raym123 Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hei. Kjøpte en ny imac alt i ett pc som bare bruker en strømkabel. Setter den i veggen så blinker det blått i vegg kontakten.Tenkte ikke mere over det før til litt senere når jeg skulle bytte kontakt i veggen så ser jeg den har fått ett hakk i metallet, går litt innover i godset.Går ut i fra at dette hakket har kommet av gnisten, er dette vanlig eller kan det være noe feil?Tåler den slike gnist fra kontakten? Mener og huske at jeg hørte en elektrisk lyd i maskinen i det jeg satt den inn men er noe usikker. Alt virker fint men synes dette virket litt merkelig.Legger ved noen nærbilder så dere kan se Takk for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
madammim Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Det er ingenting å bekymre seg for. Helt vanlig når man kobler til noe som er på og trekker store strømmer i det det får strøm (som ei strømforsyning i det her tilfellet). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Som madammim sier, så er det helt normalt. Skjer vel ca. hver gang her også. Skal en del til før elektronikken tar skade av det. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Jeg tror ikke jeg ser hakket. Dersom det er et hakk i metallet så er det ikke på grunn av en gnist. Mange gnister kan lage svimerker men ikke hakk. Endret 26. november 2014 av Helm Hammerhand Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Synes jeg kan ane teksten "China" på kontakten. Trudde ikke iMac var et Kinaprodukt :-) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Synes jeg kan ane teksten "China" på kontakten. Trudde ikke iMac var et Kinaprodukt :-) "Made in China, Assembled in the US" eller noe. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg tror ikke jeg ser hakket. Dersom det er et hakk i metallet så er det ikke på grunn av en gnist. Mange gnister kan lage svimerker men ikke hakk. Skal ikke ALT for mye til for å lage "hakk" av lysbuer, som da svært lokalt kan smelte metallet. Men ja, som regel er det snakk om svimerker i verste fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå