Gå til innhold

Ser etter android som vil vare

Stutt

Anbefalte innlegg

Hei forum. Jeg ser etter en android som kommer til å vare en stund.

Jeg har tross en ung alder gått meg veldig vill i jungelen av smarttelefoner på markedet og har bestemt meg for å oppsøke hjelp i offentligheten av dette forumet.

Jeg pleier ikke å skaffe en ny mobil så ofte, så jeg er ute etter en som vil holde i lengden. Jeg bytter nå fra en iphone 4 (som jeg fikk dengang den var hot), og ønsker en ny en som kjører android.

Jeg har satt opp en "ønskeliste" med spesifikasjoner, men er det noen på markedet som passer?

Størrelse: mellom 4" og 5"

Lyd: ikke et stort krav, trenger nesten bare å kunne koble inn headset siden jeg ikke hører på musikk med eksterne høyttalere

Kamera: Godt kamera er fint, siden jeg tar en del bilder med mobilen

RAM O.L: ikke så altfor viktig, spiller egentlig aldri på mobilen, bruker stort sett bare ting som krever lite prossessorkraft som Ruter-appen (buss), Snapchat, Spotify, notisblokk osv. Men sliter den med slikt er det egentlig bare rakt på huet ut nei..

Minne: Godt minne til bilder, opptak og annet. Utskiftbart SD-kort et stort pluss

Batteri: Må vare minimum ut dagen under vanlig bruk, helst lenger

Budsjettet er på ca 3000, men hvis det finnes en über-telefon der ute som gruser enhver skala kan jeg selvfølgelig punge ut litt mer.

Håper det er noen litt mere mobil-kyndige her på forumet som kunne hjulpet meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan strekke budsjettet ditt litt lenger enn 3000 kan jeg så absolutt anbefale Sony Z3 Compact.

https://prisguiden.no/produkt/sony-xperia-z3-compact-217835

Den har egentlig alt du krever i en og samme telefon. Den holder lenge hvis du er flink til å ta vare på den. Skjermen vet jeg kan knuse litt lett, derfor kan det være lurt med deksel og kanskje en sånn forsikring de tilbyr i butikker. Kamera er godt, meget godt, og skjermen er i riktig størrelse. Knall telefon som jeg tror du blir strålende fornøyd med :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk strålende bra tilbakemelding her, det ser veldig ut som om Xperia Compact kan være min drømmetelefon :green:. Med mindre jeg får noen andre gode forslag eller faller over noe annet veldig bra tror jeg nok at det blir det jeg går for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Både Nexus 5 og LG G2 ligger godt innenfor budsjett, Galaxy S4 også av og til. Forrige generasjons toppmodeller, men fortsatt bra. Dersom du alltid vil ha nyeste Android-versjon, er Nexus beste valg.

Lenke til kommentar

Fikk strålende bra tilbakemelding her, det ser veldig ut som om Xperia Compact kan være min drømmetelefon :green:. Med mindre jeg får noen andre gode forslag eller faller over noe annet veldig bra tror jeg nok at det blir det jeg går for.

Har nettopp gått over fra en S3 til Z3 compact, super fornøyd!

Lenke til kommentar

Hei

Hadde jeg vært deg ville jeg uten tvil gått for Sony sin Z2 - denne er kun halvt år gammelt, og vil få seneste oppdateringer. Denne koster også under 2.8k for øyeblikket :)
Kommer ikke på noen mobil du vil få mer for pengene for

Andre forslag som S4, LG G2 er over rundt 1 1/2 gamle, så tror ikkje du kan finne noen bedre deal enn Sony Z2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er feil i prisjakt.no, Z2 koster 3945 på NetShop nå. Den er noen måneder nyere enn S4 og G2, og er sikkert verdt tillegget. Både G2 og S4 har fått KitKat.

Lenke til kommentar

Nå for tiden får du automatisk over alt fra gammel Android-telefon når du kjøper deg en ny, så det er ikke vits å prøve å skaffe en telefon som varer lenge. Selv har jeg hoppet på Nexus-linjen, og satser på å kjøpe ny telefon straks jeg klarer å ødelegge den gamle eller om den skulle bli umoderne. Nexusene koster omlag halvparten av mobiler med tilsvarende egenskaper, så da har jeg råd å bytte dobbelt så ofte. Det er en utrolig frihet å vite at straks denne ikke duger så er det bare å kjøpe ny, og alt jeg har på telefonen blir automatisk med over på den nye. Nexus 5'en har kjørt 100% stabilt og fint siden mai, så det virker som den skal vare en god stund til. Beste telefonen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Det er feil i prisjakt.no, Z2 koster 3945 på NetShop nå. Den er noen måneder nyere enn S4 og G2, og er sikkert verdt tillegget. Både G2 og S4 har fått KitKat.

Se der ja ..

Hmm, har vært blitt solgt for under 3k i perioder i det siste :)

Noen mnder?

Men ikke bekreftet at verken S4 eller G2 får Lollipopp.

Selv har jeg LG G3, og er strålende fornøyd med denne - så om TS kan gå utenfor budsjettet ville jeg gått for denne :)

Men en mobil som er under budsjettet igjen da er den nye Honor 6 - den har jeg veldig tro på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...