Bobbski Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Hei, har fått feil på familiebilen. Den starter å stopper etter 3 sek. Er ei sikring som driver å går under pansret F39. Bytter jeg den starter bilen som normalt. Men den går ofte. Bilen funker nesten som normalt etter den er gått til jeg stopper den, etter det får jeg ikke start før jeg har byttet den igjen. Med nesten mener jeg at instrumentet blir helt svart, turteller eller speedometer funker ikke. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Når jeg sjekker sikingsdiagrammet står det at 39 er "vacant". har du noe spesiellt ekstrautstyr, eller vet du hva den er koblet til? Lenke til kommentar
Bobbski Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Sjekket du det som er i motorrommet da? Er ikke i sikringsboksen som er under rattet. Har ikke funnet noe diagram for det under pansret. Lenke til kommentar
Bobbski Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Glemte forresten å nevne at det er en 2004 1.9 tdi Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Mulig at forumet til VW Audi Club Norwegen kan gi deg svarene TS er ute etter; http://forum.vacn.no/forum.php Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Ring forhandler.. Dette kan minne om hvordan en del biler oppfører seg om startsperra slår inn. Lenke til kommentar
Bobbski Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Enda ikke funnet noen feil. Men nå har jeg kjørt bilen selv å sett at det står oil sensor workshop i dashen når jeg starter bilen. Ingen her som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Det hadde vel ikke tatt helt av enda med din modell, men sikringer på nyere VAG er et mareritt, med endringer opp til flere ganger i året. Og de siste årene har de også sluttet å skrive det i instruksjonsboken, med henvisning til at utviklingen/endringene på elektronikken går så raskt at det ikke er praktisk å trykke det i en bok. Så den lille papp-plansjen man forhåpentligvis har inni sikringsboks bør oppbevares like sikkert som vognkort del 2. Men nok vissvass, sikringen du nevner F39/5A i motorrom, skal såvidt jeg kan se gå til kontrollenhet i instrumentpanel samt til nivå/temp-sensor motorolje. Det kan jo rime med både sensor-varselet, og manglende funksjon i instrument som du nevner, så jeg tipper det stemmer. Kontrollenheten i instrumentpanelet styrer også startsperre pickup, så kan passe med det også. Når en sikring går, så er det jo fordi noe trekker for mye strøm. Enten grunnet feil internt i en komponent, eller kortslutning til jord i ledingene mellom sikringen og komponentene den går til. Så er det ingen fasit for hvordan man feilsøker, men jeg ville startet med det som er lettest å komme til, dvs koble fra sensoren for nivå og oljetemperatur som sitter i bunnpanne på motor. Sjekk om sikring fortsatt går. Hvis nei, bytt sensor, hvis ja koble fra ved neste kontakt, og prøv igjen, osv, osv. Kan også være en god ide å studere ledningsnettet fra sensor nøye, at det ikke har gnisset inntil motor, eksos, ol. Det er altså enten feil på oljesensoren, ledningsnett, eller i instrumentpanel. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Mercedes har vel ikke skrevet noe sted hva sikringene går til de siste 10 årene ihvertfall, så det er flere som har droppet den biten. Forskjellen er at Mercedes har droppet den helt, så først må man finne ut hvilken sikringsboks ting er i, deretter hvilken av sikringene i den aktuelle sikringsboksen.. (Det er vel 3 bokser i min E-klasse tror jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå