pro point Skrevet 25. november 2014 Rapporter Del Skrevet 25. november 2014 (endret) Hei Windows 8.1 Utlevert Lenovo Thinkpad L440 På skolepc’n min trykka jeg på «password on bootup» i BIOS. Hvordan disabler jeg denne? Når jeg booter opp pc’n må jeg først skrive inn passord for pc’n og deretter passord til min bruker. Spørsmålet er, hvordan disabler jeg dette i BIOS. Når jeg går over der det står «Disable» i BIOS hopper den liksom over Disable knappen. Før var det ett passord kun til brukeren, men nå er det to både når jeg booter opp og skal logge inn på min bruker Takk Endret 25. november 2014 av pro point Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2014 Rapporter Del Skrevet 25. november 2014 Slik du beskriver det er det definert en admin-bruker i BIOS som ikke du har tilgang til. Du må logge inn som den brukeren før du kan endre i BIOS. Lenke til kommentar
pro point Skrevet 25. november 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2014 Hei, takk for svar Så vidt jeg vet har jeg administrator rettigheter på pc'n. Kan f.eks åpne CMD som administrator. Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Det var ikke det han mente, han mente du må finne et sted å logge på den brukeren du har i bios, altså det aller første passordet du bruker når du slår på pcen, deretter vil "disable" bli en knapp igjen Lenke til kommentar
pro point Skrevet 26. november 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Okei, da skjønner jeg. Begge passordene for å slå på pc'n er det samme. Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Vell her er noen guider: . Vi får håpe den første funker Lenke til kommentar
pro point Skrevet 26. november 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Den første funket Det var bare det å skrive inn passordet og la de to neste feltene være blanke, da bla den disablet. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Ur welcome Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Sette tråden på løst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå