oeb Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 (endret) Hei, Jeg har store problemer med å få spill til å funke overhodet med mitt Radeon 9800 PRO skjermkort. Jeg har en 19" LCD skjerm som jeg kjører DVI på, kjører jeg analog så funker det som snus. Tok bilde av skjermen, så får dere se hva som kommer opp når jeg åpner ett spill. Må reboote maskina for at jeg skal få skikkelig skjermbilde igjen. Noen ideer? Endret 3. januar 2004 av oeb Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Kan det være at det kommer pga det blir load på skjermkortet? hvis det kommer når du starter et spill kan det være fordi skjermkortets minne eller noe tar knekken under slike heftige operasjoner. Prøv skjermkortet på en annen maskin og se resultatet da.. Minner nemlig om meg selv her, og jeg tror det er skjermkortet som skaper problemet. Men mitt er LANGT ifra så ekstremt! Lenke til kommentar
oeb Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Nei, hjelper ingenting. Tror det ligger i DVI opplegget, testa skjermen på en annen PC med Radeon 9500 PRO, samme feil der. Som sagt, bruker jeg analog utgangen så funker det.. Snedig opplegg. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det må jo nesten være DVI porten som holder h3lvete. Hvis ikke... reinstallere drivere, kanskje? Hvilket kort er det? Lenke til kommentar
oeb Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Nei, det tviler jeg på. Testa med Radeon 9500 PRO også, AKKURAT samme resultat. Kortet er ett 9800 PRO om du ikke har oppdaget det enda *grin* Uansett, kobler jeg over til analog, kjører analog og starter spillet, trykker på "Source" slik at jeg får DVI så funker bildet perfekt på DVI. Men jeg orker ikke å gjøre det så tungvindt hver gang jeg skal spille. Btw, Testa plenti drivere.. ingen forskjell. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 har du prøvd med annen skjerm? har du de nyeste driverene? Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hmm.. Kanskje ikke 9800PRO vil ha LCD skjermer på sin DV-I utgang? Lenke til kommentar
oeb Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Har ikke prøvd med en annen LCD skjerm nei, men det funker fett med analog utgangen. Har prøvd med 2 helt forskjellige pc'er, begge med Radeon kort i.. samme feil. Så jeg skal prøve på en PC med GeForce FX5200 i, og se om DVI oppfører seg annerledes der. Og ja, jeg har de nyeste driverne.. still no difference Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 I ATI's kontrollpanel er det et valg under "Options" som heter "Alternate DVI operational mode". (enable this option if you are experiencing display corruption on your DVI flat panel). Lenke til kommentar
oeb Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Hjelper ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå