men valgene er mange og jeg vil jo komme rimeligst ut av det. Er det noen som har erfaring med hvor mye jeg ca må ut med i første omgang for systemer, internettløsning, datamaskiner, ringelister og kontorekvisita? (Ta i utgangspunkt at vi blir 5 selgere til å begynne med). Finnes det evt noen organer bortsett fra banken som kunne bidratt med støtte? 2. Skaffe kunder - hvordan går jeg frem for å skaffe kunder som vil kjøpe min tjeneste? Og hvor mye er det normalt å ta for en slik tjeneste? Jeg regner med at normal prosedyre her er å skaffe en kunde(les bedrift) for så å ordne en kontrakt på et gitt tidspunkt, som evt fornyes om selgerne leverer gode tall. Eller er jeg helt utenfor realiteten her? Jeg snakket med en oppstartslos fra DnB tidligere i dag, men konsulenten virket mer uvitende enn meg. Jeg er derfor litt tvilende til å kontakte etableringstjenesten/Innovasjon Norge og velger derfor å forhøre meg her først. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Business 2 Business Endret 25. november 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå